Yaralarımız...
Ne çok...
Kimisi çok derin, geçse de izi kalıyor.
Kimisi ise gölgesini bırakıyor.
Ama her seferinde bizim bir parçamız olarak ömürlük kalıyor ruhumuzda.
Kitabın henüz başında ünlü bir aşk romanı yazarının konferansına konuk ediyor yazar okuyucuyu. Yazdıkları ile yaşadıkları farklı olan bir yazar...Cem Toker ülkenin en eski üniversitelerinden birinin edebiyat fakültesinde gençlerin sorularını cevaplıyordu. Sorulara istemsizce siz de yanıt veriyorsunuz.
Aşk, sevgi, nefret gibi kavramlar insanlık devam ettiği sürece var olacaktır. Sadece farklı zamanlarda farklı isimlerde vücut buluyor. Günümüz dünyasındaki anlamlarının da oldukça değiştiğini düşünüyorum. Çünkü insan ve onun beklentileri değişti.
Kitabın içindeki hikayenin satır aralarına, yazar yaşamla ve belki de en çok ikili ilişkiler ile ilgili çok güzel bir bakış açısı iliştirmiş. Kalbi kaç parçaya bölünmüş tahmin edemediğiniz, kitabın henüz başında karakter ile ilgili boşlukları hissediyorsunuz. Belli ki geçmişte çok yaralanmıştı. Kızı ve kendisi arasındaki ilişkiyi de çok sevdim. Kitap ilerledikçe tüm karakterleri tanıyorsunuz. En çok da birbirlerine nasıl dokunduklarını. Tesadüfler şaşırtıyor belki de en çok okurken. Her bir bölümün önünde yer alan kitap alıntıları da çok hoşuma gitti.
Yarım kalmışlıklar belki yaşamın geri kalanını tamamlıyordu, belki de bizler öyle sanıyorduk. Belki de sanırım bu hayatta en önemli şeylerden birisi geç kalmamaktı. Her şeye, sevgiye, zamana, insana...
"İnsanlığın tarih defteri aşkın gurura, geçmişe,yaralara,nedenlere yenildiği sayfalarla dolu" diyordu kitapta. Sedef ve Cem de bu defterde yerlerini aldılar artık. Sedef ve Cem'in mail arkadaşlıklarıyla başlamıştı hikâyeleri.
Kalplerinde birbirlerini tamamlamalarıyla devam etmişti. Ne yazık ki mutlu sonla bitemedi. Sedef , içindeki küçük çocuğun yaşadıklarını unutamadı.Vicdanı terazinin ağır kefesindeydi. Cem ise hayatta talip olduğu rolün kurban olduğunun farkına varamadı. Kitap altını çizdiğim cümlelerle dolu.Bazı cümlelerde kendimi buldum.Bence siz de kendinizden bir şeyler bulacaksınız.Tavsiye ediyorum,keyifli okumalar.
Kitap oldukça akıcı hisli ve duygu dolu satırlardı çok beğendim tavsiyemdir dolu dolu okuduğum soluksuz kitaplardan yara defteri
Kitabı çok sevdim.,.....
Yara DefteriBurcu Alşan · Doğan Kitap · 2024160 okunma
Kitabın içinde her duyguyu yasiyarak kendimi buldum akıcı diliyle kendine bağlayan bir eser ve sürekli okumaktan bikmayacaksiniz kitapliginizdan ayirmayacaksiniz
Yaralarımız...
Ne çok...
Kimisi çok derin geçse de izi kalıyor .
Kimisi ise gölgesini bırakıyor.
Ama her seferinde bizim bir parçamız olarak ömürlük kalıyor ruhumuzda.
Yaralı doğuyoruz dünyaya...
Anne karnından ayrılmak zorunda kalarak , hayata ağlayarak başlıyoruz. Sonra hep o aynı güvenli , emin , sıcak yeri arıyoruz...
Bir ev istiyoruz sığınabileceğimiz , bir aile istiyoruz hiç terk etmeyen , boş vermeyen , yok olmayan ; bir sevgili istiyoruz bir ömürlük tamamlayan...
Oysa hayat doğum yarasının üzerine yeni yaralar eklemeye devam ediyor. Hiç incinmeden , bir kere bile düşmeden , Hatta pes edip sonra yine yola yeniden devam etmeden hayatın günleri geçmiyor. Biz de her yaşadığımızı kalbimizde gizli gizli tuttuğumuz o deftere yazıyoruz ; Yara Defteri'ne...
Ne kadar saklasakta , inkar da etsek ,
Eninde , sonunda defterimiz kadar oluyor hayattan anladığımız...
"Ona rağmen ve Onun yüzünden ..." kararlarla dolu.
Yazarımıza böyle hissiyatlı bir eseri bizimle buluşturduğu için çok teşekkür ederim . Kalemine , yüreğine sağlık.
Yara DefteriBurcu Alşan · Doğan Kitap · 2024160 okunma
Çok akıcıydı yâra defteri zaman zaman kendimi buldum bi çirpida okudum dili akıcıydı
Emeğinize sağlıkk
Begenerek okudum.
Kısa ve akıcı bir dil arayanlara tavsiyemdir
Yara DefteriBurcu Alşan · Doğan Kitap · 2024160 okunma
Beni çol derinden etkiledi her satırında kendimden bir parça buldum önce kendine küstüm sonra kendimi affettim yazar konuyu çok güzel anlatmış kitap su gibi akıp gitti
Yara DefteriBurcu Alşan · Doğan Kitap · 2024160 okunma
Yazarın anlatımı çok güzeldi. Akıcı bir dil kullanarak okuyucuyu etkilemeyi başarıyor. Beğenerek okudum bu kitabı da. İyi ki alıp okumuşum diyorum. Tavsiye ederim.
Yara DefteriBurcu Alşan · Doğan Kitap · 2024160 okunma
Yaralı doğuyoruz dünyaya...
Anne karnından ayrılmak zorunda kalarak, hayata ağlayarak başlıyoruz.
Sonra hep o aynı güvenli, emin, sıcak yeri arıyoruz... Bir ev istiyoruz sığınabileceğimiz, bir aile istiyoruz hiç terk etmeyen, boş vermeyen, yok olmayan; bir sevgili istiyoruz bir ömürlük tamamlayan...
Oysa hayat doğum yarasının üzerine yeni yaralar eklemeye devam ediyor. Hiç incinmeden, bir kere bile düşmeden, hatta pes edip sonra yola yeniden devam etmeden hayatın günleri geçmiyor. Biz de her yaşadığımızı kalbimizde gizli gizli tuttuğumuz o deftere yazıyoruz: YARA DEFTERİNE...
Ne kadar saklasak da, İnkâr da etsek, Eninde sonunda defterimiz kadar oluyor hayattan anladığımız;
"Ona rağmen ve onun yüzünden" kararlarla dolu...
Yara DefteriBurcu Alşan · Doğan Kitap · 2024160 okunma
İlk kez Burcu Alşan okudum. Yaralanmış kişilerin, aşık oldukları kişileri yaralamamak için yanlarındaki kişileri nasıl da rahat yaralayabildiklerini gösteren bir hikaye Yazar karakterin duygularını akıcı bir dille okuyucuya geçiriyor. Epigrafları çok beğendim.
Yara DefteriBurcu Alşan · Doğan Kitap · 2024160 okunma