Tarihte Toplumsal Cinsiyet

Merry E. Wiesner-Hanks

Tarihte Toplumsal Cinsiyet Sözleri ve Alıntıları

Tarihte Toplumsal Cinsiyet sözleri ve alıntılarını, Tarihte Toplumsal Cinsiyet kitap alıntılarını, Tarihte Toplumsal Cinsiyet en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Antik Yunan-Atina
Yurttaşlık, çocuğun doğumdan sonraki onuncu günde yapılan sembolik bir törenle babadan oğula geçerdi. Törende baba, oğlunu evin döşemesine koyar ve ona bir isim verirdi, bu tören oğlun meşruiyetinin işaretiydi. Atinalı erkekler için oğullarının kendilerinden olduklarını bilmeleri önemliydi; bu amaçla kadınlar evlerin özel bölümlerine gitgide daha fazla kapatıldılar. İnsan içine çıkmalarına, sadece dini festivallere ve cenazelere katılmak ya da bir ihtimal tiyatroya gitmek üzere izin verildi.
kadınlar , ücretli çalıştıkları işlerine ilaveten "ikinci vardiya" gibi evlerinde, alışverişi ve ev işlerini yapmaya, çocuk bakımının çoğunu üstlenmeye devam ettiler. Bu görevler toplumun çarkının dönmesi için gerekliydi , ancak tüm bunlar kadına, değerli görülüp takdir edilen şeyleri yapması, örneğin ileri eğitim alması veya siyasi faaliyetlere katılabilmesi için zaman bırakmıyordu.
Reklam
Başlangıçta din de, Avrupa dışındaki sömürge bölgelerinde bir farklılık göstergesiydi; buralarda Hristiyanlığın yayılışı fetihlerin ve köleleştirmenin haklı bir gerekçesi olarak kullanıldı. Bununla birlikte yerli halk Hristiyanlığı kabul ettikçe değişimin bir aracı olması bakımından daha az kullanışlı hale geldi ve ten rengi daha fazla önem kazandı. Örneğin 1662'de cinsel münasebetlerle ilgili Virginia yasaları, Hristiyan ile "zenci" arasında ayrım getirir ama 1691'de bunu "beyaz" erkekler ve kadınlar ile "zenci, melez veya Kızılderili" diye detaylandırır. Virginia'da "beyaz" terimi ilk olarak 1661'de İngiliz Batı Hint adalarındaki nüfus sayımında kullanıldı ve sonrasında bu kullanım tüm İngiliz sömürgelerine yayıldı.
Anaerkil kültürlerde mallar ortaktı, ancak tarım ve hayvancılığın yayılmasıyla erkekler mahsülün, hayvanların ve arazinin üzerinde hak iddia etmeye başladılar. Böylece özel mülkiyet kavramı gelişti. Erkekler özel mülkiyeti ele geçirir geçirmez, birçok kültürde olduğu gibi, mülkiyetin babanın soyundan gelen erkeklere bırakıldığı ataerkil miras sistemi kurdu. Erkekler, mirası kendi vârislerine bırakmayı fazlasıyla önemsemeye başladı ve çocuklarının meşru olduğundan emin olmak için kadınların cinsel yaşamını denetlemeye çalıştılar.
Sayfa 27 - Türkiye iş Bankası yayınlarıKitabı okudu
Gerda Lerner, Engels'in mantık yürütmesini öne çıkararak, doğurganlık gücünün kullanılması amacıyla evlilik, fahişelik ve kölelik yoluyla, erkekler arasında takas edilen ilk mülkiyetin kadın olduğunu savunmaktadır.
Taoizm
Mutluluğun yolu olarak görülen doğayı rehber edinen Taoizm'de edilgenlik ve anaç sevgi, sıkça ideal olarak tasvir edilir; doğanın yolu, yani Tao, genellikle yaradılışın ana rahmi olarak tarif edilir ve Taocu şiirde, tıpkı eril ve dişi özellikleri dengelemek üzerine konuşan çift cinsiyetli betimlemeler gibi, diğer kadınsı betimlemeler düzenli biçimde ortaya çıkar. Cinselliğe ve bedene olumlu bakılır, âdet kanı veya erkeklik sıvısı ile ilgili bir tabu yoktur ve hem erkeğe hem kadına yönelik çeşitli cinsel teknikleri meditasyonun bir parçası olarak gören ritüeller geliştirilmiştir. Cinselliğe ilişkin elkitapları sıklıkla gelin çeyizine konulur.
Sayfa 192Kitabı okudu
Reklam
471 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.