Felsefe - Din İlişkileri kitaplarını, Felsefe - Din İlişkileri sözleri ve alıntılarını, Felsefe - Din İlişkileri yazarlarını, Felsefe - Din İlişkileri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
_Vahyin veya vahye benzeyen ( ilham gibi) bir şeyin gelmesi hâli müstesna- bir kimse tabiatı itibariyle insanların en zekisi olsa bile, bu konuda başarılı olamaz.
Cisim ve sair muttasıl kemiyetin parçaları bölünmeyi kabul eder.Bölünebilen herşey ya bölünebilen diğer bir şeye veya bölünemeyen başka bir şeye bölünür.Şayet bölünemeyen bir şeye bölünürse,bölünmeyen parçayı(cevher-i ferdi ve cüz-i layetecazzayı)bulmuş oluruz.Bölünebilene bölünürse,bu bölünülebilen içinde aynı soruyu tekrar ederek,bölünebilene mi yoksa bölünmeyene mi bölünür,diye sorarız.Şayet sonsuza kadar bölünüyorsa,sonlu ve sınırlı olan şeyde sonsuz ve sınırsız parçaların bulunması icab eder.İlk temel bilgilerdendir ki,sonlu ve sınırlı olan bir şeyin parçaları,sonlu ve sınırlı olur.
İbn Rüşd, kadını erkekle eşit tutar. Kadın, erkeğin sahip olduğu bütün haklara ve ehliyete sahiptir. Bazı bakımdan erkeklerden zayıf durumda olan kadın bazı bakımlardan ondan üstündür. Mesela musikide durum böyledir. İbn Rüşd kadının iyi bir asker olabileceğini öne sürer, Afrika'daki bazı kabilelerden misaller verir. Devlet işlerinde kadınların çalışmasında bir sakınca görmez, kadınların görevlerinin sadece çocuk doğurmak ve emzirmekten ibaret olmadığını, kadınlara yüklenen işlerin, onlardaki akli melekeleri ve büyük işlere olan kabiliyetleri yok ettiğini, fazilet ve yüksek şahsiyet sahibi meşhur kadınlar bulunmamasının sebebinin bu olduğunu, kocalarına yük olan kadınların ot gibi yaşadıklarını ifade eder.