Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Tahakküm ve Direniş Sanatları

James C. Scott

Tahakküm ve Direniş Sanatları Sözleri ve Alıntıları

Tahakküm ve Direniş Sanatları sözleri ve alıntılarını, Tahakküm ve Direniş Sanatları kitap alıntılarını, Tahakküm ve Direniş Sanatları en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kişinin gerçek yönü gizli senaryosudur
Gizli senaryo ,kamusal senaryoda ortaya çıkanları onaylayan, onlarla çelişen ya da onları değiştiren sahne arkası konuşmalardan ,jestlerden ve pratiklerden oluşması anlamında onun türevidir..
Sayfa 31 - AyrıntıKitabı okudu
Reklam
Kamusal ve gizli senaryolarımız arasındaki fark açıldıkça sahtelik artar
Iktidar ile söylem ilişkisinin en sert olduğu yerin, benim terimlerimle kamusal senaryo ile gizli senaryo arasındaki farkın en çok açıldığı yer olduğu öncülü temelinde buradaki örneklerin büyük çoğunluğu kölelik sertlik ve kast tabiiyetiyle ilgili çalışmalardan alınmıştır.
Sayfa 17 - AyrıntıKitabı okudu
Hakim olan ile tabi olan arasındaki iktidar eşitsizliği ne kadar büyük olursa ve ne kadar keyfi bir şekilde uygulanırsa, aşağıdakilerin kamusal senaryosu daha basmakalıp, daha ritüel bir görünüme bürünür. Başka bir deyişle, iktidar ne kadar tehdit ediciyse, maske o kadar kalındır.
Sayfa 25 - pdfKitabı okudu
Kahkaha, devrimci bir şey içerir. Kilisede, sarayda, geçit töreninde, bölüm başkanının, polis memurunun, Alman idaresinin karşısında hiç kimse gülmez. Serfler, toprak sahiplerinin huzurunda gülümseme hakkından yoksundurlar. Ancak eşitler gülebilirler. Aşağıdakilere üstlerinin karşısında gülme izni verilseydi ve kahkahalarını bastıramasaydılar, bu, saygıya veda anlamına gelirdi. -
Sayfa 236 - pdfKitabı okudu
Reklam
toplumsalliktaki ılişkiler kirli çarşaflar barındırır
Tahakküm biçimlerini, gerektirir gibi göründükleri teşhir ve kamusal tiyatro türleri açısından karşılaştırmak yararlı olabilir. Aynı soruna yaklaşmanın başka, belki de daha aydınlatıcı bir biçimi, farklı tahakküm biçimlerinin kamudan hangi etkinlikleri büyük bir azimle gizlediğini sormak olabilir. Her hâkimiyet biçiminin kendine özgü bir sahne dekoru olduğu gibi, kendine özgü kirli çarşafları da vardır.
Hürmet kişinin sahte yönüdür
Her türlü tabakalaşma modeli, o toplumda emirleri kimin verdiği ve kimin aldığı konusunda oldukça güvenilir bir kılavuz sağlar. Tepede hemen hemen herkese emir veren ve kimse- den emir almayanlar vardır; en altta hemen hemen herkesten emir alan ve kimseye emir vermeyenler vardır. Her bir ko-numda yer alanlar, daha yüksekte olanlara hürmet ederler. Bu şekilde bakıldığında, hürmet, bir tabakalaşma sisteminin yara-tıcısı olmaktan çok sonuçlarından biridir. Bu nedenle, yalnızca görünüşteki hürmetkar bir hareketinden yola çıkarak birinin inançları ya da tutumları hakkında bir takım çıkarımlar yapar- sak, ciddi bir hata yapma tehlikesiyle karşı karşıyayızdır.
Sayfa 54 - AyrıntıKitabı okudu
Yaşamımızda iki yüzlülük doğal bir durum..
