Ezginin Günlüğü Pir Sultan kızıyım ben de Banazda Kanlı yaş akıttım baharda güzde Koç babam astılar kanlı Sivasta Dar ağacı ağlar, Pir Sultan deyi, deyi Yıldızdır yaylası dost, Banazdır köyü Dost hey dost, dost hey dost Yaz bahar ayında medet dolanır suyu Sularda ağlaşır hey dost, Pir Sultan deyi Aradım eski hayalleri Vakitsiz geçip giden trenlerde Sevgili arkadaş yüzleri Dünya inan ki bildiğin gibi degil cocuk Geceydi ay vardi, bütün hayatımız Uzak bir yıldızdan düşmüş gibiydi Dilimde bir genclik sarkisiyla Aradım eski hayalleri Dünya inan ki bildiğin gibi değil cocuk Bir dümensiz sandal, belki oyuncak bir kayık Leyla sensin, sevdiğin hayal değil cocuk Eski bir sevdadır akıntıya karsı yolculuk Uzun bir yol vardı, nehir boyunca Derin yamaclardan daglara dogru Bir cocuk bulutlara cıkardı Gördüğü düşün kanadıyla
Müzik
‘Seçimleri kazansanız bile silahlarımızla sizi ezeriz’
Jack London’ın ‘Demir Ökçe’ romanında Wickson şöyle haykırır: “Seçimleri kazansanız bile o meclis binalarını başınıza yıkarız. Ordumuzla, polisimizle, silahlarımızla sizi ezeriz. Bizim elimizde GÜÇ var ve bu gücü asla bırakmayacağız!” 1916 yılında hayatını kaybettiğinde henüz 40 yaşında olan Jack London, kısacık ömrüne dünya edebiyatının başyapıtları arasında anılacak sayısız eser sığdırmıştı. Örneğin 1908 yılında kaleme aldığı Demir Ökçe… Dünya edebiyatının ilk distopya örneği olarak kabul edilen bu eser, doğa ve macera romanlarıyla tanınan Jack London’ın sosyalist dünya görüşünü de en yetkin şekilde yansıtan çalışmasıdır. Romanın kurgusu, 27. yüzyılda yaşayan bir tarihçinin, Sosyalist İşçi Önderi Ernest Everhard’ın 1910-1932 yılları arasındaki mücadelesini anlatan günlükleri bulması üzerine kuruludur. Ernest’ın eşi Avis tarafından tutulan bu günlükler ve Tarihçi Anthony Meredith’in dipnotları aracılığıyla London, ideal bir sosyalist liderde bulunması gereken özellikleri tanımlar. Devlet mekanizmasını elinde tutan tröstlerin, işçi sınıfını “böl ve yönet” taktikleriyle parçalaması ve devrimci kalkışmaları ordu gücüyle vahşice bastırması, çarpıcı bir yeraltı direnişi hikayesiyle işlenir. Eser, insanlığın yüzyıllar sürecek karanlık bir döneme girişini betimlerken, aynı zamanda gelecekte kurulacak adil bir sosyalist dünya düzeninin de habercisi niteliğindedir. Eşi Nadejda Krupskaya’nın aktardığına göre Lenin, Demir Ökçe’yi okuduktan sonra kitaba hayran kalmış ve romandaki tekelci kapitalizm (tröst) analizlerini son derece isabetli bulmuştur. Lenin, London’ın burjuva demokrasisi ile parlamenter sistemin birer aldatmaca olduğunu erkenden gördüğünü belirtir. Ona göre bu eser; egemen sınıfın gücü tehlikeye girdiğinde bizzat kendi koyduğu yasaları çiğneyerek her türlü
Makale|Yazı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Hepimiz Gökyüzü Olmak İstedik Üzerine Konuşalım...
