Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Evvele Yolculuk

Mahmud Erol Kılıç

Evvele Yolculuk Gönderileri

Evvele Yolculuk kitaplarını, Evvele Yolculuk sözleri ve alıntılarını, Evvele Yolculuk yazarlarını, Evvele Yolculuk yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Tafakkuh... Aslında tasavvufun asr-ı saadetteki karşılığıdır bu kavram. Yani derin düşünme. Asr-ı saadette tasavvuf kelimesi yoktur ama tafakkuh vardır. "Allah bir kişiye dinde hayır murad ederse, onu dinde tefekkuh sahibi kılar" sözü dinde derin anlayış, dinde derin kavrayış sahibi kılar anlamındadır. Bu sözü "dinin sırrına erenlerden eyler" diye tercüme etmeliyiz. Ama biz bunu, "Allah bir kişiye hayır murad ederse onu İslam hukukçusu yapar" diye tercüme ettik. Aslından saptırmış olduk.
Sayfa 100Kitabı okudu
Herkese selamün aleyküm, Aranızdan bir kişiye aşağıda seçmiş olduğu bir eseri hediye etmek istiyorum. Yapmanız gereken tek şey eseri yorumlarda belirtmenizdir. Herkes için hayırlısı olsun şimdiden. Açıklanma Tarihi: 03.07.2023 Eserler: 1)
Kur'an-ı Kerim'de Örtünmenin Sınırları
Kur'an-ı Kerim'de Örtünmenin Sınırları
2)
Hikemiyat
Hikemiyat
3)
Helal Lokma
Helal Lokma
4)
Korkut Ata Ne Söyledi
Korkut Ata Ne Söyledi
5)
Evvele Yolculuk
Evvele Yolculuk
6)
Adım Adım Evlilik
Adım Adım Evlilik
7)
Hayati Dengeler
Hayati Dengeler
8)
Tekne Kazıntısı
Tekne Kazıntısı
9)
Korkuyu Beklerken
Korkuyu Beklerken
10)
Mavi Kuş
Mavi Kuş
Reklam
Şu şiiri al da eski bir şiir gibi yırt gitsin Mânâlar zaten harfe, havaya sığmıyor
Sayfa 158
Ben kafiye düşünüyorum oysa sevgilim bana 'Vechimden başka bir şey düşünme' diyor Diyor ki 'Ey benim kafiye düşünenim rahat ol Benim yanımda en güzel kafiye sensin'
Sayfa 157
Hz. Peygamber'den ﷺ evvel birçok nebiler geldi geçti. Bunların sayısı 124 bin olarak nakledilir. Her nebi sadece o dönemin ve yörenin eksiğini gidermek üzere gönderildi. Bunu şuna benzetebiliriz. Bugün herkes bilgisayar işletim sistemleri kullanıyor. Bu programlar olmazsa bilgisayarınız bir iş görmez. Sadece içi boş bir kutu olur. İşletim sistemini yapanlar zaman içerisinde bazı "yamalar" (patch) ile bu programları iyileştirir ve daha mükemmel hale getirirler. Fakat sistemin ana yapısı değişmez. O sistem içerisinde iyileştirmedir bunlar. İşte bunun gibi bazı peygamberler mevcut sistem içerisindeki "patch "lardır. Mesela Hz. İsa bir Yahudi'dir ve Hz. Musa şeriatına tâbidir. O sistemde zaman içerisinde eksilen şey ne ise onu ikâme etmek üzere yine o sisteme gönderilmiştir. O da aşırı toplumsallaşmanın ihmal ettiği ferttir, afakta fazla dolaşmanın ihmal ettiği enfüsi çalışmadır, hukukun ezdiği aşktır. Hz. İsa'nın fonksiyonu tasavvufun Islam içerisindeki fonksiyonuna çok benzer. Hz. Musa'ya indirilen hukuki normlara o dinin hukukçuları öyle bir mevki verdiler ki mesajın ruhunu, aşkını, muhabbetini kaybettiler. Bu bakımdan "yeniden ruh üfleyecek birisi" yani bir Mesih gerektiğinden dolayı Hz. İsa, Musevi şeriatını ihya eden birisi olarak gelmiştir. Dolayısıyla Hz. İsa aslında yeni bir din getirmemiştir. Var olan dinin içerisine kaybolmuş olan o ruhu yeniden üflemiş birisidir.
