"Güzellikleri ve zarafetleriyle ün salmışlardı, ama erkeklerin dört adım gerisinde yürümek düşmüştü paylarına. Sabahtan akşama kadar ayaklar altında, tencereler, tabaklar arasındaydılar."
"-Oğulcuğum, biliyorum ki kalbin pek temizdir, ama iyi bir dindar olsaydın, beş vakit namazında niyazında olsaydın, yanıma gelip Kur'an tefsirini okusaydın ne olurdu sanki..."
"... size çalışmak elzemdir. Sizler hayatınızın bir dakikasını bile çalışmadan geçirmemelisiniz. Diyelim ki yüreğin de, bedenin de yorgun, ama ruhunda hâlâ çalışmak da çalışmak diye bir şey olacak. O zaman çalışmaktan geri durma. Yaşlansan bile kendini çalışmaya ver, bugünkü arzunla çalış o zaman da. Yani çalışmakta hep genç ol, güçlü ol."
"Ama hiçbir anı zamanın, hiçbir acı da ölümün karşısında duramaz, onu yenemez. Zaman en önemli anıyı, ölüm de en büyük acıyı unutturur. Bu yüzden yazmak iyidir..."