Puan

8.510 üzerinden
1.700 kişi
Aslında Avukatlar birer psikolog mudur!?
8/10
·448 syf.··
Beğendi
·
2024 1. kitabı
Yazarın Nietzsche Ağladığında kitabını okuduğumda, zerre okuyamadığım felsefeyi yalın diliyle anlatabildiği için çok sevmiştim Yalom'un kalemini. Çok benzer bir şekilde, bu kitapta da Psikoloji alanı aynı basitlikte ele alınmış. Psikologların el kitabı olabilecek, alanın tarihini, inceliklerini ele alan bir kitabı, benim gibi alanla ilgisi olmayanların bile zevkle okuyup anlayabileceği bir şekilde işlemiş. Yalom da kitaplar da iyi ki varlar. Bu şekilde olay bazlı hikayeleştirilirse sanırım dünyadaki her şeyi anlayabilirim. Biyoloji derslerini mesela anlatsalar, şöyle kalp kapakçıklarımız bir rakı sofrasına oturup dertleşse, ben dedikodu peşine düşerken alttan alta hangi organ nerededir ne işe yarar öğrenirim mesela vsvs. :) Gelgelelim anlattıklarına... Kitabın ortalarına doğru psikolojinin gereksiz olduğunu düşünmeye başladım. Olaylara psikologun gözünden bakınca, aslında ortada ciddi bir bilimsel çalışmanın olmadığını, bizim sadece birer danışman olarak para akıtan insanlar olduğumuzu, iyi bir arkadaşla bile düzgün bir sohbet ederek pek çok sorunu halledebileceğimiz gibi bir düşünceye kapıldım. Ne büyük genellemeler, ne büyük düşünceler. Tam bir kitap kurduyum değil mi :d. Her neyse, okumaya devam ettikçe bir yerden sonra psikolojinin ne kadar da gerekli olduğunu düşünmeye başladım. Hatta acaba benim de düzeltilmem gereken bir şeylerim var mıdır, acaba bir psikologa mı gitsem diye bile düşündüm. :) Durun hemen yargılamayın, uçtan ucaların adamıyım ben. Ortada bir Yalom var, bir kitap var etkilenmem çok normal değil mi? Peki neden psikologlar gereklidir? Çünkü pek çoğu insanın kendi kendine sorunlarını çözebilecek imkanları bulunmuyor. Yukarıda dedim ya bir arkadaşınızla bile çözebilirsiniz sorunları. Peki her arkadaş bu ihtiyacı karşılayabiliyor mu? Bence bu
Edebiyat
DivanIrvin D. Yalom · Ayrıntı Yayınları · 20216,7bin okunma
Kıymetli Bir Dost Eli..
Puan vermedi·448 syf.·
2025 37. kitabı
‎Kitapların dostumuz olduğunu söyleriz her zaman. Ama bazı dostları daha çok sevdiğimiz de bir gerçektir. ‎Ben, beni iç dünyamın karanlık dehlizlerine atıp orada yalnız bırakan, çaresizliğimi yüzüme vuran ya da hüznün dibine vurup mendil bile vermeden çekip giden dostlardan ziyade… ‎Karanlık yollarda bana eşlik eden, kendimle yüzleşmeye korktuğum yönlerimi keşfetmeme yardım eden, elimi tutan ve yol gösteren dostları seviyorum. ‎İşte Yalom tam olarak böyle bir dost. ‎Kitapları “hadi bakalım, içine bir göz atalım” demeden; sessizce, nazikçe kendi dünyasına çekiyor sizi. Ve o dünyanın kapısından içeri adım attığınız anda, aslında kendi ruhunuzun aynasına bakmaya başlıyorsunuz. ‎Divan da bunun en sade, en çıplak örneklerinden biri. ‎Bu kitapta yalnızca bir terapistin gözünden hastalarını değil, ‎insanın tüm zayıflıklarıyla, çelişkileriyle ve içsel yaralarıyla nasıl iyileşebileceğini okuyorsunuz. ‎Olaylar hakkında bilgi vermekten kaçındığım için ne yazacağımı da bilemiyorum. ‎Ernest'in yenilikçi bakış açısına karşı, Marshall'ın geleneksel yapıdan