Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kuran'la Gülmek Kuran'la Ağlamak

Hasan Taşdelen

Kuran'la Gülmek Kuran'la Ağlamak Gönderileri

Kuran'la Gülmek Kuran'la Ağlamak kitaplarını, Kuran'la Gülmek Kuran'la Ağlamak sözleri ve alıntılarını, Kuran'la Gülmek Kuran'la Ağlamak yazarlarını, Kuran'la Gülmek Kuran'la Ağlamak yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Acele işe şeytan karışır mı?
Bir gün Ebu'l-Ayna'ya "Acele etme! Zira acele işe Şeytan karışır!" demişler. Buna karşılık o da, "Eğer (dediğiniz gibi) acele Şeytan'dan olsaydı, Allah'ın peygamberi Hz. Musa, "Rabbim! Hoşnut olasın diye, sana aceleyle geldim." (Tâhâ 20:84) demezdi cevabını vermiş.
Sayfa 53
240 syf.
·
Puan vermedi
#kuranlagülmekkuranlaağlamak Bu güzel kitapta insanoğlunun en güzel duygu karmaşası olan gülmek ve ağlamak anlatılıyor ama nasıl biliyor musunuz ayetlerle,hadislerle… Kitapta başta Peygamberin (sav)hayatından, Sahabilerin, tabiilerin, ve alimlerin Ayetler etrafında gerçekleştirdikleri olayları bize anlatıyor. Ve kimi zaman gülüyor Kimi zaman ağlıyorsunuz… En çok okurken özendiğim olayları ayetlerle çözmeleri ve ayetlere göre hareket ve konuşmalarını devam ettirmeleri oldu. Rabbim bizim de hayatımızı ayetler ve hadisler üzerine yaşamayı nasip eylesin. Kur'an'ı gözümüzün nuru Kalbimizin şifası eylesin. Amin
Kuran'la Gülmek Kuran'la Ağlamak
Kuran'la Gülmek Kuran'la AğlamakHasan Taşdelen · Timaş Yayınları · 201260 okunma
Reklam
Ağlamak ve gülmek, kökleri ta Cennet ve Cehenneme kadar, insanoğlunun ebedi mutluluk ve bedbahtlığına kadar ulaşan son derece karmaşık eylemlerdir. Esasen gülme, insan ruhunun hissettiği hoşnutluğun bir göstergesi olurken, ağlama da çekilen sıkıntının bir yansıması olarak görünmektedir. Bu yüzden Kur'an-ı Kerim'de 'gülme' eyleminin inanan insanlarla ilişkilendirilmesi garip görülmemelidir. İnanmayan insanların 'alay etme' manasına gülmeleri ise yanlış bir tavır olarak görülmüş ve kötülenmiştir.
Suyuti, Şafiî mezhebinin görüşünü naklederken, eskiden beri bu tür kullanımın hem nesir hem de şiirde yaygın olmasına rag- men, mütekaddimûn ve müteahhirûnun çoğunun buna mu- dahale etmemesini bir tür cevaz olarak değerlendirdikleri yö- nünde nakletmiştir. Müteahhirun ulemadan sayılan Izzuddin b. Abdusselam (ö. 660/1262) bunu caiz görmüş ve
Konuşmanın bir yerinde ve düzyazıda referans göstererek âyet-i kerimeleri zikret menin bir mahzuru olmadığı açıktır. Zaten tartışma da burada değildir. Tartışma, Kur'an âyetlerinin referans göstermeden, sanki konuşmanın veya metnin bir parçasıymış gibi takdim et mektir. Böyle bir kullanımda zaman zaman mana kaymaları da olabilmektir. Keza, âyetlerin şiir içinde kullanılması da bu bağlamda değerlendirilmiştir. Bu konuda Suyûti'nin el-Itkan isim li eserinde derli toplu bir değerlendirme bulunduğundan nakletmeyi faydalı görüyoruz: "Iktibastan kasıt, şiir veya nesrin içine, Kur'an'dan bir parçayı, -'Allah şöyle buyuruyor' veya benzeri, alınan kısmın Kur'an'dan bir parça olduğunu gösteren bir ifade kullanmaksızın- yerleştirmektir. Alınan kısmın Kur'an'dan olduğunun belirtilmesi durumunda bu bir iktibas' sayılmaz ve mahzuru yoktur. Ancak belirtilmemesi durumunda, Mâliki mezhebinin meşhur görüşüne göre, bu haramdır.
240 syf.
·
Puan vermedi
·
1 saatte okudu
Kitap, adından da anlaşılacağı üzere iki kısımdan oluşuyor. Gülmek ve Ağlamak. İlk kısım (Gülmek), öyle güzel güldürüyor ki... Güldürüyor ve düşündürüyor. İçinizden şunu diyeceğinize eminim; "Güldürdüğü kadar ağlatacak da." Öyle de oluyor. Peygamberimiz, Ashab ve seleften öyle güzel kıssalar anlatılmış ki; kimisi şaşırtıyor, kimisi de dua etmenize vesile oluyor.. Su gibi akıp giden bir kitap..
Kuran'la Gülmek Kuran'la Ağlamak
Kuran'la Gülmek Kuran'la AğlamakHasan Taşdelen · Timaş Yayınları · 201260 okunma
Reklam
Ölüm ve ölüm sarhoşluğu geldiğinde, insana içinde bulunduğu nimet ve lezzetin hiçbir faydası olmaz.
Zaman; Dilini koru Kendini şöhrete sakın kaptırma Kalbini tedavi et Bildiğini al, bilmediğini bırak zamanıdır. Fudayl b. Iyaz
Allah kimi ilminden mahrum etmişse, onu bilgisizlikle cezalandırmış demektir. Bu cezanın daha da büyüğü, kendisine ilim geldiği halde, ona sırtını dönendir. Allah ilmi önüne kadar getirdiği halde, onunla amel etmeyen kişi, Allh'ın hidayetinden yüz çeviren kişidir.
77 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.