Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

destin

İnanmanın Diyalektiği
Dine Allah'ın emri olduğu için ve sırf bunu niçin inanmak asal bir usul meselesidir. Bu yüzdendir ki, akla, mantığa yahut hikmete ve felsefeye uygundur diye dine inanmak küfür sayılmıştır. Dinin hükümlerine (yani Allah'ın hükümlerine) hiçbir sebeple mukayyet olmadan inanmak, inanmayı kendi hakikati içinde yakalamak ve öylece saklamak anlamına gelir.
Reklam
KÜFÜR NEDEN TEK MİLLETTİR?
Dikkat edilirse, küfür dairesi içinde bulunan insanların tapındığı şey, son tahlilde aklın hükümranlığıdır.. ...ilkel biçimdeki putperestlikte, mesela ilkin bir put yapıp sonra yaptığına tapma biçiminde görünenlerde bile, kendi yaptığına iman edip tapınma bakımında gizlenmiş bir akılcılık vardır.
Gerilemenin Çehreleri
Hiçbir şey savunulamaz değildir -en saçma önermeden en hunhar cinayete kadar.
Sayfa 127 - MetisKitabı okuyor

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Gerilemenin Çehreleri
Nesiller yorgunluğu biriktirir ve aktarırlar; babalarımız bize bir kansızlık mirası, bir yılgınlık yedeği, bir çürüme kaynağı ve yaşam içgüdülerimizden daha güçlü bir hale gelen bir ölme enerjisi bırakmışlardır.
Sayfa 127 - MetisKitabı okuyor
Gerilemenin Çehreleri
Hislerimiz üzerine derin derin düşünmek -yemek yediğimizi bilmek, onun sayesinde basit bir fiilin doğrudan hedefini aştığı bir bilinçlenmedir.
Sayfa 121 - MetisKitabı okuyor
Reklam
Gerilemenin Çehreleri
Bilinçli yemek yeme eylemi, bir aşırı incelik olgusudur; barbar ise beslenir.
Sayfa 120 - MetisKitabı okuyor
Gerilemenin Çehreleri
Ne zaman ki bütün bir halk, nadir hisler için farklı derecelerde fırsat kollar; ne zaman ki zevk incelikleriyle reflekslerini zora sokar; o zaman o halk, uğursuz bir üstünlük düzeyine ulaşmış olur.
Sayfa 120 - MetisKitabı okuyor
Trajedinin Koşulları
Eğer kariyeri haç üzerinde bitseydi ve dirilmeye kalkışmamış olsaydı İsa ne güzel bir trajedi kahramanı olurdu! Bu olayın ilahi tarafı, edebiyatı çok güzel bir konudan mahrum etmiştir. Böylelikle İsa bütün haklılar’ın estetik açıdan vasat akıbetini paylaşmıştır.
Sayfa 94 - MetisKitabı okuyor
Nefretin Güzergahı
Bana şu dünyada iyi başlayıp kötü bitmeyen tek bir şey gösterin
Sayfa 85 - metisKitabı okuyor
Rüyalarla sürmenaj
Her gece sonrasında öncekinden de boş oluruz: kederlerimiz gibi sırtlarımız da rüyalarımızda akıp gitmiştir. O halde uykuya verilen emek, yalnızca düşüncemizin değil, sırlarımızın da kuvvetini azaltır.
Sayfa 64 - metisKitabı okuyor
Reklam
Özgürlüğün İkili Yüzü
Özgürlük üzerine inceleme yapmak, iyi ya da kötü hiçbir sonuca götürmez; fakat her şeyin bize bağlı olduğunun farkına varmamız için sadece anlar vardır… Özgürlük, özü şeytani olan etik bir ilkedir.
Sayfa 64 - MetisKitabı okuyor
Robot
Hava bir kaybolsa hala soluk alırdık; ama yararsızlığın sevinci elimizden alında hemen soluksuz kalırdık…
Sayfa 116 - MetisKitabı okuyor
dev kaplumbağalar
İnsanlar çoğunlukla bu hayvana acımazlar, nedeni yüreklerinin gövdeden ayrıldıktan sonra saatlerce çarpması olsa gerek. Benim yüreğim de ölümümden sonra çarpacaktır. Hem ellerim hem ayaklarım da onlarınki gibi, diye düşündü yaşlı adam.
Sayfa 25 - oda yayınlarıKitabı okudu
12
Ağızdan ağıza aktarılan, güncellenen bir din olarak tasarlanmıştı dünyanın ilk dini ama sonra bir şeyler değişmiş, insanlar cana sahip çıksınlar diye tasarlanmış dinler için, insanlar birbirlerini öldürür olmuşlardı.
Sayfa 373 - Everest yayınlarıKitabı okudu
25
İlk insanlık belirtisi işte buydu: kendimizden başka bir canın iyiliği için hayata yalvardığınız doğuyordu insanlığımız. Belki de bu yüzden habire doğuruyorduk, kendimizden başkasını sevebilme kabiliyeti geliştirebilirim diye…
Sayfa 235 - Everest yayınlarıKitabı okudu
50 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.