Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kadın Sorunu Üzerine Seçme Yazılar ve Clara Zetkin Üzerine

Clara Zetkin

Kadın Sorunu Üzerine Seçme Yazılar ve Clara Zetkin Üzerine Sözleri ve Alıntıları

Kadın Sorunu Üzerine Seçme Yazılar ve Clara Zetkin Üzerine sözleri ve alıntılarını, Kadın Sorunu Üzerine Seçme Yazılar ve Clara Zetkin Üzerine kitap alıntılarını, Kadın Sorunu Üzerine Seçme Yazılar ve Clara Zetkin Üzerine en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Cinsiyet olarak özgür olmama ve sınıf köleliği, sıkı sıkıya birbirinin içerisine girerek proleter kadının acılı varlığını biçimlendirir.
Reklam
Dünya, erkeğin evi; ev, kadının dünyası olmalıdır.
Töreler ve dinler, şiddetin yarattığını, ebedi bir hak yaldızıyla kutsallaştırmakta tereddüt etmediler. Kadının zayıflığı ve geriliği yüzyıllar sürecinde bir toplum­sal dogma, yıkılmaz bir temel dünya görüşü haline ge­tirilmiş ve bunun üzerinde bedeni , ruhi ve ahlaki bir baskı sistemi inşa edilmiştir. Kadın cinsinin köreltilmesi ve köleleştirilmesine hıristiyanlığın da katkısı büyük­tür. Havva'nın suçu sonucu günahkarlık masalından , ka­dını ilkede günahkar, şeytani , ve cennetlik olmanıın önün­de en kudretli engel gören asketizm (zevkten feragat) öğretisinden, kadının değersizliği, düşük değeri ve aynı zamanda erkeğe karşı itaatkarlık ve boyun eğme görevi türetilmiştir.
Kadın Yoldaşlar, tüm ülkelerde en geniş kadın kitlelerini bu bilgiyle doldurmalıdır: Sömürülenleri, mülksüzleştirilenleri devlet iktidarına ve özgürlüğe götürecek yol burjuva demokrasisinden geçmez.
Sayfa 79 - İnter YayınlarıKitabı okudu
Toplumsal ilişkiler onun omuzlarına yeni ve ağır yükler bindiriyor, onun en derin duygularını, arzularını ve tavırlarını etkiliyor. Ve bu durumda o bu ilişkilerin niye ve nasılını sormayacak, ölçüsüz sorumluluk yüklendiği yerde hakkını talep etmeyecek, öyle mi? Kepekli ekmeğinin, nohut kahvesinin, sıska ineklerin sert etinin, ince pamuklu elbisesinin neden pahalılaştığını; sevdiğinin neden sakat edildiğini, kocasının neden ekmeksiz sokakta gezdiğini; yavrusunun neden neşesiz bir gençlik, yorucu bir ihtiyarlık çekmesi gerektiğini; kocasının işgünü gittikçe uzar, boş zamanı gittikçe kısalırken, haftalığının yıldan yıla neden giderek azaldığını sormayacak, öyle mi? Kendisinin ve ailesinin varlığına karşı duran, yaşamım boynunda değirmen taşları asılıymış gibi ağırlaştıran binlerce, onbinlerce soruya cevap aramayacak ve olgulara bunların kaynağını anlamadan, araştırmadan razı olacak, öyle mi?
Sayfa 24
Kadın eski görüşlerinde ısrar ettiği sürece, düşünce ve duyguları yeni koşullarla kaynaşmadığı sü­rece, aile ve toplum içinde gerici bir unsur olduğu süre­ce, anne a priori çocukların en iyi eğiticisi olarak övülemez. Çocuklar düne göre değil, yarına göre eğitilmek zo­rundadır.
Reklam
Kadının davasıyla işçinin davası ayrılmaz şekilde birbirine bağlıdır ve son çözümlerini ancak sosyalist toplumda, emeğin kapitalistlerden kurtuluşu üzerinde yükselen toplumda bulur.
