Ken'an Rifai ve Yirminci Asrın Işığında Müslümanlık Sözleri ve Alıntıları
Ken'an Rifai ve Yirminci Asrın Işığında Müslümanlık sözleri ve alıntılarını, Ken'an Rifai ve Yirminci Asrın Işığında Müslümanlık kitap alıntılarını, Ken'an Rifai ve Yirminci Asrın Işığında Müslümanlık en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Edep bir tacdır;onu başına koyduktan sonra istediğin yere git" diyor.Evet !Beşerin kalbi ve gözü nûru, edeptir.Kur'an'ın bütün mânâsı da yalnız edeptir.
Vâsıtalı olsun, vâsıtasız olsun her yerde tecellî eden Allah'tır. Bunu sen anlamamakla böyle olmaması îcap etmez. Yapan, tertip ve tanzim eden hep odur.
“Ken’an Rifâi’den bu zümreye mensup birisi, tespih çekerken nasıl tutmak lâzım geldiğini, düz tutulursa Sırat’ın kolay geçilip geçilemeyeceğini sorduğu zaman mâsumâne bir hayretle sual sâhibine, ‘Tespihle Sırat’ın ne alâkası var? İster yukarı tut, ister aşağı tut. Sen kendine bak, kendini doğru tut, bu kâfidir. Sırat tespihin mânâsı ile alâkadardır, şekli ile değil. Tespih demek, Allah’ı tenzih etmek, birlemek demektir, bunu yapabiliyor musun?’ diye sormuştu.”
“Ken’an Rifâî’yi bütün hayâtı içinde dâima verici görüyoruz. Hastalara hayâtiyetini, tecrübesizlere bilgisini, çâresizlere îmânını, her tâlip olana muhabbetini verdiği gibi, vermeye doyamayan bu insan iki paltosu olduğu zaman birinden tutun da ocağında kaynayan tencereye, dolabındaki ilâca kadar akla gelem, gelmeyen her şeyini etrâfıyla paylaşırdı. Öyle ki bâzen yakınlarının îtirazlarından korkarak sessizce yapılan bu paylaşmalar evin içinde sürprizli hâdiselere bile sebep olmuştur.”
“İlle hurma ile oruç bozmak, tahta çanaktan, tahta kaşıkla yemek yemek, cübbe ve sakalda ısrar etmek niçin? Hurma, en bol ve ucuz memleket mahsûlü hangisi ise o demektir. Tahta çanağın mânâsı kap kacakta fazla tekellüf ve masrafa kaymamaktır. Cübbe ve sakalın medlûlü, devrin en sıhhî, sâde, kullanışlı ve tasarruflu kisvesini tercih etmektir. Etik kıymetler dâima bâkirdir, fakat estetik versiyonlar devrin ihtiyâcına göre değişir. Tek bir versiyon üzerinde ısrar etmek, etik kıymetlerimizin velûdiyetine bühtan etmek olur.”