Şiir Ceketli Adam
Bilerek ya da bilmeyerek, herkes günah işler. Bir günah işleyen, o günahı herkese karşı işlemiştir. Öyleyse herkesin günahında herkesin payı vardır. Günah tek olmaz. Ben belki de sizden bile büyük bir günahkârım.
Sayfa 890 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 12. BasımKitabı okudu
– Günahtan onu henüz işlemeyen korkar. Günahı zaten işlemiş olan niye korksun? Ölümden ölü mü korkar, yoksa canlı mı? Canlı olana da, korkusuna da güler ölüler.
Yalnızca bir günah vardır, tek bir günah. O da hırsızlıktır. Onun dışındaki bütün günahlar, hırsızlığın bir çeşitlemesidir. "Bir insanı öldürdüğün zaman, bir yaşamı çalmış olursun, karısının elinden bir kocayı Birgül çocuklarından bir babayı almış olursun. Yalan söylediğinde, birinin gerçeğe ulaşma hakkını çalarsın nokta hile yaptığın, birini aldattığın zaman doğruluğu, haklılığı çalmış olursun."
Sayfa 26
''Günahın gizlisini de, açık olanını da bırakın. Günah kazananlar o kazanmakta oldukları (o günahlar) yüzünden cezalandırılacaklardır.''
Sayfa 142 - en'âm l 120
Tenin günahları hiçbir şeydir. Eğer tedavi edilmeleri gerekiyorsa, hekimlerin tedavi edeceği hastalıklardır bunlar. Utanç verici olan yalnızca ruhun günahlarıdır.
Ve İsa'nın şu sözü önümde parlayarak yükseliyor: "Kör olsaydınız, hiç günahınız olmazdı. " Günah, insan ruhunu karartan işte bu; onun sevincine engel olan bu.
Tek Bir Günah Vardır.
"...yalnızca bir günah vardır, tek bir günah. O da hırsızlıktır. Onun dışındaki bütün günahlar, hırsızlığın bir çeşitlemesidir." "Bir insanı öldürdüğün zaman, bir yaşamı çalmış olursun. Karısının elinden bir kocayı, çocuklarından bir babayı almış olursun. Yalan söylediğinde, birinin gerçeğe ulaşma hakkını çalarsın. Hile yaptığın, birini aldattığın zaman doğruluğu, haklılığı çalmış olursun..."
Sayfa 19 - Everest YayınlarıKitabı okudu
Şair ne güzel söylemiş: Bir nimet ve afiyet içindeysen onu koru Zira günahlar nimetleri yok eder. Onu Rabbine tâatinle kendine yerleştir. Çünkü Rabbi'nin intikamı hızlıdır. Elinden geldiğince zulümden uzak dur. Zulmün hazmı kullara pek zordur. Kalbinle dolaş, kalbinle gez yeryüzünü, Ta ki zalimlerden artakalan kalıntıları göresin. İşte ardlarında kalan evleri Şahiddir aleyhlerine; sakın şüpheyle bakma. Onlar için zulümden zararlısı yok idi. Zaten bellerini kıran da o oldu. Nice bahçeler nice saraylar. Nice sütunlar bıraktılar ardlarında Cehenneme konuldular, cenneti kaçırdılar. Ellerinden kalan ise bir hülya idi.
İman her türlü hayrı celbeder. Dünya ve ahiretteki her türlü hayrın sebebi iman, dünya ve ahiretteki her türlü şerrin sebebi ise imanın olmayışıdır. Kul kendisini iman çerçevesinin dışına çıkaracak, imanla arasında girecek, ama onu genel müslümanlar çerçevesinden çıkarmayacak, günahlara devam ettiğinde ise kalbinin paslanmasından, böylece İslâm'dan tamamen çıkmasından korkulacak bir hareketi nasıl işleyebilir? O işte selefin günahlardan korkuları buradan kaynaklanmıştır. Nitekim onlardan birisi şöyle demiştir: "Siz günahlardan korkuyorsunuz. Oysa ben küfürden korkuyorum."
Bir kul Allah'ın haramlarını çiğneyip, sonra insanların kendisine saygılı davranmalarını nasıl umar? Veya; kendisi Allah'ın yasaklarını hafife alırken insanlar onu nasıl hafife almazlar? Yüce Allah kitabında günahların cezalarını anlatırken buna işaret etmiştir. Yaptıklarından ötürü günahkârların işlerini alt üst ettiğini, kalplerini perdelediğini, günahları nedeniyle mühürlediğini, kendisini unuttukları gibi O'nun da onları unuttuğunu, dinini alçalttıkları gibi, O'nun da onları alçalttığını, emirlerini zayi ettikleri gibi O'nun da onları zayi ettiğini bildirmiştir. Bu yüzden tüm yaratıkların kendisine secde ettiklerini haber verdikten sonra "Allah her kimi alçaltmış -hor kılmış ise ona ikramda bulun (up aziz kıl) acak kimse yoktur" (Hacc, 18) buyurmuştur. Bunlar secdeyi önemsemeyip yapmayınca Allah da onları hor ve alçak yapmıştır. Allah alçalttıktan sonra onlara, ikram edecek hiç kimse yoktur. Allah'ın alçalttığına kim ikram edebilir, O'nun ikram edip aziz kıldığını kim alçaltabilir? Günahlar Allah'ın kulunu unutmasına, terketmesine, onunla nefsini ve şeytanını başbaşa bırakmasına yol açar. Kurtulma ümidinin kalmadığı helak da zaten oradadır.
"Kabahatin, erdemli bir yaşamı tek seferde yok edecek kadar büyük..."
"Hilye" de, İbn Abbas'tan şöyle rivayet edilmiştir: "Ey günah işleyen! Bir günah işledikten sonra onun kötü sonucundan ve cezasından korkmaksızın güven içinde ikinci kez yapman günah işlemenden daha büyük bir cürümdür. Günah işlerken sağında ve solunda bulunan meleklerden utanmaman günahından daha büyük bir cürümdür. Allah'ın günahından dolayı sana ne yapacağını bilmediğin halde gülmen, yaptığın günahtan daha büyük bir cürümdür. Günahı işleyebilmeye güç yetirdiğinden dolayı sevincin daha büyük bir günahtır. Günahı kaçırıp işleyemediğinde üzülmen, onu işlemenden daha büyük bir suçtur. Günah işlerken kapının örtüsünü açan rüzgardan korkman ve Allah'ın sana bakışından kalbinin titremeyişi daha büyük bir günahtır. Yazıklar olsun sana! Eyyûb'un günahı ne idi de Allah ona hastalık verdi ve malını elinden aldı, biliyor musun? Bir zavallı, zalimi engellemesi için ondan yardım istemişti de, o yardım etmemiş o zalimi zulmünden men'etmemişdi. Allah da ona belâ ve musibet vermişti..."
“Hiçbir büyük günah, tövbe ve istiğfar edildiği takdirde, büyük kalmaz. Ve hiçbir küçük günah da ısrar edildiği takdirde, küçük kalmaz/büyür.” (Kenzu’l-Ummal; hadîs no: 10230)
Günah dediğimiz kavram vahyi bir kavramdır, onun tanımı değişmez. Tabii bu inananlar için böyledir.
Sayfa 15 - TutikitapKitabı okudu
Resim