Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Cep Boy

Riyazüs Salihin, Hadis-i Şerif Tecümesi Cilt 5

İmam Nevevi

Riyazüs Salihin, Hadis-i Şerif Tecümesi Cilt 5 Gönderileri

Riyazüs Salihin, Hadis-i Şerif Tecümesi Cilt 5 kitaplarını, Riyazüs Salihin, Hadis-i Şerif Tecümesi Cilt 5 sözleri ve alıntılarını, Riyazüs Salihin, Hadis-i Şerif Tecümesi Cilt 5 yazarlarını, Riyazüs Salihin, Hadis-i Şerif Tecümesi Cilt 5 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
736 syf.
·
Puan vermedi
Efendimizden Tavsiye
Bir kimse Allah'ı tasdik ederse necat bulur, Onu tanırsa ittika eder, Onu severse haya eder, Onun kısmetine razı olursa gözü tok olur, Ondan hazer ederse emin olur, Ona itaat ederse felah bulur, Ona tevekkül eder, Allah ile kifayetlenir ve kimin uyku veya uyanıklıkta himmeti "Lâ ilâhe illallah" olursa, dünya onu ahirete teşvik eder ve belini kıran musibetten sakındırır. Ravi: Hz. Hakim İbni Umeyr (r.a.) Sayfa: 426 / No: 8 Ramuz El-Ehadis
Riyazüs Salihin, Hadis-i Şerif Tecümesi Cilt 5
Riyazüs Salihin, Hadis-i Şerif Tecümesi Cilt 5İmam Nevevi · Erkam Yayınları · 2020286 okunma
Hacc ne güzel cihaddır..
* Kadınlar için ''Çarpışmasız cihad vardır; Hacc ve Umre.'' İbni Mace, Menasik 8.
Sayfa 715 - Çarpışmasız cihad..Kitabı okudu
Reklam
Umre..
Umre niyetiyle, belirli yerlerde (mikat) ihrama girip, Kabe'yi tavaftan sonra Safa ile Merve arasında sa'y yapmak ve daha sonra da tıraş olup veya saçları biraz kısaltarak ihramdan çıkmaktan ibarettir.
Sayfa 714Kitabı okudu
Hacc 3 çeşittir.
Uygulama açısından üç çeşit hac söz konusudur. 1) HACC-I İFRAD: Sadece hac yapmak niyetiyle ihrama girilir. Kabe'ye ulaşmış olmanın şükrü anlamında Kabe'nin etrafinda yedi kere dolaşmak demek olan kudüm tavafı icra edilir, bu tavafın ilk üç dönüşünde kısa ve çabuk adımlarla biraz çalımlıca yürünür (remel) ve Safa ile Merve tepeleri
Sayfa 706Kitabı okudu
: لَا يَزَالُ النَّاسُ بِخَيْرِ مَا عَجَّلُوا الْفِطْرَ». مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ. 1236. Sehl ibni Sa'd radiyallahu anh'den rivayet edildigine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "Oruç açmakta acele ettikleri sürece müslümanlar hayır üzere yaşarlar." Buhari, Savm 45
Sayfa 638Kitabı okudu
١٢٣٥ - عَنْ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ الله أَن رَسُول الله ﷺ قَالَ: فَضْلُ مَا بَيْنَ صِيَامِنَا وصِيَامِ َأهْلِ الْكِتاب، أكلة الشحر روَاهُ مُسْلِمٌ. 1235. Amr Ibnu'l-As radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "Bizim orucumuz ile Ehl-i kitabın orucu arasındaki en önemli fark sahur yemeğidir." Müslim, Siyam 46.
Sayfa 633Kitabı okudu
Reklam
Peygamber efendimizin şeytanın telkinine kanmayan kimsenin halini anlatırken belirttiği üzere, geceleyin uyanıp Allah'ı anmak, dua ve zikretmek, abdest alıp Kur'an okumak, namaz kılmak insanın üzerine çöken gafletten, tembellikten ve uyuşukluktan kurtulmasına imkan hazırlar. Geceleyin Allah'ı anan, sabah namazının vaktinde kılan bir Müslüman, cenab-ı Hakk'ın gönlüne vereceği huzur ve sükun sebebiyle rahatlar; keder ve sıkıntıların yüreğine oturmasına fırsat vermez; gözü ve gönlü pırıl pırıl aydınlanmış olarak yeni bir günü kucaklar. Böylece şeytanın tesirinde kalmamanın tadını çıkarır.
Şüphesiz boş ve manasız işlerle uğraşan, faydasız sözlerle oyalanan kimselerin kulağı, ilahi sözleri ve ezan sesini duyamayacak kadar kirlenir. Ona melek'in sesinden çok şeytanın sesi ve telkini hoş gelir. Bunun sonucu olarak vaktinde uyanıp kalkamaz ve ibadetini en değerli zamanda yapamaz.
Bir ibadete (burada sözü edilen ibadetler, nafile ibadetlerdir. Farz ve vacip olan ibadetleri bir müminin bırakması zaten söz konusu olamaz.) Özenerek ve sevabını umarak yapmaya başlayan kimse, Allah teala ile bir nevi sözleşme yapmış olur. Ben elimden geldiğince bu ibadeti yapmaya çalışacağım diye O'na söz vermiş sayılır. Belli günlerde tutulmaya başlanan oruç, geceleyin veya gündüzün bir vaktinde kılınan namaz, konu komşuya veya fakir akrabaya yapılan iyilik ve yardımlar böyle birer sözleşme sayılır. Zamanımızın daha müsait, gönlümüzün daha zengin olduğu zamanlarda yaptığımız ibadet ve hayırları, dünyanın bizi daha çok oyaladığı, kalbimizin o güzelin duyguları yitirip bir nevi kabuk bağladığı zamanlarda bırakmamalı, az miktarda da olsa onları devam ettirmeye çalışmalıyız. Aksi halde sahip olduğumuz değerleri farkına varmadan birer birer kaybeder, sonunda büsbütün eli boş kalırız. Efendimizin buyurduğu gibi, müminin iki günü birbirine denk olmamalıdır; o her gününü bir önceki güne nazaran daha ileriye götürmeye çalışmalıdır.
Reklam
° İnançsız ve ihlassız yapılacak herhangi bir dini davranışın kıymeti yoktur.. ~
Sayfa 547
| dünyada merhem |
Nevvâs İbni Sem'ân (ra) şöyle dedi: Resûlullah (sav)'e iyilik ve kötülüğün ne olduğunu sordum. Buyurdu ki: "İyilik güzel ahlaktan ibarettir. Günah ise içini tırmalayan ve insanların bilmesini istemediğin şeydir. "
Sayfa 701 - [ kampanya kitapları | 3. cilt | 625. hadis | Müslim, Birr 14,15. Ayrıca bk. Tirmizî, Zühd 52 ]
Şüphe ile ibadet olmaz.
Şüphe ile ibadet olmaz. Hele, ibadetlerimizi kendisinin beyanları doğrultusunda yapmakla yükümlü olduğumuz Sevgili Peygamberimiz'in açık talimatı varken, kendiliğimizden bazı uygulamalara girmemiz asla doğru değildir.
Sayfa 494
"İhtiyat" ya da "tedbir" gibi gözüken, fakat "şüphe"ye dayalı olan hareketlere girilmesi hoş karşılanmamaktadır.
Sayfa 493
Aslolan, başlanmış olan ibadetlerin sür dürülmesidir.
Sayfa 493
413 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.