Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Lanetli Pay

Georges Bataille

Lanetli Pay Gönderileri

Lanetli Pay kitaplarını, Lanetli Pay sözleri ve alıntılarını, Lanetli Pay yazarlarını, Lanetli Pay yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Zamanı geçmiş bir teleoloji yerine, daha açık olan zihin, yalnızca sessizliğin ihanet etmediği hakikati ayırt edebilir.
"Günümüz dünyasının ahlaki boşluğu ürkütüyor" demek hep mümkündür. Hangi düzeyde olursa olsun, asla emin olmama durumu geleceği belirle­mektedir; tıpkı önünde nüfuz edilemez bir gece olan şimdiki zaman gibi.
Sayfa 143Kitabı okudu
Reklam
İnsanın insan olmasının, öncelikle, insanın sahici yüzü olmayan ama onun şeylere verili görünümü olan, aristokrasinin ve dinin yalancı yüzlerinin maskesinin düşmesini gerektirdiğine hiç kuşku yoktur. İnsanın insan olması, ekmeği ya da çekici kavrar gibi mahremiyeti kavradığını ileri sürenlerin yanılgısıyla karıştırılmamalıdır.
Sayfa 139Kitabı okudu
İnsanlık, burjuvazinin suç ortağı olması ölçüsünde (tek kelimeyle bütün içinde), şeylerden daha fazla, hiçbir şey olmamaya (insanlık olarak) belli belirsiz bir şekilde rıza gösterir. Bununla birlikte, kesinlik ruhu bu bulanık ve bitkinin toprağa bağlılığı gibi karmaşaya bağlı olan çokluğun içinde çoğalır; ki bu ruhun özü, şeyin tamamlanması -(üretim) şeylerin(in) ve insanın uyumu- yoluyla, insanın kendine erişmesini ya da geri dönmesini istemektir.
Sayfa 138Kitabı okudu
Böylece burjuvazi karmaşık bir dünya yarattı. Özü şey' dir, ama insanın indirgenmesi onun Tanrı karşısındaki yokluğuna bağlı değildir; büyüme­nin uykusuna girmeyen her şey, bir öte dünya arayışının terk edildiğini görmenin acısını çekmiştir.
Sayfa 137Kitabı okudu
Kapitalizm, bir anlamda, şeye ihtiyatsızca, ama sonuçları dikkate almadan ve ötede hiçbir şey görmeden kendini bırakmaktır. Bildiğimiz kapitalizm için şey (ürün ve üretim), püriten için olduğu gibi, kendisinin olduğu ve olmak istediği şey değildir: şey onun içinde olsa da, kendisi şey olsa da, bu tıpkı Şeytan'ın onun farkında olmayan cinli ruhu ele geçirmesi ya da cinlinin, bilmeden, Şeytan'ın kendisi olması gibidir.
Sayfa 136Kitabı okudu
Reklam
İnsan, hayvanlığı terk ettiğinde dünyayı yitirse de, biz olan ve -bir anlamda- hayvanın bilincinde olmadığı bir sahip­lenmeden daha fazla olan şey, onu yitirmenin bu bilinci de olur: o, tek kelimeyle insandır, benim için tek önem taşıyan ve hayvanın olamayacağı şey.
Sayfa 134Kitabı okudu
Araştırmanın sürdürülüşü tam da insanı kendinden uzaklaştırırken insan kendini nasıl bulabilir ya da nasıl yeniden bulabilir?
Sayfa 132Kitabı okudu
Bununla birlikte bir güçlük onu engelleyecektir: vazgeçtiği şeyi ancak daha eleştirel yollarla kavrayabilir, kavrayacağı hiçbir şey ondan önce arayanların kavradıklarından farklı olmayacaktır: Her zaman olduğu gibi, yalnızca şeyleri kavrayacaktır ve onların gölgesini kovaladığı av sanacaktır.
Sayfa 132Kitabı okudu
Eğer insan sonunda kendini bulmak istiyorsa, kendisinden uzaklaştıran yolları takip ederek boşuna kendini aramış olur. Bu yolları takip etmekten umabileceği tek şey, düzenlemek, sonuç olarak hizmet etmektir; aslında bu şeyler ancak ona hizmet etmek içindir.
Sayfa 132Kitabı okudu
Reklam
Dinsel etkinlikler -kurban törenleri, şenlikler, şatafatlı gösteriler­- bir toplumun fazla enerjisini emerler, ama genellikle birincil anlamı etkin eylemler dizisini parçalamak olan şeye ikincil bir etkinlik atfedilir. Bundan, dinsel alanı dolduran büyük bir rahatsızlık doğar - bir yanılgı, aldanma duygusu.
Sayfa 125Kitabı okudu
Zenginin yedeği vardır: yoksulda ise yoktur, onun açlıktan ölmesini engelleyen zengin, verdiğinden daha fazlasını rahatsızlık duymadan isteyebilir mi? Bu, insanların değil Tanrı'nın olduğu söylenen uzamın değil, aradaki zamanın parasını ödetmektir. Ama zaman doğanın içindedir
Sayfa 123Kitabı okudu
Askeri bir sömürünün, dinsel bir mistifıkasyonun ve ve kapitalist bir zimmete para geçirmenin ötesinde, artık kimse servetin anlamını kavrayamaz, onun -paçavraların görkemi ve ilgisizliğin meşum meydan okuması değilse­ patlama, müsriflk ve taşkınlık olarak duyurduğu şeyi bulamaz. Sonuçta yalan, yaşamın taşkınlığını isyana adar.
...günümüz toplumu, servetin bu hakikatinin sinsice sefaletin içine geçtiği engin bir düzmecedir. Zamanımızın gerçek lüksü ve derin potlatch'ı sefalete uygun düşer, yeryüzünde yayılanı anlar ve onu küçümser. Sahici bir lüks zenginlikleri tam anlamıyla küçümseyiş, çalışmayı reddedenin ve kendi yaşamını bir yanıyla son derece harap olmuş bir görkem, diğer yanıyla zenginlerin zahmetli yalanına sessiz bir hakaret haline getiren kişinin karanlık ilgisizliğini gerektirir.
Kusurların arasında, zenginlik içinde parıldayan şey, güneşin ışıltısını sür­dürür ve tutkuya çağrı yapar: Onu kendi yoksulluklarına indirgeyenlerin hayal ettikleri şey değildir; engin canlılığın taşkınlığın hakikatine geri dönüşüdür. Bu hakikat onu olmadığı şey olarak kabul edenleri yok eder
172 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.