Bu"gidemedik..."uzun ve yorucu bir hikayenin son kelimesiydi anlaşılan. Hayatın çağlayan suyunun durulduğu, hatta artık yenilenemediği için ağırlaştığı bir zamanın başlangıcı.
"Ah ölsem…" diye temenni etti; ölmemek için, bu ölümden kurtulup rahat etmek için ölmek istiyordu, ölümü istiyordu; fakat gelip bizi mahveden, götüren ölümü değil, yalnız bahsettiğimiz, sözle tanıdığımız ölümü; bize bir dost gibi, kötü zamanlarımızın bir öğretmeni gibi gelen ölümü…