Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Evrim ve Tasarım Geleneksel ve Çağdaş Metinler Seçkisi

Recep Alpyağıl

Evrim ve Tasarım Geleneksel ve Çağdaş Metinler Seçkisi Sözleri ve Alıntıları

Evrim ve Tasarım Geleneksel ve Çağdaş Metinler Seçkisi sözleri ve alıntılarını, Evrim ve Tasarım Geleneksel ve Çağdaş Metinler Seçkisi kitap alıntılarını, Evrim ve Tasarım Geleneksel ve Çağdaş Metinler Seçkisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Saati kim yaptı?" sorusu "saatçiyi kim yaptı?" sorusuna bir cevap gerektirmeksizin akıllı bir sa­atçi ile tamamen tatminkar olarak cevaplandırılabilir.
Bilincin mahiyeti
Bilinçli yaşamın oluşumu ve çalışma biçimi ancak tanrısal bir eyleme bağlı olarak açıklanabilir. Aksi taktirde söz konusu alanın tamamen gizemli (açıklanamaz olarak) kalması muhtemeldir.
Sayfa 912Kitabı okudu
Reklam
Mesh veya Mutasyon
Müslüman zoolog ve biyologlar, canlıların metamorfozu ve mutasyonunu ifade etmek için farklı kavramlar kullanmışlardır. Bunların başlıcaları şunlardır: Mesh, nesh, fesh, resh. Mesh, .... insanın hayvana dönüşmesidir. ..... Nesh, bir hayvanın insana dönüşmesidir. Fesh, bir insanın veya hayvanın bitkiye dönüşmesidir. Resh ise insan da dahil bir canlının cansız varlığa dönüşmesidir.
Teistik evrim
Eğer tüm fiziksel evren ruhsal bir akıl tarafından meydana getirilmiş ve sürekli olarak da destekleniyorsa bu aklın varlığının evren üzerindeki belirli nedensel etkilere sahip olacağı beklenmelidir. İnsanların niyetlerinin tarihte nedensel etkiler gösterdiğini düşündüğümüz gibi, tanrının niyetlerinin de kozmosta nedensel etkiler göstereceğini varsayabiliriz, hatta böyle nedensel bağlantıların nasıl çalıştığının doyurucu bir yorumuna sahip olmasak bile. Tanrı'ya inananlar genel doğa yasalarının istisnalara bazen izin vereceğini düşünmekte zorluk görmezler. Çünkü doğanın genel tek biçimliliği güvenilir bilim için bir şart olsa da (ve bu böyle bir tek biçimlilik için iyi bir neden olabilir) böyle bir tek biçimlilik için hiç olmayabileceği şöyle dursun asla istisnalar olmayacağı hiçbir şekilde bilimde zorunlu değildir.
Sayfa 496Kitabı okudu
İlahi eylem ve yaratılış
Bilim, yaratancılığın tanrısını uzaklara, daha da uzaklara gitti ve tanrının herkese birlikte saldırıyor gözüktüğü şu anda Darwinizm belirdi ve bir düşman kılığında dostun yapacağını yaptı.
Sayfa 541Kitabı okudu
Ve yine bir başka önde gelen evrimci biyolog Stephen Jay Gould şunları not ediyor: (...) "Yine de bence kuramın kabul görmemesinin önündeki engel bilimsel bir zorlukla değil, Darwin'in iletisinin felsefi içeriğiyle -henüz terk etmeye hazır olmadığımız bir dizi kökleşmiş Batı düşüncesine meydan okumasıyla- ilgilidir. Birincisi, Darwin evrimin amacı olmadığını ileri sürmüştür. Bireyler genlerin gelecek kuşaklar da temsil edilmesi için mücadele ederler o kadar. Dünya bir ahenk ve düzen sergiliyorsa, bu yalnızca bireylerin kendi çıkarlarını gözetmelerinin rastlantısal bir sonucudur - Adam Smith'in ekonomisinin doğaya uyarlanmış biçimi. İkincisi, Darwin evrimin belirli bir yönü olmadığını savunmuştur; evrim mutlaka daha yüce varlıklara doğru ilerlemez. Organizmalar yerel çevrelerini daha iyi uyum sağlar o kadar. Bir asalağın "soysuzluğu" bir ceylanın sekişi kadar kusursuzdur. Üçüncüsü, Darwin doğa açıklamasına tutarlı bir maddecilik felsefesi uygulamıştır."
Reklam
"Bugün hayatta olan canlılar Cambrian çağıdan önce uzun süre yaşamış olanların soyundan geldiği için, hiçbir felaketin dünyayı ıssız bırakmadığı sonucuna varabilir ve önümüzdeki geleceğe de emniyet içinde bakabiliriz. Doğal seçilim her bir varlığın iyiliği lehinde işlediği için, tüm maddi ve zihinsel donanımlar mükemmelliğe doğru ilerleme eğiliminde olacaklardır."
Sayfa 953Kitabı okudu
Richard Swinburne/ Teleolojik Kanıt / Güzellik Delili
