Nil Toru

Nil Toru
@kitapseverbirnil
Eskiden beri kitapların dünyasına sığınmayı seven biriyim. Son zamanlarda daha çok okuyorum ve bazı hikâyeler gerçekten içimde kalıyor. Örgü örmek, kahve içmek ve satırların arasında kaybolmak en sevdiğim şeylerden.
Anadolu üniversitesi iktisat/İstanbul üniversitesi çocuk gelişimi (açık öğretim)
Adana
Adana
8 okur puanı
Mayıs 2026 tarihinde katıldı
Aşk ateşten gömlek
Puan vermedi·224 syf.··
2026 11. kitabı
Peyami’nin hatıraları üzerinden hem savaşın yıpratıcılığını hem de insan kalbinin iç dünyasını okudum Ayşe’nin vatan sevgisi, İhsan’ın aşkı ve Peyami’nin içinde sakladığı duygular hikâyeyi daha da güçlü kılıyor. Savaşın insanlar üzerindeki etkisini ve o dönemin zorluğunu hissettiren, akıcı ve sürükleyici bir roman. Sonunu hiç beklemiyordum. Şaşırttı ama gerçekten sağlam ve güzel bir kapanıştı. Biraz da üzdü diyebilirim. Okumanızı tavsiye ederim, gönül rahatlığıyla...
Ateşten GömlekHalide Edib Adıvar · Can Yayınları · 202530,3bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Okudum bittimmm..
10/10
·293 syf.··
2026 10. kitabı
Okudum, bitti William Shakespeare’in oğlu 11 yaşındaki Hamnet’in ölümü etrafında şekillenen bu biyografik kurgu hikâye, bir ailenin yasını ve kaybın bıraktığı izleri anlatıyor Merkezde ise Agnes var; onun korkularına, sezgilerine, sevgisine ve acılarına tanıklık ediyoruz. Yazarın anlatımı gerçekten çok farklıydı Olay örgüsü ilerlerken duygulara çok daha fazla yer veriliyor. Hatta bazı yerlerde olaydan çok duyguların ağırlığını hissediyorsunuz. Bu yüzden bazı bölümleri okumakta zorlayıcı olabiliyor ama bu sıkıcılık anlamında değil; daha çok duyguların insana verdiği ağırlık gibi. Çünkü duygular çok güzel ve çok yoğun bir dille aktarılmış. Kitapta William Shakespeare’in adı hiç geçmiyor ama varlığı her sayfada hissediliyor; baba, koca, oğul… Bir gölge gibi hikâyenin içinde duruyor. Bu tercih de odağı tamamen ailenin yaşadığı yasa ve iç dünyalarına çeviriyor. Hamnet’i okuduğuma gerçekten değdi
Roman
HamnetMaggie O'Farrell · Domingo Yayınevi · 20249,7bin okunma
Bir solukta okunacak kitaplardan
10/10
·50 syf.··
2026 9. kitabı
Bir solukta okudum, bitti. Mecburiyet ~ Stefan Zweig Savaşın yeniden çağırdığı bir adamın vicdanı, aşkı ve sorumlulukları arasında kalışını anlatıyor. Kısa, akıcı ve düşündüren bir kitaptı. Ben sevdim güzeldi
Roman
MecburiyetStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202175,1bin okunma
Kendine iyi davran
10/10
·209 syf.··
Beğendi
·
2026 8. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 30 Mayıs 2026 18:35
Beyhan Budak ~ Kendine İyi Davran Güzel İnsan Kendine İyi Davran Güzel İnsan, tam anlamıyla sakin, sade ve anlaşılır bir dille yazılmış bir kitap. Beyhan Budak’ın konuşma tarzını bilenler bilir… aynı o sakinlik, aynı yalınlık kitapta da var. Okurken sanki karşında oturmuş da sana tek tek anlatıyormuş gibi hissediyorsun. Abartı yok, karmaşa yok; direkt, net ve içe dokunan bir anlatım. Psikoloji kitaplarından çekinen ya da ağır dil istemeyen biriyseniz özellikle tavsiye ederim. Kendini yormadan düşünmeye iten, “fazla değil yeteri kadar” bir rehber gibi. Benim için en güzel yanı da buydu: okurken zorlamıyor, ama fark ettirmeden düşündürüyor. Byssss
Kişisel Gelişim Psikoloji
Kendine İyi Davran Güzel İnsanBeyhan Budak · Kronik Kitap · 202512,9bin okunma
İnce Memed 2 okudum bitti
10/10
·459 syf.··
2026 5. kitabı
İnce Memed 2 Kitabı dün bitirdim ve etkisi hâlâ üzerimde. İnce Memed II benim için ilk kitabın devamı gibi değil, daha çok hikâyenin başka bir yüzü gibiydi. İlk kitapta İnce Memed daha merkezdeydi, burada ise olaylar bayağı genişliyor. Abdi Ağa’nın gidişi, Kel Hamza’nın gelişi, Ali Safa Bey’in ortaya çıkışı derken köyün düzeni sürekli değişiyor gibi ama aslında hiçbir şey tam olarak değişmiyor. Sadece roller yer değiştiriyor gibi bir his var. İnce Memed ise ortalara kadar biraz geri planda.Ilk seride yaşadığı ağır kayıplar,şoklar vs düşününce e normal tabi... Ama garip bir şekilde bu hiç eksik hissettirmiyor. Çünkü hikâye başka karakterlerle büyüyor, genişliyor. Bölümler de biraz parçalı ilerliyor; bir karakteri takip ediyorsun, sonra başka bir hikâyeye geçiyorsun, sonra belki birkaç bölüm sonra tekrar dönüyorsun. İlk başta biraz dağıtıyor gibi ama sonra bu ritme alışıyorsun. Açık konuşayım, bazı yerler kolay okunmuyor. Tasvirler çok güçlü; bazen içine çekiyor, bazen yoruyor. Ama zaten Yaşar Kemal’in yaptığı şey de bu: seni o köyün içine sokmak, orada yaşatmak. Son bölümlerde İnce Memed yeniden sahneye çıkıyor ve hikâye bayağı yükseliyor. Final sahnesi de gerçekten çok etkileyiciydi,uzun süre aklımda kalacak gibi.. Seriye devam edeceğim ama İnce Memed III için biraz ara veriyorum. Çünkü sindirmesi kolay bir seri değil. Ama iyi ki okumuşum dediğim kitaplardan biri oldu net...
Roman
İnce Memed 2Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202039,1bin okunma