Iktidar karşısında güçsüzün iki yüzlülük etmesi ,pek de şaşırtıcı bir durum değildir . Bu iki yüzlülük her yerde hazır ve nazırdır ..
Sayfa 26 - AyrıntıKitabı okudu
elitler de kendi gösterilerinin tüketicileridirler.
Görünüş önemlidir. Adolf Hitler bu anlayışın en ürpertici versiyonunu sunmuştur: "Tek başına kuvvet, yönetmek için yeterli değildir. Evet, kuvvet belirleyicidir; ama hayvan terbiyecisinin de hayvanının efendisi olmak için ihtiyaç duyduğu psikolojik şey de aynı derecede önemlidir. Bizim galip olduğumuzu anlamaları gerekir."Daha ileride, birçok hakim elitin iktidarını bu şekilde "doğallaştırma" yeteneğinden neden kuşku duyabileceğimizi göstermeyi umut ediyorum. Ancak bu noktada, bu tür gösterilerin izleyicilerinin yalnızca tabi olanlar olmadığını belirtmek gerekiyor; elitler de kendi gösterilerinin tüketicileridirler.
Reklam
Kadınların tarihsel bahtsızlıgı
Locasta: Nasıl bir şey? Sürgünde bu kadar zor olan ne? Polyneikes: En kötüsü insanın düşüncelerini yüksek sesle söyleyememesi. Iocasta: Ama düşüncelerini söyleyememek köleliktir. Polyneikes: İnsan efendilerinin akılsızlığına taham- mül etmek zorunda kalabiliyor. Euripides, Fenikeli Kadınlar
Sayfa 45 - AyrıntıKitabı okudu
Kim korkmaz ki..
Özgürlük sözcüklerini tiranın önünde söylemek beni korkutuyor. Coryphaeus, Euripides, Bakhalar
Sayfa 24 - AyrıntıKitabı okudu
Kuşkusuz, hakim elitler normlarının gönüllü bir şekilde olgunlaşmasını tercih ederler ama bu mümkün değilse , ellerinden gelen her durumda içten bir itaatin hiç değilse bir taklidini zorla alacaklardır.
Sayfa 103
Birbirimize karşı yalanın üretildiği kamusal senaryo ile yaşarız
Kamusal davranış tarzı ,ihtiyatlilık korku ve göze girme arzusu nedeniyle , güçlünün beklentilerine hitap edecek şekilde biçimlendirilir. Aşağıdakiler ile hakim olanlar arasındaki ilişkiyi tanimlamanin kisa bir yolu olarak kamusal senaryo terimini kullanacağım..
Sayfa 27 - AyrintiKitabı okudu
Sevgi veya aşk ilişkisi Tiran olma olmama surecidir
Köylü ve esnaf efendilerinin hizmetçileri oldukları halde ,yalnızca kendilerine emredileni yapmakla yükümlüdürler . Ama Tiran, çevresindekilerin kendinden lütuf dilendiklerinivd alçaklastiklarini görür- bu kişiler yalnızca tiranın emrettiklerini yapmakla kalmamalı , onlardan istediğini düşünmelidirler ve hatta onu memnun etmek için düşüncelerini öngormelidirler. Ona itaat etmeleri yetmez ,ayrıca onu memnun etmeleri gerekir ki, ona hizmet etmek için canla başla uğraşmalılar ,kendilerine eziyet etmeliler ,hatta kendilerini öldürmelidirler ve..kendi zevklerini onunki için terketmeli mizaclarini onun için zorlamalı ve kendi doğal temayüllerinden kurtulmalıdırlar . Onun sesini sözlerini gözlerini ve hatta baş hareketlerini dikkatle gozlemelidirler .onların gözleri ayakları elleri olmalılar. Tüm olması gereken bir bakışta onun iradesini anlamak ve düşüncelerini keşfetmektir. Bu mutlu bir şekilde yaşamak midir? Buna yaşamak denebilir mi?
Sayfa 26 - AyrıntıKitabı okudu
105 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.