Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fenomenoloji Üzerine Beş Ders

Edmund Husserl

Fenomenoloji Üzerine Beş Ders Gönderileri

Fenomenoloji Üzerine Beş Ders kitaplarını, Fenomenoloji Üzerine Beş Ders sözleri ve alıntılarını, Fenomenoloji Üzerine Beş Ders yazarlarını, Fenomenoloji Üzerine Beş Ders yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kişi olarak, dünyadaki şey olarak Ben ve bu kişinin yaşantısı olarak yaşantı -tümüyle belirsiz de olsa- nesnel zaman içine yerleştirilmiştir: Bunların hepsi aşkındır ve bilgikuramsal açıdan sıfırdır
Sayfa 36 - BilgeSuKitabı okudu
Bilgi, bilgi nesnesinden farklı birşeydir, bilgi verilmiştir, ama bilgi nesnesi verilmemiştir, ancak yine de bilginin nesneyle bağlantı kurması, onu tanıması gerekmektedir.
Sayfa 32 - BilgeSuKitabı okudu
Reklam
Bilgi, kendisinde doğrudan ve hakiki olarak verilmemiş olan birşeyi nasıl varolan olarak varsayabilir ?
Sayfa 30 - BilgeSuKitabı okudu
Her kuşkulanma durumunda kuşkulanmakta olduğum, kuşkusuz kesindir.
Bilgi, bilgi nesnesinden farklı bir şeydir; bilgi verilmiştir, ama bilgi nesnesi verilmemiştir; ancak yine de bilginin nesneyle bağlantı kurması, onu tanıması gerekmektedir.
Saf fenomenin görülmesinde nesne, bilginin, "bilincin" dışında değildir; saf bir biçimde görülenin saltık kendi verilmişliği anlamında aynı zamanda verilmiştir.
Reklam
felsefenin, yöntem olarak (veya hatta içerik olarak da) kesin bilimlere göre olması, onların yöntemini model olarak alması, ilke olarak bütün bilimlerde aynı olan yönteme göre yapılan kesin bilimlerdeki çalışmaları yalnızca ileriye götürmesi ve tamamlaması asla söz konusu olamaz.
Sayfa 21 - BilgeSuKitabı okudu
Felsefe tümüyle yeni bir boyutta yer alır. Felsefe, onu her türlü "doğal" bilimden ilke olarak ayıran, tümüyle yeni hareket noktalarına ve tümüyle yeni bir yönteme gereksinim duyar.
Sayfa 19 - BilgeSuKitabı okudu
Bilgi yalnız ve yalnız insanın bilgisidir, insan zihninin formlarına bağlıdır: seylerin kendi doğasına, şeylerin kendisine [ise] ulaşamaz.
Sayfa 17 - BilgeSuKitabı okudu
Descartesçı kuşku yönteminin tarihsel önemi, tüm bunları keşfetmiş olmasında yatmaktadır. Ancak, Descartes için keşfetmek ve vazgeçmek aynı idi. Biz bu çok eski yönelimde zaten olan şeyi, saf olarak kavramak ve tutarlı bir biçimde sürdürmekten öte birşey yapmıyoruz.
Reklam
Ona göre bilinç, bir yandan içine hiçbir şeyin giremeyeceği ve içinden hiçbir şeyin çıkamayacağı kendi içinde kapalı, saltık bir varlık bağlantısıdır.
Ona göre, hiçbir matematikçi kendi nesnesini fiziksel olgular gibi ele alamaz. Sayılar, sayma edimi ruhsal olgular gibi zamansal belirlenim taşımazlar. Onlar aynı zamanda, onları tasarımlayan tasarımlardan da farklıdırlar.
Derinlerde karanlıklar, karanlıklarda da sorunlar olur
Sayfa 8 - BilgeSuKitabı okudu
Husserl ile gelen soru değişimi
Artık soru benim-yani bu insanın- yaşantılarımda, benim dışım- da, kendinde bir varlığa nasıl ulaşabileceğim sorusu değildir; şimdi, daha baştan itibaren çok anlamlı olan ve taşıdığı aşkınlık yükü yüzünden değişken, karmaşık bir soru olan bu sorunun yerini şu saf temel soru alır: Saf bilgi fenomeni, kendisine içkin olmayan birşeye nasıl ulaşabilir; bilginin saltık kendi kendine verilmişliği, kendi kendine verilmiş olmayan birşeye nasıl ulaşabilir ve bu ulaşma nasıl kavranmalıdır?
Sayfa 5 - BilgeSuKitabı okudu
Acemi birisi, ickin olan benim içimde, aşkın olan dışımda diyecektir.
Sayfa 3 - BilgeSuKitabı okudu
139 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.