Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Tanrı, Alem, İnsan

El-Medinetü'l-Fazıla

Farabi

El-Medinetü'l-Fazıla Gönderileri

El-Medinetü'l-Fazıla kitaplarını, El-Medinetü'l-Fazıla sözleri ve alıntılarını, El-Medinetü'l-Fazıla yazarlarını, El-Medinetü'l-Fazıla yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Fazla fedakarlık kişinin kendi kul hakkına girmesidir.
"Rabbi yessir ve sehhil/ Rabbim kolay kıl ve âsan eyle."
Tanrı Âlem İnsanKitabı okuyacak
Reklam
Cahil Şehir; halkı, mutluluğu bilmeyen ve ona dair fikri bulunmayan şehirdir. Bu nedenle onlar mutluluğa yönlendirilseler de onu anlamayacak ve ona inanmayacaklardır. Onlar iyilikler kapsamında, sadece, görünüşe dayalı olarak iyi(lik) olduğu zannedilen şeylerin bazısını bilirler ki bunlar, beden sağlığı, zenginlik, hazzın tadını çıkarmak, keyfine göre serbestçe yaşamak ve üstün ve saygın olmak gibi hayatın gayesi olduğu sanılan şeyler arasında yer alır.
Erdemli şehir, hayvanın hayatını yetkinleştirme ve bu şekilde kalmasını sağlama hususunda bütün organları birbiriyle yardımlaşma içerisinde olan tam ve sağlıklı bedene benzer.
Bu nedenle, her şehirde mutluluğa ulaşma imkanı bulunmaz. Kendisinde toplanmanın amacını hakiki mutluluğa ulaştıran şeylerde yardımlaşmanın oluşturduğu şehir, erdemli şehirdir.
İslam Felsefesiyle İlgili Okunabilecek Kitaplar
Sizin için felsefe listeleri oluşturmaya devam ediyorum. Orta Çağ Hristiyan felsefesinden sonra şimdi de Orta Çağ ve Yeni Çağ İslam felsefesiyle ilgili okunabilecek eserlere sıra geldi. Hristiyan felsefesinde yeni-Platonculuk'un bilinmesinin önemli olduğunu söylemiştim. İslam felsefesinde de bu önemli ama aynı zamanda çok iyi Aristoteles
Reklam
Sudûr
İlk (Tanrı) -varlık ve kemalinin bolluğu sebebiyle- alemdeki bütün varlık nizamını, irade ve ihtiyarından tamamen bağımsız olarak tabii zorunlulukla meydana getirir. Alem, Yüce Varlık’ın kemaline hiçbir şey katmaz ve onu herhangi bir gaye bakımından tayin etmez, tersine, onun sınırsız cömertliğinin kendiliğinden faaliyetinin neticesidir. Esasen bu taşma vetiresinde, İlk hiçbir suretle büyük yaratıcı niyetlerinin icra edilebileceği aracı hareket, araz ve alete muhtaç değildir. Diğer yandan, ne de, dahili ve harici bir engel bu ebedi prosesin yayılışını durdurabilir. İlk Varlık’tan ilk sudûr eden, ilk Varlığı ve kendini özünü idrak edebilen ilk akıl’dır. İlk varlığı idraki sebebiyle ikinci akıl meydana gelir, kendi özünü akletmesi sebebiyle en uzak gök (birinci sema) meydana gelir. Sonra ikinci akıl ilk varlığı idrak eder ve bundan üçüncü akıl meydana gelir, kendi özünü düşünmesi ile de sabit yıldızlar göğü meydana gelir. Bu sudur vetiresi birbiri ardınca dördüncü, beşinci, altıncı, yedinci, sekizinci, dokuzuncu ve onuncu akıllar ve sırasıyla, onlara tekabül eden ... ve Ay küreleri meydana gelinceye kadar sürer. Unsurlar önce, çok karmaşık olmayan birbirine zıt cişsmelr meydana getirmek üzere karışırlar. Ve bu cisimler sıra ile, biri diğeri ile ve aynı zamanda unsurlarla, aktif ve pasif fakültelere sahip daha karmaşık cisimler sınıfı meydana getirmek için ikinci kez karışırlar. Semavi cisimlerin hareketlerine bağlı olan bu karışma süreci ay-altı alemde daha yüksek ve daha karmaşık varlıklar meydana getirmek üzere, son karışma neticesi olan insan ortaya çıkıncaya kadar devam eder. *Atlayarak alıntılandım.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.