Sosyal Şizofreni ve Atatürkçülük Üzerindeki Baskısı

Mustafa Coşturoğlu

Sosyal Şizofreni ve Atatürkçülük Üzerindeki Baskısı Gönderileri

Sosyal Şizofreni ve Atatürkçülük Üzerindeki Baskısı kitaplarını, Sosyal Şizofreni ve Atatürkçülük Üzerindeki Baskısı sözleri ve alıntılarını, Sosyal Şizofreni ve Atatürkçülük Üzerindeki Baskısı yazarlarını, Sosyal Şizofreni ve Atatürkçülük Üzerindeki Baskısı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bilimdışı varsayımlara göre, «trans hali» denen durumda bir başkasının ruhu bir diğerinin bedenine girebilmektedir, işte o za­man bu kişi medyum olur. Psikologlar ise medyumluğu psikopatolojik bir olay, yani ruhsal illet olarak nitelendirirler. P. Janet bu duruma «Zihinsel bölünme» der. Freud, «bilinç altına itilmiş cinsel arzuların doyum aramalarının sonucudur», der. Adler, «üs­tünlük isteğinin dışarıya çıkması ve ifade fırsatı bulması» diye nitelendirir. Jung da, «bir takım komplekslerin bilinç yüzeyine baskılar yapan güç» olarak bu durumu açıklamağa çalışır. Bu yorumlar tek bir sonuç olarak medyumlardaki ruhun ikinci bir ki­şilik kazandığını veya bir kişilik değiştirdiğini ortaya çıkarır.
Sayfa 257 - arı matbaasıKitabı okudu
Nurculuk, maddi­yatı, tabiatı ve modern felsefeyi tamamen red ve bütün dünya saadetlerini insanlara haram etmektedir.
Sayfa 248 - arı matbaasıKitabı okudu
Reklam
Saidi Nursi'nin küçümsediği Menemen ve Şeyh Sait isyan­larını andıran bir olay, Yargıtay Başkanı İmran Öktem'in «musal­la taşı» üzerinde cenazesine yapılan yüz kızartıcı saldırıdır. Çün­kü, Saidi Nursi'nin «bir tek cani» dediği ve tek gözlü Deccal ola­rak nitelediği Atatürk'e İmran Öktem tek başına sahip çıkmıştı.Nurculuğu yasa dışı ilân etmişti. Bu Atatürk'ü savunmaktı, dev­rimlerini korumak yürekliliği idi. O'nun tarihsel konuşmasında ulusunun bağlı olduğu dine içtenlikle saygısının ve bağlılığının örnekleri de vardı. Asıl öfke, din falan değil, Atatürk'ü savun­maktandı. Cenazesinde çıkarılan olayla Devlet gücü Atatürk'ü ve Atatürkçülüğü koruyup kollamak konusunda yenilgi içinde kalmış; Nurculuk, gücünü ve egemenliğini göstermiştir. Oysa Şeyh Sait ve Menemen olayları, Devlet gücünün üstünlüğü ile sonuçlanmıştı.
Sayfa 245 - arı matbaasıKitabı okudu
«A.P. Millet Meclisi Grubunda dün gündem dışı bir konuş­ma yapan Ord. Prof.
Ali Fuad Başgil
Ali Fuad Başgil
,163/1'in af kapsamı içine alınmasını istemiş ve özetle şunları söylemiştir : «İthamlardan kurtulmak için 163/1'i affetmiyelim demek çok yanlıştır. Hakikat hakikattir. Şartlar ne olursa olsun bu de­ğişmez. Fazilet hakikatin yanında olmaktır. Nazarımda Nurculu­ğu itham etmek İslâmiyeti itham etmektir. Nurculuk bir mez­hep, bir tarikat değildir. Ben Nurculuğa ait kitapları 1958'de İs­viçre'de tetkik ettim. Dili biraz eski olmakla beraber kuvvetli bir ahlâk telkinidir.»
Sayfa 239 - arı matbaasıKitabı okudu
Ve bugün açık açık şunları söylemekten de çekinmiyorlar : «Mustafa Kemal bu millete istiklâl kazandırıp da dini ortadan kaldıracağı yerde, keşke bir yabancı devletin buyruğu altında bir müstemleke olarak kalabilseydik». Bu sözler kulaktan kulağa fısıldanmıyor. Açık açık ortalıkta konuşulup savunması yapılıyor bunların. Hem de «güçlü arka» lar bulunarak...
Sayfa 231 - arı matbaasıKitabı okudu
Şeyhülislam Mustafa Sabri Efendi de «Araplara kıyasla biz (Türkler) ne değer taşırız ki» diyerek Arabın Türk'e karşı üstünlüğünü ve Türk'ün Araba karşı saygı beslemesi gereğini belirterek, Türk'e Türklük benliğini vermek isteyenlere karşı «SOYSUZ»lar deyimini esirgemiyordu. Mustafa Sabri, daha sonraları yani 1919 -1920 yıllarında şeyh-ül İslâm'lık görevine getirilecek ve padişah ile birlikte Türk istiklâl hareketlerine karşı düşmanca bir tutum takınacak ve daha sonra da gidip Mısır'a yerleşecektir.
Sayfa 224 - arı matbaasıKitabı okudu
Reklam
52 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.