Siyer Dergisi - Sayı 11 (Temmuz - Ağustos - Eylül 2019) Gönderileri
Siyer Dergisi - Sayı 11 (Temmuz - Ağustos - Eylül 2019) kitaplarını, Siyer Dergisi - Sayı 11 (Temmuz - Ağustos - Eylül 2019) sözleri ve alıntılarını, Siyer Dergisi - Sayı 11 (Temmuz - Ağustos - Eylül 2019) yazarlarını, Siyer Dergisi - Sayı 11 (Temmuz - Ağustos - Eylül 2019) yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İslam düşünürlerinden bazıları cömertliği; seha, cud ve isar olarak üç mertebeye ayırmışlardır ve şöyle tanımlamışlardır. Seha, kişinin azı verip çoğu bırakması;
cud, çoğu verip azı bırakması;
isar ise tamamını vermesidir.
Bizim tahayyülümüzdeki iktisadi sistem de, Batı’nın tanımladığı gibi “Kıt kaynaklarla sınırsız insan ihtiyaçlarını karşılamak” değil, “Allah’ın sınırsız arzının, terbiye sürecinden geçirilmiş arzular arasında bölüştürmenin ilmi” olarak tanımlanacaktır.Elbette yaradılış gereği insanın tabii arzuları vardır.İslâm, ancak gereksiz tüketimi ve lüksü yasaklayarak insanın tabii arzulatına birer sınır belirler.
Katılım bankacilığı sistemine dair özel bir sayı. Sistemin eksiklikleri dinimizdeki yeri, olması gerektiği sekli uzun uzun banka çalışanları ve bankacilığa dair akademisyenler tarafından anlatılmış.
Diğer İslami ülkelerde bu sistem nasıl buna dair birsey yok. Bilgisine basvurulan kişiler bankacı ve akademisyen sisteme iliskin konunun uzmanı bir ilahiyatçı ile söyleşi yapilmamasi konunun eksik kalmasına neden olmuş.
Ayrıca İslâmî bankalar bazı türev ürünler dahil diğer geleneksel banka ürünlerini fıkıhtaki bazı ‘şâz’ (kenarda kalmış,
üzerinde ciddi bir ittifak olmayan) görüşlere dayanarak taklit etme eğilimindedirler. Sonuç itibarıyla İslâmî
bankaların faaliyetleri de faizli krediler gibi ‘banka parası’ yaratma sürecine hizmet etmektedir
İslâm fıkhının şeklindenziyade, ruhunu ve
dolayısıyla hedeflediği ideali dikkate almamız ve geleneksel finansın her türlü
ürününe İslâm fıkhında bir yer bulmak yerine, özgünürünlere yönelmemiz, başka
bir paradigma arayışına girmemiz gerekir.