Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hayy Bin Yakzan

İbn Tufeyl

Hayy Bin Yakzan Sözleri ve Alıntıları

Hayy Bin Yakzan sözleri ve alıntılarını, Hayy Bin Yakzan kitap alıntılarını, Hayy Bin Yakzan en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsanın dostlara ihtiyacı vardır; fakat insan gerçeği kendi başına keşfetmeyi, güzelliği yalnız başına bulmayı, kendisi ile yaşamayı da öğrenmelidir. Tamamen yalnız olmak kadar, kendisine ayıracak bir ânı bile olmayacak kadar 'sosyal' olmak da gerçek dışıdır; insanın bütünlüğü için hem yalnızlık hem de dostluklar gereklidir; idealleri gerçek yapan sentez türü budur.
Sayfa 227
"Bilmiş ol ki, insanlardaki gazab kuvveti, ne zaman kendisinin istemediği bir şey görse veya işitse, öç almak isteğiyle kalbdeki kanı kaynatan, coşturan bir kuvvettir."
Sayfa 291 - İnsan yayınevi
Reklam
Ruh
Gözünde bedenin hiçbir değeri kalmadı. Değerli olanın sadece ve sadece, bir süre bedende misafir olduktan sonra oradan ayrılmış olan şey olduğunu anladı.
... Rü'yetten sonra gözünü kaybeden kimselerin elemi, kuvve-i şâmmesini kaybedenlerin eleminden daha büyüktür.
Sayfa 64 - Etkileşim Yayınları / 2006Kitabı okudu
"Yarattığının her bir zerresini rıfk ve mülâyemetle yaratarak, âlem-i mülk ve melekûtta zuhûr edecek herhangi bir şeye âgâh olarak bütün kâinâtı yaratan zât sizin gizli veya âşikâr konuştuğunuzu ve içinizde düşündüğünüzü bilmez mi?" Kurân-ı Kerîm, Mülk Suresi, 14.
Sayfa 57 - Etkileşim Yayınları / 2006Kitabı okudu
Nefsini kötü ahlaktan temizlemekte devam ettikçe aydınlıklar çoğalır, büyür.
Sayfa 15 - Etkileşim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
İbn Tufeyl, selim bir aklın doğruları ile sahih bir dinin doğruları arasında hiçbir tenâkuz bulunmadığı yolundaki fikrini Hay b. Yakzân'la dile getirmektedir.
Sayfa 9 - Etkileşim Yayınları / 2006Kitabı okudu
Tek bir ruh!
Her türün ferdlerinde ayrı ayrı bulunan ruhlar da aslında bir tek rûhun parçalarıydı. Aralarındaki ayrılık sadece ayrı yüreklerde dağılmış olmalarından kaynaklıydı.
Bilmek başka, görmek başka...
Biber tanesi de siyah, ay yüzlü sevgilinin beni de siyahtır. Her ikisi de can yakıcıdır, ama bu nerede, o nerede...
" evrenin yokluktan sonra yaratılmış olması, zamanın ona öncelik kazanması demekti. halbuki zaman sonradan yaratılmış olduğunu varsaydığımız evrenin bir parçasıydı ve ondan ayrı tutulması mümkün değildi. Bu nedenden dolayı evrenin zamandan sonra olması anlaşılabilecek bir şey değildir.”
Reklam
"Acaba bütün bu evren yoktan mı var olmuştu? yoksa bir başlangıcı yok muydu? hep var mıydı? Şüphe ve tereddüt içinde kalmıştı. " Evrenin başlangıcının olmaması ihtimali üzerine düşündüğü zaman, sonsuz boyutlara sahip bir cismin var olmasının imkansızlığını ispatlayan delillere benzeyen bir çok delil, başlangıcı ve sonu olmayan bir varlık düşüncesini de imkansız kılıyordu. Üstelik bu varlığın yaratılmışlardan arınmış olmadığını da görüyordu. Yaratılmışlıktan arınmayan bir varlığın yaratılmışlardan önceliği düşünülemezdi. Yaratılmışlar üzerine önceliği olmayan herhangi bir varlık da zorunlu olarak yaratılmış olacaktı."
Sayfa 71
"Buradan sa gökyüzünün küre şeklinde, yuvarlak olduğu sonucuna ulaştı."
“…her yaratılmış için bir yaratıcı bulunması gerektiği bilgisine de ulaşmıştı."
Sayfa 64
İbni Sina diyor ki: Riyazet, insanı terbiye ve ahlakını tezkiye ede ede bir hadde vardırır ki, uzaktan görünen ziya gibi kâh parlar, kâh söner...
Bildim ve anladım ki Hiçbir şey bilinmemiş ve Hiçbir şey anlaşılmamıştır.
1.428 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.