Selamlar umarım iyisinizdir. Sıhatiniz ve Keyifleriniz yerindedir. Bu gün çok uzun zamandır Hayruş ✮⋆˙ ile yapmak istediğim ama benim yüzümden uzun bir süre ertelenen bir soru-cevap, kitap üzerine sohbet etkinliğini sizlerle paylaşmak istiyorum. Sohbetimiz başlıkta da olduğu gibi HGOİ serisi: Lordlar ve Varisler Krallar ve Soytarıları Ejderha ve Yıldız Deliler ve Cellatlar Efsaneler ve Lanetler üzerine olacaktır. (Bu arada isim yazmak uzun süreceği için hesaplarımızın baş harfleriyle devam edeceğim) Ve sohbet seri hakkında SPOİLER İÇERECEKTİR HEM DE BOLCA... ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ M: Tamamdır şimdi o zaman ilk sorumla başlayayım bu seride en çok hoşuna giden şey nedir? H: Hmm... Nova diyeceğim. Çok güzel yazılan bir karakter. Baştan sona gelişimini okurken kendi kızımı yetiştiriyorum gibi hissettim. M: Benim için seriyi iyi yapan temelde 4 şey var: birincisi özgün bir konu ya da işleyiş, ikincisi beni ne kadar eğlendirdiği, bana ne kadar duygularını geçirebildiği, kitap sonunda bana ne kadar çok şey kazandırdığı. Şimdi ilk madde belki pek olmaz ancak hgoi diğer tüm isteklerimi karşılıyor, senin dediğin gibi karakter gelişimi konusunda hakikaten çok başarılı. H: Evet katılıyorum N.G. Kabal'ın kalemini seviyorum yazdığı ufacık bir cümlede bile derin anlamlar var. H: Sence serinin sonu yeterli miydi bir şeyi değiştirmek istesen neyi değiştirirdin 🙃
Duygu ve Düşünce
Aşık olduğum kurgusal karakterler
Aslında bu akımın orjinali book boyfriend ama ben Türkçe ingilizce karışık konuşunca çok cringe oluyorum.Neden hiçbir bilgim yok ama ok diyince bile saçımı yolasım geliyor😞Bunu burada ilk yapan kim hiçbir bilgim yok,çok gördüm.Biraz geç oldu ama ben de yapayım dedim.(kesinlikle bir sıralama yok,aklıma geleni yazdım.) Lordlar ve Varisler serisinden Daren ile açılışı yapalım.Herkeste gördünüz bu adamı biliyorum ama benim Daren'i sevme nedenim kesinlikle herkesten farklı.Hepimiz gökyüzü olmak istedik serisi zaten çok kapsamlı bir seri,yani her türden karakter var.Kendinizi bulduğunuz bir karakter illa olmuştur.Ben de Nova'da kendimi bulmuştum.Zaten çok benzer özelliklere sahibiz.İkimizde balık burcuyuz,ikimizde Ege'de yaşıyoruz ve illerimiz komşu.(Bilmeyenler için Nova Burdurlu,kitapta bahsedilen göl de Salda Gölü.),ikimizde deliyiz,ikimizde sosyal kelebeğiz(yani kesinlikle öyleyim ama bazen geliyorlar bu da Nova'nın gökyüzü vârisi evresi gibi bir şey).Kısacası görüp görebileceğiniz en Nova insanlardan biriyim.Nova'ya çok benzememden dolayı kitaba başladığımda dikkatimi çeken ilk karakter tabi ki de Daren oldu.Karşı konulamaz bir yakınlık hissediyorum adama karşı.Kitabı dış gözle değil,direkt Nova olarak okuduğum içindir belki de bu.Bazen çok üzgün olduğumda-ki bu nadiren(!) rastladığım bir durum-beni rahatlatabilen tek şey Daren'in sözleri oluyor.Daren benim için bir kaçış noktasıdır belki de.Başım mı ağrıyor,daren.Kalbim mi acıdı,daren.Üzüldüm mü,Daren.Hayat zor mu,Daren.Yoruldum,sıkıldım,bittim mi,Daren.Asprinimdir benim.Daren benim için çok şey. Gecenin Hikayesi - Aylema serisinden Fetih Yargıcı diğer bir favorim.Daren asprinse Fetih paroldur.Maya'yı isteği dahilinde olmadan öpmek yerine kolunu kesmeyi seçmiş bir adamdır Fetih.Daha ne olsun.Dokunmadan da seven bir karakter ayrıca-ki bu
Bana çekici gelen kitap karakterleri
