Rasulüllah'ın İslam'a Davet Metodu

Ahmet Önkal

Rasulüllah'ın İslam'a Davet Metodu Sözleri ve Alıntıları

Rasulüllah'ın İslam'a Davet Metodu sözleri ve alıntılarını, Rasulüllah'ın İslam'a Davet Metodu kitap alıntılarını, Rasulüllah'ın İslam'a Davet Metodu en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İlmî ve aklî deliller, söz anlayan, ilme hürmet eden, insafı olanlar içindir. Bunları tanımayan ve fırsat bulduğu zaman her hakkı ve her nevi mukaddesatı çiğneyen, çiğnemek için bekleyip duranların fitne ve fesadını engellemek, elbette ki ancak kılıçla olacaktır. Bunun için hadd-i zatında iyi bir şey olmayan harp, ilim ve akıl, nasihat ve irşad dinlemeyen ve mücerret şehvetlerden, garazlardan doğan büyük büyük fitnelere nazaran ehven-i şer olur. Ancak gayedeki ulviyet, maksattaki asalet, niyetteki ihlas, ona haklılık, yücelik ve kudsiyyet kazandırır.
Bizde umumiyetle sağcı ve solcu lafızları yanlış anlaşılmaktadır. Hakikat-i halde sağcı, kapitalist düzen ve rejimi, Kapitalizm ve Liberalizmi tutan ve savunan kimsedir. Solcu da, Sosyalizm ve Komünizme mensup, devletçi, sosyalist ve komünistir. Kur’an-ı Kerim’de geçen "Ashâbü’l-Yemin” ve "Ashâbü’ş-Şimâl” i, sağcı ve solcu diye anlayıp tercüme etmek yanlıştır. Geniş bilgi için bak: Bulaç, Çağdaş Kavramlar, s. 202, 208; Şimşek, Oku Mecmuası, Sayı: 185, s. 5-6.
Sayfa 69 - Kitap Dünyası
Reklam
Örnek Davranış
Büyük bir tevazu içerisinde O, her hastayı ziyaret eder, cenaze merasimlerine katılır, rastgele bir kölenin bile davetine icabettr bulunur, kat'iyetle kibir göstermez, fakir ve miskinlerle, yaşlı ve düşkünlerle beraberce yürüyüp, saatlerce durup onlarla konuşmaktan ve ihtiyaçlarını gidermekten geri kalmazdı.
Sayfa 269 - Hikmetevi YayınlarıKitabı okudu
Bir keresinde Lât ve Uzzâ putlarına ait mabetler civarında oturan bir kabileye Hz. Peygamber'in gönderdiği bir seriyye, Medine'ye esirlerle dönmüştü. Esirlerin şikâyeti veya Hz. Peygamber'in bizzat ilgilenmesiyle kabile mensuplarına davette bulunmaksızın aniden baskın yapıldığı ortaya çıkınca Hz. Pey gamber, fevkalâde üzüldüler ve seriyyeye katılanlara esirleri alıp yurtlarına götürme ve orada davette bulunma emri verdiler. | Nesâî, Kudât 17; İbn Hanbel II, 150-151; Ebû Yûsuf, Harâc, s.143; Bidâye, IV 105,235-236; Kândehlevî I, 173-174. Buna benzer bir hadise de zâhid halife Ömer b. Abdülaziz devrinde cereyan etmiş, İslâm orduları komutanı Kuteybe b. Müslim, Semerkand dolaylarında yaptığı ani hücumlarla fütühatta bulunmuştu. Semerkand halkı, kendilerine İslâm, cizye veya savaştan biri teklif edilmediği için bir heyet göndere rek halifeye zulme uğradıklarından bahisle şikâyette bulundular. Emîru’l-mü’minîn meseleyle bizzat ilgilendi ve valisine durumu tahkik etmesi emrini yazdı. Tahkikat neticesinde görevli kadı, İslâm ve düşman ordularının fetihten önceki hallerine dönmele rine, usûlüne ve şer’e uygun şekilde yeniden hareket edilmesine hükmetti. Ancak ahali, gördükleri adalet ve hüsn-ü muamele sebebiyle mevcut duruma razı olduklarını bildirdiler ve bu hadise onların severek İslâm'a girmelerine sebep teşkil etti. | Belâzurî, Fütûhu'l-Buldân II, 301-302; S.Sâbık, Fıkhu's-Sünne II, 646-647
Sayfa 164 - Kitap Dünyası
444 öğeden 491 ile 444 arasındakiler gösteriliyor.