La philosophie critique de Kant Sözleri ve Alıntıları
La philosophie critique de Kant sözleri ve alıntılarını, La philosophie critique de Kant kitap alıntılarını, La philosophie critique de Kant en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Olumsuz ve entellektüel hoşnutluğun mutlulukla karıştırılması, hiçbir zaman tümüyle aydınlığa çıkamayacak olan bir iç yanılsamadır, ama onun etkisi yalnızca felsefi düşünceyle önlenebilir.
.
Olumlamak, var olana katlanmak, onu taşımak veya ona bağlanmak değil, tam tersine, yaşayanı yükünden, zincirlerinden kurtarmak ve serbest bırakmaktır.
...
Kant, bilgeliğe eleştirel imge ile karşı çıkar: Biz Doğa'nın yasa yapımcılarıyız. Bir filozof görünüşte Kantçılığa çok yabancı kaldığında, Jubere (buyruk vermek) yerine, Parere'yi (boyun eğmek) koyduğunu açıklar; kendine inandığından çok, Kant'a borçlu olur.
''Trranscendental''; deneyimde verilenin, a priori tasarımlarımıza zorunlu tabi oluşunun ilkesini ve aynı şekilde, a priori tasarımların zorunlu olarak deneyime uygulanışının ilkesini niteler.
Pratik akıl, kendinde şeyler üzerine, kendinde şeyler olarak özgür varlık üzerine, böyle bir varlığın numenal nedenselliği üzerine, böyle bir varlığın oluşturduğu duyu-üstü dünya üzerine yasa koyar.
Bir şeyi tanımak için bizim yalnız bir temsillemeye sahip olmamız yetmez, ayrıca " ona bağlı olan başka birisini tanımamız için " ondan bir tane çıkarmamız gerekir.buna göre bilgi temsillemelerin sentezidir..
Yetenek sözcüğünün ilk anlamı :
Tüm temsillemeler, ister nesne olsun, ister özne,başka bir şeyle ilişkilidir. Biz ne kadar ilişki tipleri varsa, o kadar zihinsel yeteneği birbirinden ayırıyoruz..
Öyleyse bir yetenek kendi üstün biçimi altında özerk'tir.
Salt aklın eleştirisi şunu sormakla baslar: üstünü tanımayacak bir yetenek var mıdır? Pratik aklın eleştirisi: üstünü arzu edecek bir yetenek var mıdır? Diye sorar..
Yargı elestirisi: zevkin ve acının üstün bir biçimi var mıdır? Diye sorar.
Çatışma uslamlaması:
Örneğin ben çocuk yapma yeteneğini kazandığım zaman, doğa açısından artık çocuk olmaktan çıkıyorum, ama meslek sahibi olmadığım ve önümde öğrenecek tüm bir dünya olduğu için, kültür açısından bir çocuk sayılırım..
Ahlaksal varlık olarak düşünülen insan konusunda, niçin var olduğu artık sorulamaz; onun var oluşu kendi başına yüksek amacı içeriyor. Bu yüksek amaç, ahlak yasası altında düşünülebilir varlıkların örgütlenmesidir
ya da düşünülebilen varlıkta kendi başına bulunan var oluş nedeni özgürlüktür.