Müslüman Toplum

Ernest Gellner

Müslüman Toplum Sözleri ve Alıntıları

Müslüman Toplum sözleri ve alıntılarını, Müslüman Toplum kitap alıntılarını, Müslüman Toplum en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İslam ne ondan önceki bir geleneksel uygarlığı çürüttü ne de onun hayaleti gibi yaşadı. Kendi imparatorluğunu ve uygarlığını yarattı.
Ancak İslam'ın başlangıçtaki başarısı öylesine hızlıydı ki, Sezar'a bir şey vermeye gerek kalmamıştı. Museviliğin teokratik potansiyeli de Islam'la karşılaştırıldığında suskunluğunu korumuştu: başlangıçta Vaat Edilmiş Topraklar'ın fethine yönelik bir imtiyaza sahip olunmasına karşın, vaadin yerine getirilmesi ne hızlı ne istikrarlı ne de sürekliydi. Diyasporanın koşullarının Sezar'ı yerinden etme mefkürelerini desteklemediği çok açıktı. (Modern Israil'de parlamenter sistem bir çıkmaza saplandığı için Osmanlı özerk toplumunun yasal kurumları, 'millet' sistemi hâlã canlı tutuluyor. Parlamentodan destek alma ihtiyacı içindeki koalisyonlar bir bedel ödüyor ve dinsel ilgiye, status quo'nun devamlılığını bahşediyorlar. Var olan nispi temsil nedeniyle Israil, Lübnan'la birlikte, Osmanlı toplumundan kalan bir parça olmayı sürdürüyor.)
Reklam
Kendi nesebinden kimsesi olmayanlar kendi yoldaşlarına pek muhabbet duymazlar. Eğer havada tehlike kokusu varsa böyle bir adam sıvışır gider. Bu nedenle bu tür insanlar bozkırda yaşayamaz. (ibn Haldun) Bu nedenle bozkırda, doğal düzen bir gerçektir. Düzenin sürdürülmesi ve yanlışların düzeltilmesi silahlı halkın kendi elindedir ve örneğin devlet gibi uzmanlaşmış bir yasa yaptırımcısı vasıtası yoktur.
David Hume ve İslam
Hume bu ilginç ve ayırt edici kuramı çoktanrıcılık ve tektanrıcılığın med-ceziri olarak gösteriyor. Dinin ilkelerinin insan zihnindeki bir tür med-cezir olması, insanların putperestlikten tektanrıcılığa yükselmeye yönelik doğal bir eğilim taşıması ve bir kez daha tektanrıcılıktan putperestliğe gerilemesi dikkate değerdir.
Dinsel bilgi- sahibi bir Müslüman ilkesel olarak kendi kendine yeterlidir ya da hiçbir şekilde başkalarına veya din âlimlerine bağlı değildir. (Eğer yeterince bilgi sahibi değilse bu tür insanlara kesin olmayan bir biçimde bağlı olacaktır ve bu çok önemlidir.) Bu nedenle, âlimlere ihtiyaç duymasına karşın, İslam’da resmi bir ruhban sınıfı ya da kilise örgütlenmesi yoktur ve dinsel güç ile cemiyet iç içe geçer.
... evliya kültü asla islami kimlik zayıflığının işareti değildir. Evliyaya ibadet tersine dine Kitap kanalıyla kolaylıkla yaklaşmayan ve kitabın ete kemiğe bürünmesini tercih eden köylü grupları İçin Müslüman kimliği kazanmanın bir aracıdır.
Sayfa 279Kitabı okudu
Reklam
17 öğeden 11 ile 17 arasındakiler gösteriliyor.