Sayfa 48
Bugün, modern dünyanın Peygamberimize ﷺ yönelik en büyük sorunu buradadır. Batı dünyasının imaj yapımcıları, Hz. Muhammed Efendimizi ﷺ "bir Ortadoğulu", "bir savaşçı", "çölde yaşayan birisi" imajına indirgemiştir. O devâsâ hakikati, o bahr-i ummanı bu kayıtlı sıfata indirgemek sûretiyle onu basitleştirmeye ve profanlaştırmaya çalışmaktadırlar. Oysa ki Hz. Muhammed'in ﷺ derunî ve enfüsi hakikatinden haberleri yoktur. İçlerinden, mesela bir René Guénon gibi kimseler çıkıp da bundan bahsedecek olsa hemen kendisini dışlarlar. Halbuki Hz. İsa da bugün Londralı, New Yorklu veyahut Parisli değildir. Hz. İsa da Ortadoğuludur Hz. Musa da. Fakat kimse Hz. İsa'nın tefecilerin tezgahlarını tekme tokat dağıtan adam olduğundan bahsetmez. Veyahut Hz. Musa'nın bir Mısırlı'yla kavgasından ve onu öldürmesinden bahsetmez.
Sayfa 47
Reklam
"Biz sarhoş iken henüz üzüm daha yaratılmamıştı." İbn Fârıd
Sayfa 36
Bu kevnin mekr ü âlinden usandım ya Resûlallah Kamu naks u kemâlinden usandım ya Resûlallah Beni bir feyz-i lütfunla eriştir semt-i manāya ki Bu suret ihtimalinden usandım ya Resûlallah İki alemde maksudum bilirsin ki cemâlindir Sivânın her meâlinden usandım ya Resûlallah Değil kâle muvafık hâl-i âlem bir temâşâdır Cihânın kıyl u kâlinden usandım ya Resûlallah Demâdem şehd-i vaslınla beni şirin-dimağ eyle Bu dehrin semm ü bâlından usandım ya Resûlallah Sivânın varlığın hab u hayâle eyledin temsil Hülâsâ her hayâlden usandım ya Resûlallah Beni lütfun ile bu ism ü resmimden halâs eyle Salâhi'nin de halinden usandım ya Resûlallah. Salâhaddin-i Uşşâki
Sayfa 33
Hz Mevlana üç yaşında ilk eğitimini alıyor, beş yaşında Kur'an'ı bitiriyor, sekiz yaşında annesinden tefsir dersleri öğreniyor. 20 yaşına gelince artık eser vermeye başlıyor.
Sayfa 173Kitabı okudu
Reklam
Kur'an-ı Kerim bendesiyim ben yaşadıkça, Yalnızca Muhammed yolunun toprağım ben! Bundan öte bir söz dese her kim, karışıkça, Israrla şikayetçiyim ondan ve o sözden! Hz. Mevlana
Sayfa 164Kitabı okudu
Hz. Mevlana da " evliyanın yüksek kerametlerinin ilki şiirdir, sonu ise varlığı değiştirebilme ilmi olan kimyadır" diyor.
Sayfa 155Kitabı okudu
Ey Niyazi katremiz deryaya saldık biz bugün, Katre nice anlasın, umman olan anlar bizi...
Sayfa 144Kitabı okudu
Acaba ot gibi yerden mi bittim, Acaba denizlerde mi şaşırdım, Ve zamanı nasıl unutmaktayım.
Beşer denen bu alemde senin suretle şahsındır, Hakikatte hürriyet'te değilsin ya Resulullah.
114 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.