vazgeçmemesi, Carol'ın intikam girişimi, Paul'un dostluğu.. Hepsi ayrı bir ders niteliğinde. ‎Ama bence en önemli nokta Ernest'in direnç göstermesi, iradesini ortaya koyması ve mesleki etikten ödün vermemesi. ‎İkilemde kalmalar, iç sesler, cevap vermek için beklerken yapılan muhasebe hepsi bambaşka derinlikte. ‎Açıkçası başta cinsellik ön planda olunca, hep böyle mi gidecek diye tedirgin olmadım değil ama devamındaki psikolojik derinlik beni içine alıp götürdü, büyük keyifle okudum. Özellikle son 40-50 sayfa muhteşemdi, Bolca altını çizdim. ‎“Rüzgâr tersine eser ama bazen doğru kapıya savurur.” ‎ ‎"Şuan yaşamakta olduğu mutsuzluğun kendisi için kalıcı bir durum olduğuna, sonsuza dek değişmeden kalacağına inanıyor. Tabii
1000k
DivanIrvin D. Yalom · Ayrıntı Yayınları · 20216,7bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
9/10
·448 syf.··
2023 22. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 30 Mart 2023 19:47
Irvin D. Yalom un tıp fakültesi okuyup uzmanlık dalı olarak ta psikiyatriyi seçme nedeni olarak Tolstoy ve Dostoyevski’ye daha çok yaklaştıracağını hissettiği biyografisinde belirtilmiş. Bana terapi öykülerini sevdiren sevgili Yalom sakın ölme..! Divan da bana göre yine müthiş bir kurgu var. Psikanalistler, hastalar etrafında gelişen süreç.. Karakterlerin bir şekilde birbirleriyle bağlantısı var.. Hastaların dışında psikiyatristlerin de bu döngüde yer aldığını görüyoruz.. Hastalar üzerinde terapide görüş farklılıkların olması bana ilginç geldi.. Her hastanın öyküsü elbette farklı.. Doktorların da insan olduğu , zaaflarına yenik düşebildiği, etik kurallarına aykırı davranabileceğini Yalom çok güzel ifade etmiş. Eleştirdiğim tek nokta bir şeyler yarım kaldı ya da okuyucuya bırakılmış sonlar… sanki devamı gelecek ..! Tabi ki okumanızı öneriyorum. Irvin D. Yalom la tanışın derim… Keyifli okumalar… …” niye hastalarını anlamak için bu kadar uğraşırken, karını anlamaya hiç çaba göstermiyorsun?” Syf.441
DivanIrvin D. Yalom · Ayrıntı Yayınları · 20216,7bin okunma
10/10
·448 syf.··
2025 9. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 02 Ekim 2025 12:51
#Yorum Birbirine dokunan karakterlerin hikâyeleriyle çok keyifli, öğretici ve aynı zamanda heyecan verici bir okuma deneyimiydi. Farklı durumlarda insanların olaylara nasıl baktığını görmek, bana da kendi bakış açımı sorgulatacak yeni kapılar açtı. Herkese gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum.
DivanIrvin D. Yalom · Ayrıntı Yayınları · 20216,7bin okunma
Divan - Irvin D. Yalom
9/10
·448 syf.··
Beğendi
·
2025 122. kitabı
·
34 saatte okudu
·
Okunma: 07 Eylül 2025 20:28
Irvin D. Yalom'un psikoterapi ve felsefeyi bir roman içinde ele alışı oldukça öğretici ve keyifliydi. Aynı zamanda insanın varoluş sancılarını da yine etkileyici şekilde ele almıştı. Kitabın içeriğinde yer yer cinsel konularda var ama çok rahatsız edici boyutta değil okuyacak olanların bunu da dikkate almasını öneririm. Irvin Yalom'un kitaplarını genel olarak beğendiğim için bu eserini de okurlara tavsiye ederim. Kitaba 8.4/10 puan veriyorum.
DivanIrvin D. Yalom · Ayrıntı Yayınları · 20216,7bin okunma