Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
25- Gayeler, ilkeler vesairenin, bizim düşüncelerimizde , bizim yalnızca subjektif tasarımlarımızda yeri vardır; ama henüz gerçeklik alanında bir yeri yoktur. Sadece kendisi için varolan birşey, bir mümkündür, bir kuvve'dir / potansiyelliktir; ama henüz varoluş alanına çıkmamıştır. (..) Onları harekete geçiren ve onları kararlı birvaroluş veren itici güç insanın ihtiyaçları, saikleri, yönelimleri ve tutkularıdır.
Akıl'ın zorunlu kaderi
Akıl'ın zorunlu kaderine dair araştırma -Dünya'ya atıf yapılarak yapıldığı sürece- ''Dünya'nın nihai tasarımı nedir?'' sorusuyla özdeş bir araştırmadır. Ve bu ifadenin bizahiti kendisi, bu tasarımın/planın mutlaka gerçekleştirilmeye mahkum olduğunu ima eder. İki mülahaza burada her şeyi kendiliğinden açıklamaya kafidir: Bu tasarımın veya planın önemi; soyut tanımı. İkincisi de, onun tahakkuku.
Reklam
Tanrı, çocuklarında dar yürekler ya da boş kafalar istemez; tersine, tinleri kendi için yoksul ama onun bilgisinde varsıl olanları ve tüm değeri tanrının bu bilgisinde görenleri ister.
Sayfa 21
Köleyi seven efendi sevgisinin nesnesini tüm görkemini, gücünü ve onurunu onun ayakları önüne sererek, asasını ve tacını unutarak yüceltir; ama öte yandan onu yine eşit ölçüde düşüncesizce kurban edecektir.
Adem'in elmayı yemesi
Günah burada sadece bilgiden oluşur; bilgi günah yüklüdür, ve insan onun yüzünden doğal mutluluğunu elden kaçırmıştır.
Gerçeklik öyleyse insanın Tin yoluyla, evrenselin ve tekilin bilgisi yoluyla Tanrının kendisini kavmasıdır.
Reklam
Düşüş insanın ilksiz-sonsuz Mythosudur ki, insan tam olarak onun yoluyla insan olur.
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.