Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

A.Schopenhauer ve M.Heidegger'in Sanat Görüşleri

Sanat ve Bilgi İlişkisi

Işık Eren

Sanat ve Bilgi İlişkisi Hakkında

Sanat ve Bilgi İlişkisi konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
7/10
1 Kişi
1
Okunma
1
Beğeni
368
Görüntülenme

Hakkında

Schopenhauer ve Heidegger’in hakikat ve sanat arasında kurdukları ilişkiye baktığımızda, her ikisinin de sanatı, “varolanda hakiki olanı nesne edinme” olarak gördüklerini söyleyebiliriz. Ancak, Schopenhauer için bir varolanda onun idesini görmenin tek bir yolu vardır, o da sanattır. Heidegger’de ise sanat, “varolanın hakikatinin açığa çıkmasının” tarzlarından biridir. Schopenhauer’a göre sanattan başka hiçbir bilgi türü ideyi nesne edinmez ve onun bilgisini ortaya koyamazken, Heidegger için “varolanın hakikatini açığa çıkarmanın” sanat dışında, metafizik gibi başka olanakları da vardır. Ancak bunların her biri hakikati kendi tarzında açığa çıkarır. Kısacası nesne aynıdır, ama hakikatin “olagelme”sinin tarzı her birinde farklıdır. Heidegger için sanat, hakikatin açığa çıkmasının ayrıcalıklı tarzıdır. Ancak, hakikat hangi tarzda gerçekleşirse gerçekleşsin öncelikle insan kendinde bir imkanı gerçekleştirmelidir.Bu nokdada her iki filozofun da kişinin bir imkanı gerçekleştirmesini başlangıç olarak gördüklerini söyleyebiliriz. İsteme ya da varlığın hakikat olarak görünmesi ve gösterilmesi için “kişi”de, sanatçıda bir tür değişim olmalıdır.
Tahmini Okuma Süresi: 2 sa. 52 dk.Sayfa Sayısı: 101Basım Tarihi: 2005Yayınevi: Asa Kitabevi Yayınları
ISBN: 9789758149318Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Yazar Hakkında

Işık Eren
Işık ErenYazar · 2 kitap
EĞİTİM GEÇMİŞİ LİSANS: Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 1983. YÜKSEK LİSANS: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilim Dalı, 1988 (Tez Balığı: Edebiyat Eserlerini Değerlendirme Yollarına İlişkin Bir İnceleme). DOKTORA: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilim Dalı, 1994 (Tez Başlığı: A. Schopenhauer ve M. Heidegger'de Bir Bilgi Türü Olarak Sanat). AKADEMİK ÇALIŞMALAR MAKALELER: (2008) "Fenomenoloji: Edmund Husserl, Max Scheler, Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, Sayı 11, ss. 103-120. (2006) "Felsefe Açısından Pazarın Dışındaki Sanat", Süleyman Demirel Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi, Sayı 2, ss. 51-61. (2000) "Öz Olarak İnsan ve Sanat İlişkisi", Felsefe Tartışmaları, Sayı 27, ss. 107-114. ((1999) "Çağımızda İnsan Problemlerine Yaklaşımlar", FelsefeLogos, Sayı 6, ss. 217-222. (1999) "Romantik Felsefede 'Genius'ın 'Güzel' ile İişkisi Üzerine Bir Görüş", Felsefe Tartışmaları, Sayı 24, ss. 93-100. (1999) "Locke ve Huma'da Bilginin Kaynağı Problemi", Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 1, ss. 15-23. (1998) "Özdeşlik Üzerine", Felsefe Tartışmaları, Sayı 23, ss. 128-134. (1996) "Hakikat ve Bilgi Olarak Sanat", Felsefe Tartışmaları, Sayı 20, ss. 99-104. (1996) "Edebiyat Eserlerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Felsefi Görüş", Yeni Biçem, Sayı 40, ss. 6-8. (1996) "Schopenhauer ve Heidegger'de Dil Olarak Sanat", Yeni Biçem, Sayı 38, ss. 8-10. TELİF KİTAP: (2006) 20. Yüzyılda Karşı Çıkışlar ve Yeni Arayışlar, Asa Yayınevi: Bursa. (2006) Sanat ve Bilgi İlişkisi, Asa Yayınevi: Bursa. VERDİĞİ DERSLER: İnsan Felsefesi, Sanat Felsefesi, Sanat Eserlerinde Felsefe Problemleri, 20. Yüzyılda Felsefe, Estetik (Lisans). İnsan Felsefesi Problemleri, Felsefe Açısından Sanat, Estetik (Yüksek Lisans). Edebiyat ve Felsefe (Doktora).