Yakup Kadri KaraosmanoğluYaban romanında içinde bulunduğumuz durumu çok güzel özetlemiş:
" Bu kadar ızdırabın arasında gönül meselelerine yer mı kalıyor."
Geceleri sabahlara kadar okumayayım da ne yapayım? Ben, el ayak çekildikten sonra odamın kapısını sürmeyelip kitaplarımla başbaşa kalmak saatini dört gözle beklerim.
YabanYakup Kadri Karaosmanoğlu
"Her akşamüstü sanıyorum ki, artık dünyanın sonu gelmiştir. Üzerinde yaşadığım bu toprak, ya içindeki gizli dert ile şişip çatlayacak ya da bir dehşetli gürültü ile yerin dibine doğru çöküp gidecektir..." 🍂
Yakup Kadri Karaosmanoğlu , Yaban