e

Evrimsel Psikoloji

1 üye
Doğduktan sonra kız bebekler, insanların yüzlerine erkek be beklere nazaran daha uzun bakar;
Sayfa 57 - Metis Yayınları, 2.Basım~ İyiliğin AçıklanmasıKitabı okudu
Bir eylem tanrılar onu sevdiği için mi ahlakidir yoksa ahlaki olduğu için mi tanrılar sever? diye sormuştu Sokrates Euthy­phro'ya.
Sayfa 170 - Metis Yayınları, 2.Basım~ On Emir FazlaKitabı okudu
Reklam
Başlarken
Çatışma hakikat­le değil, hakikatin ne yapılacağıyla ilgili.
Sayfa 10 - Metis Yayınları, 2.Basım~ Dünyevi ZevklerKitabı okudu
Giderek gelişen evrimsel psikoloji alanı, bugünkü pek çok sosyal ve psikolojik özelliğimizin bu tarım öncesi çok uzun dönemde oluştuğunu öne sürer. Bugün bile bu alanda çalışan akademisyenler beynimizin ve zihnimizin avcılık ve toplayıcılık yaşamına adapte olduğunu öne sürerler.
İnsanlar sadece inanmak istedikleri için inanırlar. Bu bütün dinler için geçerlidir.İnanç, belli insanlara, hikayelere, ritüellere ve değerlere duyulan bağlılıktan çıkar. Emniyet, otorite ve ait olma arzusu gibi duygusal ihtiyaçları karşılar. İlahiyat ikinci, kanıtsa üçün­cü sırada gelir. Müminlerin inanması beklenen şeylerin biraz akıl al­maz olabildiğine katılıyorum ama ateistler, kutsal kitaplarının gerçekliğiyle dalga geçerek ya da onların Tanrılarını Uçan Spagetti Ca­navarı'yla kıyaslayarak insanları inançlarından vazgeçmeye ikna edemezler. Asıl büyük hedef toplumsal ve ahlaki ortaklık hissi oldu­ğunda inancın içeriği pek bir anlam ifade etmez.
Sayfa 101 - Metis Yayınları, 2.Basım~ Tanrı Öldü mü Yoksa Komaya mı Girdi?Kitabı okudu
Bilimin düşmanı din değildir. Din sonsuz farklı şekle bürünür ve kendi dinlerinin belli kısımlarını seçen, bilimle hiç işi olmayan, açık fikirli bir sürü inançlı insan vardır. Asıl düşman, düşüncenin, sorgulamanın ve merakın yerine dogmayı koymaktır.
Sayfa 114 - Metis Yayınları, 2.Basım~ Tanrı Öldü mü Yoksa Komaya mı Girdi?Kitabı okudu
Reklam
407 öğeden 261 ile 270 arasındakiler gösteriliyor.