Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Şehir, Kültür, Mekân Okumaları

Gölgesiz Şehirde Zaman ve Mekân

Uğur Tuztaşı

Gölgesiz Şehirde Zaman ve Mekân Gönderileri

Gölgesiz Şehirde Zaman ve Mekân kitaplarını, Gölgesiz Şehirde Zaman ve Mekân sözleri ve alıntılarını, Gölgesiz Şehirde Zaman ve Mekân yazarlarını, Gölgesiz Şehirde Zaman ve Mekân yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
... okuyamadığımız algılayamadığımız kentlerde yaşıyor duyumsadığımız ama dokunamadığımız şehirleri özlüyoruz.
Sayfa 116 - "Özlediklerimizi kopyalayarak, gölgesi kaybolmuş zamanları çağırıyoruz."
Reklam
Avusturya'nın Alplerdeki ünlü turistik köyü Hallstatt'in, Çin'in Guangdong eyaletine birebir kopyalanması ya da Kremlin'in Antalya ya kopya yoluyla getirilmiş olması bize neyi mümkün kılmıştır?
Sayfa 116
Efendiler!
insan, artık aksiyonun öznesi durumundan bir operasyonun nesnesi haline gelmiştir.
Sayfa 115
"İnsan ölçeğini yitirmiş kentlerde beden vasıtasıyla algılanan ya da dokunulan estetik hissiyatın kayboluşu"
Sayfa 115
Reklam
edebi metinlerde şehri anlamlandırmak üstün özelliklerini ortaya çıkarmak, bugünün kentinin ya da kent otoritesinin kaynaklarına veri teşkil etmiyor. Çünkü öyle olmasa "Şehrin kalbinde yeni bir kent yapıyoruz" ilanlarıyla tarihi şehirlerimizin eski mahalleleri üzerine, panoramik pozların tamamına bir dev misali girecek 26 katlı beton blokları dikmezdik.
Sayfa 114
bugün, şehri sahiplenip kenti yermek bir fayda getirmemekte...
Sayfa 113 - Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun çukur kazarak yükselme deyimi.
Zaman içinde bu kavramlara yüklediğimiz anlamlar değişmeye başladığından "kent" kavramı göç, gecekondulaşma gibi yapısal değişmeleri içeren bir bağlamda kullanıldığında, sanki şehir kavramı eski kentleri çağrıştırıyormuş gibi bir durum ortaya çıkıyor. Ankara gibi modern şehirlere "kent", İstanbul, Bursa, Edirne gibi tarihi şehirlere "şehir" diyenler olduğu gibi, medeniyet telakkisi bağlamında İstanbul, Roma, Paris gibi "dişi" şehirlere "şehir", erkek karakterinin, erkeksi devlet karakterinin hakim olduğu şehirlere de "kent" demeyi tercih edenlerin de olduğunun altını çizmemiz gerekir
Sayfa 113
Kılıçbay, bazı kentleri erkekmiş gibi gördüğünden onlara kent demeyi, diğerlerini de dişiymiş gibi gördüğünü onlara da şehir demeyi daha uygun bulduğunu, bu ayrışımın dişi bir kavram olarak tanımladığı uygarlık kavramıyla ilintili olduğunu belirtir.
Sayfa 112 - Referans, Mehmet Ali Kılıçbay. | 100 yıllık şehirliyim, böyle tanım görmedim.
Reklam
"şehrin sonsuz olanaklılığı, kentselliği de içine alarak sanal bir kentselliğe dönüşmüştür."
Sayfa 109 - Baudrillard
... şehir, artık oluş içindeki bir biçim değil kaybedilenin arzusunda koşutluğun arandığı bir takım zihinsel dizgelerin oluşturduğu kapsamlı bir ağa dönüşmüştür.
Sayfa 109
Batıda insanlar tarihi yapıların yanında onlara dokunabilmenin; yanlarında yeşilliklere yayılarak temas edebilmenin hazzına varırken biz, taş kaplı alanlarla bu teması ne kadar sağlayabiliyoruz.
Sayfa 103
Bir Kentin Değişen Panoraması | Sivas'tan Sivas'a Bakmak
Bugün Sivas'ın kültür şehri olduğunu haykırarak dolaşırken, önümüzde kalan tek modelin medreselerle çerçeveli "Kent Meydanı" olduğu gerçeğini bize söyleyecek çok fazla kişi vardır.
Sayfa 99 - Tescilli, birbirinden kopuk geleneksel Sivas evleri; kötü durumdaki hamamlar, anıtsal eserler, Gök Medrese, dokusal bağı koparılan Sivas Kalesi.
... bugünlerde aniden durup; birbirine benzettiğimiz her şeyin arasından bize ait şeyleri çıkarmanın peşine takılmış durumdayız...
Sayfa 97
46 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.