Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Nebevi Hareket Metodu (teori ve Pratik)

Münir Muhammed Gadban

Nebevi Hareket Metodu (teori ve Pratik) Gönderileri

Nebevi Hareket Metodu (teori ve Pratik) kitaplarını, Nebevi Hareket Metodu (teori ve Pratik) sözleri ve alıntılarını, Nebevi Hareket Metodu (teori ve Pratik) yazarlarını, Nebevi Hareket Metodu (teori ve Pratik) yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Dünyaya rağbet etme ki, Allah seni sevsin. İnsanların elinde olana rağbet etme ki,insanlar seni sevsin." -İbni Mâce-
Bir hikmete göre İslam, inanca işaret olarak "iman" kelimesini seçmiştir. İman, akıl ve kalpte yerleşerek, kuvvetli bir bağ ile fikri vicdana bağlar. İman ne donuk bir fikri kanaat meselesi, ne de aklî kanaatten oluşan boş duygular manzumesidir. İman, iki yönün de birbirinden ayırdedilmeyecek bir şekilde tam olarak birleşmesidir.
Reklam
... Öyleyse, Kureyşlilerin kendilerine göre garip olan bazı belirtileri görmeleri, inananların sadece kendi içlerinde kapalı kalıp, putlarına zarar vermedikleri sürece onları kızdırmıyordu. Onlara göre, din sadece kalpte inanç ve tapmakta ibadet olarak kaldığı, hayata müdahale etmediği sürece, herkes istediği gibi Allah’a ibadet etmekte serbesttir. Egemen güçlerle, İslâm’ı sadece vicdanda inanç ve mescitte ibadet sanan müslümanlardan bazı dindarlar arasında görmüş olduğumuz uyumun sırrını buradan anlıyoruz. Bu kimseler İslâm’ı toplumsal hayatlarına sokmadıkları için, tağutlar kendilerinden korkmamaktadırlar.
"Bunlar Kur'an'ı düşünmezler mi? Yoksa kalpleri mi kilitlidir?" | Muhammed Suresi 24. Ayet Meali
"Bu dinin yöntemindeki ikinci özellik de, stratejik hareketin pratikliği ve esnekliğidir. Bu hareketin çeşitli merhaleleri ve her merhalenin gereklerine ve pratik ihtiyaçlarına uygun araçları vardır. Her merhale, bir sonraki merhale ile sona erer. Bu din, pratiği birtakım soyut teorilerle karşılamaz. Söz konusu pratiğin merhalelerine donuk ve
Zafere ulaşıldığında biz olmayabiliriz ama, şehitler nesli olabiliriz.
Reklam
1168 syf.
·
Puan vermedi
Siyer alanında yazılmış nadide eserlerden biri. Kronolojik bir anlatımdan öte siyer-i nebide olaylardan çıkarılacak derslere odaklanarak günümüze hitap eden bir üslub ile kaleme alınmış bir eser.
Nebevi Hareket Metodu (teori ve Pratik)
Nebevi Hareket Metodu (teori ve Pratik)Münir Muhammed Gadban · Nehir · 1998133 okunma
Gece namazı insanı Allah'a çok kuvvetli bir bağ ile bağlayan imanın terbiyesidir. Allah'a yakınlık vesilesidir. Allah'ın zikrine, O'na yönelmeye ve O'na güvenmeye vesiledir.
İbadet, itaat ve nafileler kadar nefse tesirli olan daha büyük bir şey yoktur. İbadet, itaat ve nafileler gibi kalbi Allah'a bağlayarak onun büyük zorluklara ve daha büyük fitnelere karşı kuvvetli olmasını sağlar ve hak üzerinde sabit kalmasına sebep olur.
Çözülmesi güç olan bütün problemlerin çözümünü sağlayan fitnenin kökünü kurutan ve iç safları kuvvetlendirip birbirine çok sıkı bağlarla bağlı bir birlik haline getiren yöneticilerle fertler arasında sürdürülen düzenli toplantılardır. Bu toplantıların kesilmesi ve yöneticilerle askerler arasındaki mesafenin uzaklaşması, birinci olarak güveni zayıflatır, ikinci olarak iç saflarda bir takım gedikler açar. Üçüncü olarak da inanç yapısının zayıf ve gevşek bir hale getirir. Bu neticede çok tehlikelidir.
Reklam
Ey Kureyş topluluğu ! Kendinizi ateşten koruyun ! Ey ka'boğulları, kendinizi ateşten koruyun ! Ey Muhammed'in kızı Fâtıma, kendini ateşten koru. Aramızdaki akrabalık bağına güvrnmeyin! Vallahi Allah katında sizi kurtaracak bir gücüm yok !
Öyleyse Kureyşlilerin kendilerine göre garip olan bazı belirtileri (namaz kılma) görmeleri, inananlara sadece kendi içlerinde kapalı kalıp, putlarına zarar vermedikleri sürece onları kızdırmıyordu. Onlara göre din sadece kalpte inanç ve tapınakta ibadet olarak kaldığı, hayata müdahale etmediği sürece herkes istediği gibi Allah’a ibadet etmekte serbesttir.
Sayfa 42 - nehirKitabı okuyor
Hakkaniyet
Rasûlullah (s.a) bizlere, kâfir olsalar bile, iyilik yapan kişilere mukabelede bulunmamızı, putperest olsalar dahi, layık olanlara karşı sevgiyi muhafaza etmemizi, bizi koruyan düşmanla, bize karşı savaşan düşmanı nasıl ayırt edeceğimizi öğretiyor.
Dava
Politikacının görevi karşısındakilere galip gelmektir. Ama davetçinin görevi davasının galip gelmesidir. Davetçi bu iki durumdan birini tercihte serbest bırakıldığı zaman, davasını şahsına tercih eder.
121 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.