Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

M. Proudhon’un Sefaletin Felsefesi’ne Yanıt

Felsefenin Sefaleti

Karl Marx

Felsefenin Sefaleti Sözleri ve Alıntıları

Felsefenin Sefaleti sözleri ve alıntılarını, Felsefenin Sefaleti kitap alıntılarını, Felsefenin Sefaleti en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsanın ilk yaratılışının birinci günü, Tanrıyı bize dünyanın ilk sanayicisi diye gösteren, Tevrat'ın ilk kitabında yazılıdır.
M. Proudhon'un Hegelcilik konusundaki pervasızlığı bizde de olsaydı şöyle derdik o, kendi içinde, kendisinden ayırd edilir. Bu, ne demektir? Gayri şahsi akıl,. kendi dışında, kendisini üzerine oturtabiieceği bir temelden, kendisini karşısına geçirebileceği bir obje'den, kendisi ile bileşebileceği bir süje'den yoksun olduğu için kendisini oturturken, karşıt olurken ve bileşirken tepe taklak dönmek zorundadır: durum, karşıtlık, bileşme. Yunancası ile söylersek: tez-antitez-sentez. ·Hegelci dili bilmeyenler için, kutsal formülü vereceğiz: teyid (olumlama), inkar-nehiy (olumsuzlama), ve inkarın inkarı (olumsuzlamanın olumsuzlanması). Dilin anlatmak istediği işte budur. Bu, şüphesiz, eski İbranice değildir (M. Proudhon'dan özür dileriz); fakat bireyden ayrılmış, bu saf aklın dilidir. Alelade konuşma ve düşünme tarzına sahip olan alelade birey yerine, şimdi önümüzde bireyden yoksun bu alelade tarzın (tavrın) bizzat kendisinden başka .bir şey yoktur.
Sayfa 118Kitabı okudu
Reklam
Sanayinin her iki dalının da ürünleri değerlerinden satılacak olurlarsa, kar oranları birbirine eşit olamaz; yok eğer kar oranları eşitse, o zaman da sanayinin her iki dalının ürünleri, kesinlikle hep değerleri üzerinden satılamazlar. Demek ki buradaki çelişki, iki ekonomik yasanın bir çatışkısı vardır ki, bunun pratik çözümü, Ricardoya göre kural olarak, değerin aleyhine, kar oranının lehine sonuçlanmaktadır.
Burjuva mülkiyetini tanimlamak, burjuva üretiminin tüm toplumsal ilişkilerin açıklanmasindan başka bir şey değildir. Mülkiyeti sanki bağımsız bir ilişki, ayrı bir kategori, soyut ve ölümsüz bir düşünceymiş gibi tanımlamak, metafiziğin ya da hukukun kuruntusundan başka bir şey olamaz.
349 öğeden 231 ile 240 arasındakiler gösteriliyor.