Bununla birlikte birkaç kimse (hayvan ile insan yerleşimlerinin ve onların doğrudan kontrollerine bağlı tezahürleri dışında olarak) evrenimizin bu gü­ zelliğe sahip olduğunu inkar edebilir. Şairler, ressamlar ve normal insanlar, yüzyıllar boyunca galaksilerin (bazen rastlantısal ve bazen düzenli olan) gök­ teki dağılış biçimlerine, gök cisimlerinin düzenli hareketlerine ve yeryüzün­ deki kayalara, denize, dünya üzerinde kesişen rüzgarlara, 'Yüksek geniş se­ maya ve mavi eterli gökyüzüne," "eski ebedi kayalar üzerini" cilalayan suya, çöl ve Arktik atıklarla zıt olan orman ve ılıman iklim bitkilerinin güzelliğine hayranlık duymuşlardır. Kendi duyularına burada bir güzellik bulunduğunu kim inkar edebilir? Eğer canlı ve cansız dünyanın güzelliğine dayalı bir kanı­ ta kendimizi verirsek kanıt kesinlikle iş görür.
Dönüşümcü yanılsama
Dewar'ın şu yorumları hiç de haksız değil: "Evrim teorisinin bu kadar kabul edilmeye şayan olmasının nedenlerinden biri, herhangi bir yaratılış teorisinin bir mucizeye ihtiyacı varken, evrimin böyle bir şeye ihtiyacı olmadığı inancıdır. Bu kitapta amaçlanan şeylerden biri de, evrim teorisinin mucizelerle desteklenmek şöyle dursun, yaratılış teorisinden çok daha fazla mucizeyi ihtiva ettiğini gözler önüne sermektir."
Sayfa 734Kitabı okudu
Ama ya akıllı tasarım iddiası? O yanlışlanabilir mi?
..... Mesela yıllar önce bilim adamları, başaklardaki tane sayısını arttırmak için kılçıkları genetik müdahale ile elemeyi düşündüler. Onları gereksiz bir enerji ve madde israf olarak gördüler. Kılçıkları olmayan başaklar üretmeyi becerdiler. Ne var ki kılçıksız başak veren tohumları bir tarlaya ekip sonucu görmek istediklerinde onları hayrete düşüren şu gerçeği öğrenmişlerdi: Bu kılçıkların önemli bir görevi vardı, başakları kuşlardan koruyorlardı. Öyleyse görünürdeki kusurların arkasındaki sebepleri iyice araştırmalıyız.
Sayfa 563Kitabı okudu
Reklam
Evrim teorisi ve Darwin öncesi Müslümanlar
İbni Haldun ırkların kökeni konusunda görüşlerini şöyle sonuçlandırıyor: "Fiziksel koşullar ve çevre şartlarının değişime uğramasıyla gelecek nesiller de değişir, onların zorunlu olarak aynı kalması gerekmez."
Sayfa 180Kitabı okudu
Evrenin yaşı
Eğer köktenci Hristiyan ve Rönesans öncesi Yahudilerin 6000 yıllık evren iddiasını gerçeklik olarak sahip çıkarsak, NASA'nın bilimsel başarılarını ve bu başarıların temeli olan fiziği inkar etmemiz gerekecek. Bilimsel ilerleme aniden duracak ve Batı karanlık çağlarına geri dönecektir.
Sayfa 163Kitabı okudu
Peki, özünde basitlik olan doğal seçilim mekanizmasıyla ilgili niçin çok sayıda tartışma vardır? 20. yüzyılın önde gelen evrimci biyologlarından E. Mayr şunu sormaktan kendini alamıyor: "Darwin'in en orijinal ve en önemli kavramı doğal seçilimdir. Neden sadece filozoflar değil, biyologlar bile bu kurama bu kadar uzun süre düşman kalmıştır?"
Hz.muhammed (Sav)
İlmi talep edin çünkü ilm kesbetmek Allah korkusuna götürür, ilmi talep etmek ibadettir, tartışması tesbihtir, onu aramak cihat­ tır, yaymak ihsandır, öğretmek takvadır. Hak ve batılın gösterge­si olduğundan cennet yolunun feneridir. Yalnızlıkta teselli olur, yabancılıkta dost olur, iyi günde de kötü günde de vefalıdır, düş­manlara karşı koruyucu kalkandır, yabancılara yaklaşma vesilesi­dir, dostlar arasında süstür ve ilim üzerinden Allah'a taat ve tazim edilir. Hayır ancak ilimde sevilir, idrak edilir ve tatbik edilir, çün­kü o tüm amellerin ilk ilkesi ve tüm hayırlı işlerin ilk ilkesidir.* *İsmail R. el-Faruqi, The Cultural Atlas of İslam (London: The Macmillan Co., 1986), s. 313.
Sayfa 159Kitabı okudu
Öncelikle, evrim kelimesinin, etimolojik ve filolojik gelişimine dair birkaç şey söylemenin yararlı olacağı kanısındayız. Evrim teorisi söz konusu olduğunda akla gelebilecek olan üç ismin de, Jean-Baptiste Lamarck ( 1744-1829), Charles Darwin (1809-1 882), Ernst Haeckel ( 1834- 1919) eserlerinin en azından ilk baskılarında, evrim (evolu tion) kelimesini hiç kullanmadıklarını dikkate alırsak, bu konunun zannedilenden daha önemli olabileceğine dair bir fikir edinmiş oluruz.
258 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.