Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Sohbetler

Kenan Rifai

Sohbetler Gönderileri

Sohbetler kitaplarını, Sohbetler sözleri ve alıntılarını, Sohbetler yazarlarını, Sohbetler yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ya Rabbî, bizi bizsiz senden sana ulaştır ki senin sıfatınla sıfatlanalım.
Aşkın bidâyeti tebessüm fakat nihâyeti göz yaşı ve yürek yanığıdır.
Reklam
Çünkü hayvan, bir kötü sıfatın mazharı olduğu halde insan bütün kötü sıfatları nefsinde toplayabilir.
Hayırlı Cumalar
Bil ki kimsede bir şey yoktur. Sana bir zarar gelecek olsa onu kimse çevirmeye muktedir değildir. Bir hayır da gelecek olsa, onu da kimsenin tebdil etmeye kudreti yoktur. Bunun için kimseye beddua etme; her şeyi Hak'tan bil! Her ne şey ki vâki olur, Allah'ın emriyledir. Çünkü hüküm onundur.
Cismânî ve dünyevî üzüntülerin Allâh'ın indinde kıymeti yoktur; kıymeti olan şey rûhun tekâmülüdür. Bahçıvan da ağacı budar ve dalları keserken bu dalların feryadına kulak asmaz. Çünkü onun için ehemmiyetli olan, ağacın budanmak sâyesinde neşvünemâ bulacağı keyfiyetidir.
sakın ayıplamayın.
- Adamcağızı sakın ayıplamayın. Çünkü Allâh'ın kudret ve kuvvetini bilmediği için böyle konuşuyor. Bütün bu sözleri cehlinden dolayı söylüyor. Yoksa Hakkın kuvvet ve kudretini ve failin Hak olduğunu bilseydi böyle söyleyebilir miydi? Onun için ayıplamayın elinizden gelirse irşat edin. Gelmezse boynunuzu büküp çekilin ve: Yâ Rabbî beni bu gibi câhillerden ırak eyle, ona da hidâyetini ver diye duâ edin. Eğer bu kimse, yaptığı şeyin fenâlık olduğunu bilse bunu yapar mıydı? Bu adamın şu sözü hakikatten uzak olmakla berâber, dalâletin de bu âlemde bir yeri olduğu için hakir görülemez. insanın vücûdunda faydasız, fenâ ve lüzumsuz bir şey yoksa, dünyâda da her olanın bir sebebi vardır. Ama kaş, göz, ağız, burun gibi ulvî organların yanında bağırsak vesâire gibi kirli işler yapan organların da olduğu gibi, bu neviden kimselerin de vücutları faydadan uzak değildir. Onun için onları hoş görmeli ve kendilerine merhametle nazar etmelidir.
Reklam
piş-i menî der Yemeni; der Yemeni piş-i meni... Buradadır, yanımda olduğu halde uzaktadır. Yemen'dedir, burada imiş gibi yakındadır. Şüphesiz yakında olmanın tesirleri büyüktür. Fakat iş uzaklık ve yakınlıkta değildir, kalp rabıta ve yakınlığındadır."
"Bir kez Allah dise aşk ile lisan Dökülür cümle günah misl-i hazan.."
Bir kimseye yaptığım iyiliğe karşı onun kötülük yapmış olması bizim vazifemiz değildir. Esasen ondan iyilik beklemek, kadrini bilmedi demek de edeb noksanıdır. Onun vazifesi budur. Sen sana düşeni yap, varsın o da kendine düşeni yapsın. Çünkü o buna âlet, sen de ona âletsin, iş, iyiliği yaptığın kimsenin bilmemesinde değil, Allah’ın bilmesindedir. Senin sana düşeni yapman ibadet olduğu gibi onun da kendine düşeni yapması ibadettir. Sonuç:edeb, illâ edeb!
Allah'tan: “La tehâfû” -Korkmayınız – (Fussilet 30) müjdesini işitmediğin halde, ne kadar emin ve rahat görünüyor, dedikodular, rahatlık ve akla hayale gelmez eğlence ve zevklerle ömür geçiriyorsun. Bu, yolunu şaşırmış, gaflet perdesi ile gözleri körleşmiş olanların kârıdır. Yüzünü su ile yıkadığın gibi, iç yüzünü de Allah korkusu ve sevgisi ile yıkadıktan sonra ortada görün. Arınıp paklanmadınsa, açma, ört yüzünü. Eğer, ben: Korkma! Hitabını duyanlardan değilim, senden korkuyorum Allah’ım... Diyen saf ve temiz kullardan isen, bu korku, Hakk’ın sana: Korkma hitabıdır. Onun için, kork ki korkudan emin olasın.
Reklam
Ya gönül o hazrete ermek gerek Ya erene gönül vermek gerek!"
insanda hem her şey var, hem hiçbir şey yok. Her şey var, ilâhî tecelliye mazhar olması itibariyle. Hiç bir şey yok beşeriyeti dolayısiyle. Yani Hazret-i Adem in cennetteki hali ile oradan çıkarıldıktan sonraki hâli gibi...
Hazret-i Mevlânâ'nın da işaret buyurduğu gibi: Küpun ağzını sıkıca bağlayarak denize at... içine su girmedikten sonra ne zarar? Yüzer durur. Fakat küçük bir delik olup da içine dünya muhabbeti mesâbesinde olan o deniz suyu doldu mu, küp derhal batar."
Evet her âşıkta irfan olur mu, diyorsunuz Tabii olur, zira aşk her güzelliği kendinde toplamıştır. Aşk demek, Aşıkın müşükunda yokluğu demektir. Zâten yok olmayan da âşık olamaz.
771 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.