Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Para Sevgisi ve İyi Yaşam Mücadelesi

Ne Kadarı Yeterli?

Edward Skidelsky

Ne Kadarı Yeterli? Gönderileri

Ne Kadarı Yeterli? kitaplarını, Ne Kadarı Yeterli? sözleri ve alıntılarını, Ne Kadarı Yeterli? yazarlarını, Ne Kadarı Yeterli? yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Rönesans insan arzularını ahlaksız diye kınamak yerine onları kullanarak toplumu yönetme fikrini icat etti - veya yeniden keşfetti.
Sayfa 47 - İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları - 1. Baskı - Ekim, 2014 - İstanbul - Çeviren: Levent Konyar
Erkekler ve kadınlar her zaman sıkıntı çekmeden, adaletsizliğin olmadığı bir dünya, her şeyden önce çalışmadan yaşanılacak bir dünya düşlemişlerdir.
Sayfa 45 - İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları - 1. Baskı - Ekim, 2014 - İstanbul - Çeviren: Levent Konyar
Reklam
Darling im a nightmare dressed like a daydream
Sen kurtarıcı melek misin? Yoksa beni lanete mi sürükleyeceksin?
Sayfa 43 - İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları - 1. Baskı - Ekim, 2014 - İstanbul - Çeviren: Levent Konyar - Yevgeni Onegin'de Tatyana
Tümüyle para dünyası içinde yaşadıkları için nesnelerin değeriyle ilgili duygularını kaybederler. Eğer kinizim her şeyin fiyatını bilip hiçbir şeyin değerini bilmemekse, o zaman dünya finans merkezleri kinizm temellerini beslemektedir.
Sayfa 41 - İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları - 1. Baskı - Ekim, 2014 - İstanbul - Çeviren: Levent Konyar
:DD
Ünlü kişilerin beğendiği marka etiketlerin genelde pahalı olduğu bilinir ve onların çekici olmasının başlıca (belki de esas nedeni) budur; fiyat ne kadar yüksek olursa o marka o kadar özel olur. Fiyatları düşecek olursa, bu mallara olan talep de düşecektir. Bir Rus fıkrası bunu çok güzel özetliyor. İki yeni zengin Rus karşılaşırlar. Biri, "Kravatın ne kadar ediyor?" diye sorar. Ötekisi, "Bin Dolar," diye yanıtlar. "Ne yazık! Benimki iki bin ediyor."
Sayfa 37 - İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları - 1. Baskı - Ekim, 2014 - İstanbul - Çeviren: Levent Konyar
Virginia Woolf, bir yazarın yılda 500 Sterlin'e ve "kendisine ait bir odaya" ihtiyacı olduğunu düşünmüştü.
Sayfa 24 - İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları - 1. Baskı - Ekim, 2014 - İstanbul - Çeviren: Levent Konyar
Reklam
Üzgünüm keynes ama bismillah diyen bardak istek değil ihtiyaç
Keynes, kişilerin bir gün tümüyle karşılanabilecek sınırlı miktarda maddi ihtiyaçları olduğuna inandı. Buna inanmıştı, çünkü isteklerle ihtiyaçlar arasında ayrım yapmamıştı; gerçekte, makalesi boyunca bu iki terimi birbirinin yerine kullanmıştı. Göreceğimiz gibi, bu vahim bir yanlıştır.
Sayfa 23 - İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları - 1. Baskı - Ekim, 2014 - İstanbul - Çeviren: Levent Konyar
Baudelaire
Baudelaire, Intimate Journals'ında (Özden Günlükler), "Kişinin," diye yazıyordu, "zevkten değilse de en azından umutsuzluktan çalışması gerekmektedir. Her şeyi tek bir doğruya indirgemek için, çalışma eğlenceden daha az sıkıcıdır."
Sayfa 9 - İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları - 1. Baskı - Ekim, 2014 - İstanbul - Çeviren: Levent Konyar
Eğer endüstrinin nihai amacı aylaklıksa, eğer bizden sonrakiler televizyonun sonsuz gündüz programları önünde uzanıp yatmaları için çalışıp yaratıyorsak, o zaman tüm ilerleme, Orwell'in söylediği gibidir: "Umut ve dua ettiğimiz ama asla erişilemeyecek bir hedefe doğru verilen çılgınca bir mücadeledir."
Sayfa 8 - İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları - 1. Baskı - Ekim, 2014 - İstanbul - Çeviren: Levent Konyar
Saygı kabul ya da beğenme anlamına gelmez. Bir düşmana saygı duymak mümkündür. Ancak hayvanlara karşı gösterilen tavırdan temelde farklı biçimde, ötekinin bakış açısının belli bir biçimde tanınması ya da “dikkate alınması” anlamına geldiği kesindir. Evde beslenen bir köpeğe aşırı sevgi beslenebilir ancak bu köpeğe saygı ya da saygısızlık duyulmaz
Sayfa 163Kitabı okudu
Reklam
Gerçek mutluluk, basit zevklerin ve sağlam erdemlerin meyvesidir.
İyi yaşam değil, yaşamın kendisi -rahatlığı, kolaylığı ve uzatılması- bizim önemli hedefimiz haline gelmiştir. Bizimki, Nietzsche'nin öngördüğü çağdır, "İnsanın artık özlem okunu insanın ötesine atmayacağı ve yay telinin vızıldamayı unutacağı!" zaman olacaktır.
Bir nesnenin kullanım değeri onun iyi yaşama yaptığı belirli bir katkısıdır.
Aristoculuk anlamında "yeterli" kavramı, "iyi yaşam için yeterli" anlamına geliyorsa, modern ekonomist için bu yalnızca "istekleri tatmin etmek için yeterli" anlamına gelmektedir.
Çıkışında özgün ve uygun bir değişim aracı olan para, kullanım değerlerini araç düzeyine düşürerek kısa zamanda kendi içinde amaç haline gelir.
37 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.