Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kur'an'a Dönüş Çağrısı

Şükrü Hüseyinoğlu

Kur'an'a Dönüş Çağrısı Gönderileri

Kur'an'a Dönüş Çağrısı kitaplarını, Kur'an'a Dönüş Çağrısı sözleri ve alıntılarını, Kur'an'a Dönüş Çağrısı yazarlarını, Kur'an'a Dönüş Çağrısı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Hz. Ali’den: “Ben Rasulullah (s)’ın şöyle söylediğini işittim: “Haberiniz olsun bir fitne çıkabilir.” Ben hemen sordum: “Bundan kurtuluş yolu nedir ey Allah’ın Rasulü?” Buyurdu ki: “Kurtuluş Allah’ın Kitabı(na uymakta)dır. Onda sizden öncekilerin haberleri, sizden sonrasının haberleri mevcut. Ayrıca sizin ihtiyacınız olan hükümler var. O, hak ile bâtılı ayırt eden ölçüdür. Onda her şey ciddidir, gayesiz bir kelâm yoktur. Kim akılsızlık edip ona iman etmez ve onunla amel etmezse, Allah onu helak eder. Kim onun dışında hidayet ararsa Allah onu saptırır. O, Allah’ın sağlam ipidir. O, hik metli olan zikirdir, o dosdoğru yoldur... O, öyle bir kitaptır ki, cinler işittikleri zaman şöyle demekten kendilerini ala madılar: “Biz etkileyici bir Kur’an dinledik. Doğru yola ile ten bu Kitab’a iman ettik...” (Cin, 72/1-2) Kim ondan haber getirirse doğru söyler. Kim onunla amel ederse ecre mazhar olur. Kim onunla hüküm verirse adaletle hükmeder. Kim ona çağrılırsa doğru yola çağrılmış olur.” (Tirmizi, Seva bu’l-Kur’an, 14, 2908)
MÜTALAA YAYINLARIKitabı okuyor
"Hz. Peygamber, ne bugün onu övecegim diye adeta insanüstü bir varlık gibi anlatan, onun örnek hayatı yerine uçtulu - kaçtılı menkibeleri topluma siyer diye aktaran bazılarının kafasında bir "masal kahramanı" dır, ne de tek işlevi Kur'an'ı insanlara bırakıp gitmek olan bir "postacı" dır. O kıyamete kadar sürecek bir Nebevi örneklik ve önderliğin temsilcisidir." (*) "Hakkımda, Hıristiyanların Meryem oğlu İsa'ya yaptıkları aşırı övgülerde bulunmayın. Şurası muhakkak ki ben bir kulum. Benim için "Allah'ın kulu ve elçisi" deyin." (*) Buhari, Enbiya 44; Darimi, Sünen hadis no: 2784; İmam Ahmed, Müsned hadis no: 155; İbn Hibban ;Sahih hadis no: 6239. (*) "Siz Kur'an okumuyor musunuz O'nun ahlâkı Kur'an dı. (*) Müslim, Salatu'l Musafırın, n; 139 Ş. Hüseyinoğlu /Kur'an'a Dönüş Çağrısı sh. 184
Sayfa 184 - Ma'ruf Yayınları
Reklam
"Tasavvufun Allah tasavvuru inancı, emirlerine tâbî olarak rızası aranacak ve vaat ettiği cennet nimetine ulaşılmaya çalışılacak olan İslam'ın ilâh'ı değil, seyri sülükla kendisinde ulaşılmaya, kendisinde 'fena' olunmaya çalışılacak, kendisiyle bütünleşip yok olunacak bir ilâh inancıdır. Tâbî ki bu ilâh ASLA İslam'ın tanıttığı "el - ilâh" olan Yüce Allah değildir." \\ Ş. Hüseyinoğlu / Kur'an'a Dönüş Çağrısı - sh. 166 - Maruf Yayınları
Sayfa 166 - Maruf Yayınları
"Hz. Peygamber sonrası dönemde içerisine düşülen söz konusu siyasi sorunlar yalnızca islam toplumun parçalanmasına yol açmakla kalmayacak aynı zamanda islam anlayışlarının "Kur'an'ı Eksenden" uzaklaştırılmasına giden yolunda ilk basamaklarını oluşturacaktı. İslam toplumun içerisinde bulunduğu sorunlarla ilgili olarak siyasi fıkralar tarafından ortaya çıkan birbirinden farklı düşünce, yorumlar giderek birer İtikadi esas haline getirilecek ve bu süreçte Müslümanlar arasındaki siyasi ihtilaflar İtikadi boyut kazanırken siyasi fıkralar da gittikçe birer İtikadi mezhebe dönüşecekti." Ş. Hüseyinoğlu / Kur'an'a Dönüş Çağrısı - sh:104 - Ma'ruf Yayınları
Sayfa 104
"Tarihin hemen hiçbir döneminde "dinsiz" bir toplum var olmadığı ve dinsizliğin hiçbir toplumda yerleşik duruma geçmediği görülmektedir. Bir başka deyişle tarihin hiçbir döneminde toplumsal düzeyde kabul gören hakim anlayış olmamıştır. Bunun yanında dinsiz (ateist, materyalist, dehri) İnsanlara rastlansa da, bu görüşün genelde "marjinal" kaldıklarını, son birkaç yüzyılda tepeden inmeci siyasal ihtilaller gerçekleştirebilmiş olmalarına rağmen bu durumda dahi yerleşik süreklilik arz eden bir tploplumsal güç haline gelemediklerini müşahede etmekteyiz. Bu nedenle ki, Rabbani öğretinin ateist insanlara değil - tahrif edilmiş din anlayışlarına sahip toplumlara gönderilmiştir. Nebîler / Peygamberler her defasında karşılarında - tahrif edilmiş din - anlayışları üzerinde bulunan toplumları bulmuş ve onlarla mücadele etmek zorunda kalmıştır. Ve insanlık tarihine yön veren temel mücadele din ile dinsizlik arasında değil, hak din ile tahrif edilmiş din anlayışları arasında yaşanmıştır." Şükrü Hüseyinoğlu / Kur'an 'a Dönüş Çağrısı - sh: 46 - Ma'ruf Yayınları
Sayfa 46