Burjuvazinin çalıştırırsa iyi olacağını düşündüğünden fazla işçi varsa "eğer rekabet savaşı sonucu geriye hâlâ yapacak işi olmayan işçi kalmışsa" onlar yalnızca açlıktan ölmelidir; çünkü burjuva onlara, emeklerinin ürününü kar ederek satmayacaksa kesinlikle iş vermeyecektir.