Sosyolojik Açıdan Din ve Siyaset El Kitabı

Kolektif

Sosyolojik Açıdan Din ve Siyaset El Kitabı Sözleri ve Alıntıları

Sosyolojik Açıdan Din ve Siyaset El Kitabı sözleri ve alıntılarını, Sosyolojik Açıdan Din ve Siyaset El Kitabı kitap alıntılarını, Sosyolojik Açıdan Din ve Siyaset El Kitabı en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Beşeri eksiklik
Muhafazakârlar insan, doğası gereği eksik, kusurlu ve mükemmelleşemez yapıya sahip olduğunu öne sürerler. Bu bağlamda insan özünde ‘eksik’ ‘kötülüğe meyyal’ bir doğaya sahiptir. Bazı muhafazakarlar bu durumu eski Ahitte bulunan ‘ilk günah’ öğretisini referans alarak açıklamaktadırlar (Duman,2017:51). Muhâfazakâr düşünürlerin , görüşlerinin insan doğası bağlamında kötümser olan Hobbes’çu anlayışa yakın olduğu ifade edilebilir. Zira Hobbes’çu anlayışa göre insanoğlu doğuştan bencil ve tamahkârdır. Ayrıca insanoğlunun zihinsel becerilerinin de sınırlı olduğu düşünülür. Dolayısıyla yukarıda da belirtildiği gibi muhafazakarlar, fikirlerini gelenek, tecrübe ve tarihe dayandırmayı tercih etmektedirler. Bu bağlamda da dünyaya yönelik olarak daha ihtiyatlı, mütevazı ve her şeyden öte pragmatik bir tutum benimsedikleri görüşmektedir. Ayrıca mümkün oldukça da yeni değişim ve dönüşümleri içeren teorilerden, doktrinler yani dogmatik fikirlerden sakınmaya çalışırlar (Heywood,2014:89).
“Tanrı, hiç kimseye bir başkasını kendi dinine zorlamaya yönelik açık bir otorite vermemiştir” (Locke,1698/1998:18)
Reklam
Siyasi hayatından önce ateist olan Mussolini, siyasi hayatında dindar bir portre çizerek kendinden önceki rejimin unsurlarından biri olan kiliseye sahip çıkarak, muhafazakârların desteğini almaya çalışmıştır. Bu durum Mussolini örnekliğinde faşist liderlerin dini iktidarlarını sağlamlaştırmak için dini araçsallaştırdıklarını göstermektedir.