Şimdi normalde bu akım book boyfriend şekilinde ancak bazı kişiler var ki boyfriend olsa beni mahvederler ve biraz kadın karakterde eklemek istedim🙃🙃 Lordlar ve Varisler ~ Daren (Seri favorim Daren ayriyeten favorilerimden, boyfriend olarak alıyorum) Asi Gökler ~ Haru ve Tsukimi (Haru boyfriend, yazımı zaten çok iyi üstüne üstlük ben tatlı ama akıllı ve olgunlukla çocuksuluk arasında gezen karakterlere bayılırım Tsukimi ise çekici, ben istediğini elde etmek için her şeyi yapan sosyopat karakterlere bayılırım heleki kadın karakterde ayrı bir çekici oluyor) Tırpan ~ Rowan (Boyfriend olarak alırım, Anti hero sevgimden milyonlarca kez bahsettim ama yine bahsedeceğim ölüp bitiyorum ben bu tür karakterlere hele Rowan'ın karakter gelişimi 🤌🏻🤌🏻) Dördüncü Kanat ~ Train (Kimse kusura bakmasın ama ben Train'e o kadar bayılıyorum ki yani şu seriden tek istediğim bu karakterin yarı ejderha yarı da insan olması olabilir o derece seviyorum zaten ejderhalara olan aşkımı her seferinde belirtiyorum üstüne üstlük Train karakter olarak da muazzam yani kısaca evlenelim gitsin...) Yanmayan Kitap ~ Evar ve Starwall (Çok kez dile getirdim ama Evar kadar anlayışlı aynı zamanda çabalayan çok tatlı biçimde seven birini görmedim benim kaymaklı lokumum, Starwall ise hani dizilerde ya da filmlerde kaçık ama iyi tarafta olan o Babacan ve yapılması gerekeni yapan espritüel karakter olur ya tam olarak o) Sultan ve Dracula ~ Vlad (Bu adamın bana neler yapabileceğinin inanılmaz farkındayım ve korkunç ama ben istediğini almak uğruna inanılmaz derecede gaddar olan karakterlere bayılıyorum üstüne üstlük hanımcı villianlara karşıda zaafım var)
1000Kitap
Nefret Ettiğim Erkek Kitap Karakterleri
Kişisel görüşlerim bu karakterlerin kitle tarafından çok sevildiğinin farkındayım 🫣 Cam Şato DORİAN Defol gittt!! Seni çapkın güçlü de olsan seni sevmiyorum!!!! Bir seride bir sürü kıza aşık oldunn. Gölgeler Kraliçesi CHAOL 😡 Bu kitaptan sonra nefret etmeye başladım!! Önceden de malca davranıyordu ama sevmiştim nasıl sevdiysem 🙃suikastçıya adam öldürmüyorsun değil mi denir mi? Kadın, kralın suikastçısı görevini yerine getirmeli. gidiyor onları öldürme diyor. SABIRRR En öldürmeyen sensin... Kızı başka ülkeye bu Chaol gönderdi ama kız dönünce onu azarlayan o. Şimdi Aelin'le sevgiliydiler ama son zamanlarda araları bozuldu Aelini gönderdi vs... O gittikten sonra Chaol eski sevgilisiyle tskılmış. Aelin de orada Rowan diye biriyle tanıştı ama Chaol'a ihanet etmek istemedi ve etmedi. Geri döndüğünde ne oldu dersiniz.. Chaol ihanet eden kendisi değil gibi Aelin'i suçluyor. Yok gittin başkasıyla takıldın....Hatta dediğini aynen yazıyorum: Sen uzaklarda büyüyle oynarken; peri prensinle gezip tozarken bana, Dorian'a neler olduğunu anlıyor musun? pardon CHAOL!!?? Mağdur edebiyatı yapma Aelin orada neler yaşadı haberin var mı? Ayrıca kurtarması gereken bir krallığı var!! Büyü kullanmayı bilmiyor ne yapmasını bekliyorsun!! Eğitim aldı... Sen git dedin ya!! Neyse.... Gerçek Aşkın Laneti Jacks şimdi Jacks'ten nefret etmiyorum ama bayıldığım da söylenemez. Kızı kurtardı tamam çok iyisin ✨ burada bir sevdim seni ama kızı sonra neden tersliyorsun kendi duygularını saklamak için karşı tarafa kötü davranıyor ama içten içe aşkından yanıyor... Baydı bu tipler!!! Bir de kızı neden Apolla'yla bırakıyorsun mal mısın yaaa yok o orada daha iyi SON KİTAPTA YAZAR BENİ DELİRTTİ TAMAM Slow burn yazdın da dozunu gereksiz yere arttırmadın mı... BU MAL BİR DE ZAMANDA YOLCULUK YAPIP TELLA'YLA KAVUŞACAKTI Gerçek
1000Kitap