Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Görüntünün Retoriği, Sanat ve Müzik

Roland Barthes

Görüntünün Retoriği, Sanat ve Müzik Hakkında

Görüntünün Retoriği, Sanat ve Müzik konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Görüntünün Retoriği, Sanat ve Müzik (Essais critiques III), Roland Barthes’ın görüntü, fotoğraf, resim ve müzik üzerine denemelerini bir araya getiriyor: Eisentein, Arcimboldo, Erté, Cy Twombly, Réquichot, Schumann, Pop-art, klasik tiyatro... Barthes her zaman olduğu gibi yazınsal eleştirinin doruklarında dolaşırken, görünür olan üstüne okuru düşünmeye davet ediyor.  20. yüzyılın en ünlü yazı’n ustası Barthes’tan çoğunluğu Türkçede ilk kez yayımlanan metinler.
Çevirmen:
Ayşenaz Koş
Ayşenaz Koş
Tahmini Okuma Süresi: 8 sa. 16 dk.Sayfa Sayısı: 292Basım Tarihi: Mayıs 2014Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
ISBN: 9789750829239Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 22.6
Erkek% 77.4
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Roland Barthes
Roland BarthesYazar · 35 kitap
Sorbonne'da öğrenim gördü. Fransız Bilimsel Araştırma Ulusal Merkezi'de çalıştı. Collége de France'ta göstergebilim dersleri verdi. Göstergebilimin kurucu isimlerinden birisidir. Aynı zamanda, postmodern düşüncenin de kurucu öncülerinden sayılır. Barthes'ın düşünce evrimini sınıflandırmak kolay değildir. Çünkü onun yapısalcılık'tan postyapısalcılık'a uzanan düşünsel serüveni kolayca sınıflandırmaya elverişli değildir. Onu hem postmodern felsefe'nin oluşturucuları arasında saymak, hem de bizzat postmodern düşüncenin en özgün kuramsal uygulayıcılarından biri olarak anmak gerekir. Düşünsel serüvenini anlamak için çalışmalarının seyri izlenebilir. 1950'li yıllar Barthes'ın yazın çalışmalarının başlangıç yıllarıdır. Bu yıllardan itibaren, dilbilimle, edebiyatla, müzikle, göstergebilimin bir bilim olarak kuruluşuyla uğraşacak, giderek boyut değiştiren ve derinlik gösteren bir yönde yapıtları ortaya çıkacaktır. Barthes, dilbilim'in (Saussure'cü Dilbilim) tezlerini göstergebilimine taşımaya çalışır. Çünkü belli bir noktadan sonra onun için her şey gösterge dizgeleri olarak okunabilecek bir görünüm alır. Günlük hayattaki rastgele öğelerden yüksek sanat yapıtlarına her şey bir gösterge olarak analiz edilebilir ve edilmelidir. Onun göstergebilim anlayışı bu noktada bu gösterge dizgelerini anlamak, işleyiş yapılarını çözmek ve dolayısıyla anlam dünyasının yapısını açıklamak çabasından ileri gelir. Roland Barthes geçirdiği trafik kazası sonucu 65 yaşında Paris 'te öldü.