"Niçin senin tavsiyelerine asayım ki? Sende tıpkı benim gibi kaybolmuşssun ve üstelik bunca zamana rağmen de çıkışı bulamamışsın," sorusuna yaşlı seyyahın verdiği cevabı, biz de çocuklarımıza itiraf etmekten çekinmeyelim: Çünkü hangi yolların yanlış olduğunu senden daha iyi biliyorum."
Tren yolculuğunda ters yöne doğru oturup, camdan dışarıyı, etrafı seyrederken;
Tren ileri doğru hareket halindeyken, sen; trenin geçmiş olduğu yolu ve ardında bıraktığı manzarayı seyredersin...
Gelecek yolu, önündeki manzarayı seyretmeyi bırakarak, geçmiş olana bakarsın.
Yani geçmişi; isteyerek, ısrarla yaşar gibi.
Niye, ileriyi görmeyi reddediyorsun?
Niye, geçmişte kalmayı, geçmişe tutunmayı istiyorsun?
Hayat akıp giderken, düne niye ısrarla tutunuyorsun?
Değişmekten, değişimden korkmak niye?