Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Resim Okumaları

Yakın Bakış

Daniel Arasse

Yakın Bakış Sözleri ve Alıntıları

Yakın Bakış sözleri ve alıntılarını, Yakın Bakış kitap alıntılarını, Yakın Bakış en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Baktığınız şeyde hiçbir şey görmüyorsunuz.Daha dogrusu , gördüğünüz şeyde, baktığınız şeyi görmüyorsunuz,bakarken gormeyi umdugunuz şeyi , görünürun alanına giren görünmezi görmüyorsunuz.
Urbino Venüsü Avrupa resminin ilk çıplak kadını değil. Ama pekala ilk giysisiz kadın resmi olabilir. Öyle sunulmuş, üstelik bunun bilincinde. İngilizlerin dediği gibi nude’den çok naked, çıplaklıktan çok örtüsüz. Bunun farkında ama en ufak bir vicdan rahatsızlığı sergilemiyor. İlk Günah’tan önceki çıplaklıkla sonraki arasındaki farkın kaynağı o utanç duygusunu tanımıyor.
Reklam
Sanat tarihi
Sanatın bir tarihi varsa, hala böyle bir tarihi varsa, bunu sanatçıların çalışmalarına, örneğin onların geçmiş yapıtlarına bakışlarına, o yapıtları kendilerine mal etme tarzlarına borçlu. Bu bakışı anlamaya, öyle eski bir resimde sonraki dönemlerden öyle bir sanatçının bakışına çelebilecek şeyi keşfetmeye çalışmazsanız, sana tarihinin koskoca bir bölümünü, en sanatsal bölümünü gözden kaçırmış olursunuz.
Sayfa 95
Söz konusu olan ister kral, ister kraliçe, isterse prenses olsun, kraliyet ailesinden bir model asla ressamın önünde uzun süre poz vermezdi. Portre model yokken, taslaklardan hareketle gerçekleştiriliyordu.
Sayfa 129
Salyangozun Bakışı
Augustinus’a göre, Kurtarıcı Diriliş’ten bile önce, ölür ölmez Araf’a gider. Neden, diye sorar müfessirler, bizleri kurtarmak için insan bedenine bürüneceği ezelden beri bilinmesine karşın, neden Tanrı bunu yapmak için onca zaman bekledi? Neden o kadar yavaş davrandı? Başka bir deyişle, neden bir salyangoz gibi hareket etti? Dolayısıyla, salyangoz Meryem’e Müjde bağlamında Tanrı’nın öylesine hızlı biçimde insan bedeninde ortaya çıkmasından önce sergilediği yavaşlığı anımsatacak kusursuz bir araç olabilirdi.
Reklam
“Omnia vincit Amor değil, Amorem vincit Amor.” “Her şeyi yener aşk” değil, “ aşkı yener aşk”
Hiç kuşku yok ki ikonografi uzmanları sanat tarihinin itfaiyecileridir: Ortalığı yatıştırmak, herhangi bir aykırılığı tutuşturabilecek yangını söndürmek için görevlerinin başındadırlar, çünkü aykırılıklar sizleri daha yakından bakmak ve her şeyin sizin gönlünüzden geçirdiğiniz kadar basit, kesin olmadığını düşünmek zorunda bırakacaktır.
Baktığınız şeyde hiçbir şey görmüyorsunuz. Daha doğrusu, gördüğünüz şeyde, baktığınız şeyi görmüyorsunuz, bakarken görmeyi umduğunuz şeyi görünürün alanına giren görünmezi görmüyorsunuz.
“Con tanti abbracci vigorosi.” Sımsıkı kucaklıyorum.
Reklam
Salyangozun Bakışı
Salyangozun olağandışılığı size işaret ediyor; bakışınızı değiştirmeye çağırıyor sizi ve şunu anlamanızı sağlıyor: Baktığınız şeyde hiçbir şey görmüyorsunuz. Daha doğrusu, gördüğünüz şeyde, baktığınız şeyi görmüyorsunuz, bakarken görmeyi umduğunuz şeyi, görünürün alanına giren görünmezi görmüyorsunuz.
Baktığınız şeyde hiçbir sey görmüyorsunuz. Daha doğrusu, gördüğünüz şeyde, baktığınız şeyi görmüyorsunuz, bakarken görmeyi umduğumuz şeyi, görünürün alanına giren görünmezi görmüyorsunuz.
Sayfa 39
"...paylaşılan ar­zunun güzel bir imgesi bu: Birinin aynası ötekinin kalkanına yansı­yıp onu aşkın aynasına dönüştürüyor."
Bize neye bakmamız gerektiğini değil, gördüğümüz şeye nasıl bakmamız gerektiğini söyler.
Sanatın bir tarihi varsa, hala böyle bir tarihi varsa, bunu sanatçıların çalışmalarına, örneğin onların geçmiş yapıtlara bakışlarına, o yapıtları kendilerine mal etme tarzlarına borçlu. Bu bakışı anlamaya, öyle eski bir resimde sonraki dönemlerden öyle bir sanatçının bakışını çelebilecek şeyi keşfetmeye çalışmazsanız, sanat tarihinin koskoca bir bölümünü, en sanatsal bölümünü gözden çıkarmış olursunuz.
67 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.