Sayfa 47 - İnter YayınlarıKitabı okudu
Koruma? Komikmiş.
Kadın, ortak ev idare­sinin en önemli üretici gücü idi, o ailenin gelişmesi ve serpilip büyümesi işlerinden başını alamıyordu, ne var ki ona yalnızca konumunun yükümlülükleri verilmişti, hakları değil. Erkek, deyim yerindeyse, kadının işgücü­nü, onu ömür boyu koruma karşılığında sömüren so­rumlu aile işvereniydi.
Kadının tüm göklere çıkarılan erdemleri, feragatliliği ve fedakarlığı, ince düsünceliliği, sadece dar aile çevresi içindir ve sadece kadının sevdiklerine faydası vardır. Kendininkiler için en büyük fedakarlığı yapabilen kadın, topluma karşı adeta canice bir egoizm göstermektedir. Gayet doğal! Genel yaşa­mın dışında duran, toplumsal olaylara katılmayan ve il­gi göstermeyen kadına, yeni toplumsal erdemler yaban­cı kalmıştır. Kadında aile sevgisi ne kadar gelişmişse, toplumsal dayanışma da o kadar az gelişmiştir. Kadın­ların çok azı dayanışma kelimesinin ne anlama geldiğini gerçekten bilir; bu yüzdendir onun kişisel sempati alanının dışında olan herşeye karşı daryürekliliği, sertli­ği, evet hatta acımasızlığı. Kadının zengin ahlaki duygu­sal yaşamı, aslında, kafasını dar duvarlarına çarpma tehlikesi olmaksızın, bir yüksüğün veya bir tencerenin içine sığmaktadır.
Kadının zengin ve derin hissi yaşami ve «ebedi kadınca»lığın manevi soyluluğa gotüren etkilerine dair çok duyulan laflar da degersizdir. Kadın, gelecek nesiller için güzelliğin, doğruluğun ve iyiligin rahibesi olamaz, çünkü sanatsal, bilimsel ve ahlaki kavramlar anlayışıyla büyük ölçüde hala geçmiş bir döneme bağlıdır.
Sayfa 41
Reklam
Sosyalist işçi partisinin görevi, kadın sorununun çözümü için örgütlenmeyi ve politik - ekonomik eğitimi, yeni üretim ilişküeri sonucu faaliyetleri en geniş ve en temelden dönüşen kadın kesimlerinde başlatmaktır: Sanayideki kadın işçilerin örgütlenmesi. Sınai kadın işçilerinin örgütlenmesi ve eğitimi
Ancak kadın, özgür bir toplumda özgür bir gelişmeyle tam bir insan olduğunda, yeni hak ve yükümlülüklerinin bilincine vardığında, ancak Goethe’nin Prometheus’uyla geçmişin tüm putlarına: «Buradayım ve insanları kendi görüşümce şekillendiriyorum» sözünü söyleyebilecek yüksek görüşe vardığında, ancak o zaman kadının gençliğin eğiticisi olduğundan sözetme hakkımız olabilir.
Sayfa 46
Toplumsal üretici olarak erkekle aynı değerde olduğunu gösteren, ekonomik olarak kendi ayakları üzerinde dikilen kadın, siyasi ve hukuksal olarak da erkeğe eşit kılınmak zorundadır.
Bugün kadının mesleki çalınmasının doğurduğu gelişmeyi ancak sosyalist toplum çozecektir. iktisadi birim olarak aile ortadan kalkip ahlaki birim olarak aile onun yerine geçtiğinde, ayni haklara, ayı çabaya ve , ayni hedefe sahip, erkekle birlikte ilerleyen yoldas olarak kadin kendi kişiliğini geliştirebilecek, ama ayni zamanda eş ve anne olarak kendi görevlerini de en iyi seklide yerine getirebilecektir Clara Zetkin
121 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.