Yönetmen Sineması kitaplarını, Yönetmen Sineması sözleri ve alıntılarını, Yönetmen Sineması yazarlarını, Yönetmen Sineması yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Her şeyin anlamını yitirdiği noktada bir işi yapmayı ya da yapmamayı tercih etmek arasında bir fark göremeyen, farkı umursamayan bir insanın özgürlüğü, bir çeşit ruhsal esaret değil midir?
Merkezden uzaklaştıkça toplumsal baskı giderek daha da artar. Merkezde sıradan bir birey olup gözardı edebilecekler için de taşra, kendi küçük krallıklarını ilan edebilecekleri bir oyun alanına dönüşür. Bir süre sonra bu oyun, bütün taşranın oyunu haline gelir ve taşrada yaşayanlar küçük hesaplar uğruna yarattıkları sahte krallıklarının çevresinde kul köle olmayı kendilerinde uygun görür.
İnsanın ortaya serdiği ya da dile getirdiği şeyler, tamamen silinmiş bir metnin kenarına alınmış notlar gibidir. Notlara bakarak metnin anlamını az çok çıkarabiliriz; ama hep bir şüphe kalır, olası pek çok anlam vardır.
Aşk, elbette arzu geçidinden geçer, ama aşkın nedeni arzu nesnesi değildir. Aşk, erkek ve kadının birlikteliğinde üçüncü bir halin adı da değildir. Aşk, iki cinsin oluşturduğu ayrımın adı, "İki'nin sahnesi"dir.
Anı yaşayan ve bekleyen insanın iç dünyasındaki bu bekleyişte, hiçbir neden, hiçbir anlam yoksa geçmişle gelecek arasındaki bağ yıkılır; kişi hiçliği taşıyan bir ana hapsolur.