Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Profil
İslam dininin en yılmaz savunucusu, en yıkılmaz kalesi Türk olmuştur
Rum Selçukîlerinin memleketleri, yani Anadolu çiğnenmiş, tahrip olunmuş, Suriye ve Filistin istila edilip Haçlılar Kudüs'e dahil olmuş olduğu bir sırada, üçüncü Haçlı Seferinde çoğunluğu Türklerden meydana gelen İslam emirleri ve sultanları toplanarak, büyük fedakârlıklar gösterip var kuvvetlerini sarf eyleyerek Haçlı istilacıları İslam
Göreceğimiz gibi , İslam'ın temel prensipleri daha önceki Samiler ve ya Arabistan göçmenlerininkilerle hemen hemen aynıydı ve bu gerçek İslamlaştırma ameliyesini öyle kolaylaştırdı ki , bu da zamanla bir Araplaştırmaya dönüştü.
Reklam
kişinin gerçek anlamda kurtuluşu
Çünkü Ebu Hanife'nin de çok güzel ifade ettiği gibi kişinin gerçek anlamda kurtuluşu ancak İslam'ladır ve bu İslam vahiyle gelmiş olandır
Sayfa 119
Vahiyden kültüre, insanlar arasında dinin dönüşümleri
Haberiniz olsun, iman çarkı (ilelebet) dönecektir. Bu çark her nerede dönüyorsa Allah'ın kitabına uygun olarak döndürün. Haberiniz olsun Sultan ve Kitap birbirinden ayrılacaktır. Sakın sakın siz Kitap'tan ayrılmayın. Haberiniz olsun başınıza öyleleri reis (emir) olarak geçecek ki onlara itaat etseniz sizi dalalet ve sapıklığa atarlar, itaat etmeyip isyan etseniz sizi öldürürler. " Orada bulunanlardan birisi sorar: "Ey Allah'ın Resulü ! Pekala ne yapalım?" Resülüllah (sav) : "İsa'nın ümmeti gibi yapın. Onları ateşe attılar, testere ile biçtiler (fakat yine de dinlerinden dönmediler) . Allah'ın taati uğruna ölmek, Allah'a isyan içinde yaşamaktan daha hayırlıdır. (İbn'u Hacer, el-Metalibu'l-Aliye 4/267: Heysemi, Mecmau'z-Zevaid 5/228)
Sayfa 77
Din tahripçileri, istismarcıları
Dini, kabuğa, örtüye benzeten bu kişilerin, sahip oldukları veya ifade ettikleri söz ve inançlarını , hakikatin ifadesi olarak niteleyip, kurtuluşun bunlara uymakla gerçekleşeceğini söylemeleri, İslam'daki değişmenin en açık göstergelerinden olur.
Sayfa 73
Dinde amele gerek yok olarak yaşayanlar
Halkın sığınağı haline gelen Batın Ehli kişilerin, önemli olanın zahirde açığa çıkan sorumluluklar değil, duygu, duyuş ve diğer vicdani özelliklerin olduğunu ilanları kitleler için İslam adı altında geçmişten gelen inanç ve yaşantı biçimlerini devam ettirme imkanı sağlar.
Sayfa 72
Reklam
Vahiy İslam'ından uzaklaşıp Kültür İslam'ını yaşamak
Vahiy lslamı, kalp ve kafalardan uzaklaştırılmış, onun yerini onun kavramlannı kullanan Kültür İslamı almıştır. İnsanlarda bu İslam'ın mensupları olmanın rahatlığı içerisinde yaşayıp giderler. Bu hallerine rağmen de Kafirlerin küfrü ve cehennemin ızdırabını anlatıp, kendilerine ayrılan( !) Cennetin mükafatlarıyla avunurlar
Sayfa 67
Vahiy İslam'ı ile kültür İslam'ı
İslam dışı şeylere inanan ve yaşayan insanlar, müslümanlıklarından bir an olsun şüphe etmeyip, cenneti garantilemiş olma(!) rahatlığı içerisinde bu hallerine devam ederler. Hergün ellerinde tutulan, kitaplara konulan, duvarlara asılan, hatta okunan Vahiy İslam'ının kaynağı, Kur'an'dan uzaklaşılıp , onunla olması gereken gerçek bağlar kopanlır. O, doğruyu öğrenmek için değil, düşünülen ve inanılan şeyleri doğrulamak için okunur, müracat edilir duruma getirilir
Sayfa 66
İslam'da din tahripçileri
Nassların sembolik olduğunu, vahyin kendisine de geldiğini ve gerçeğin kendilerinde olduğunu söyleyen bu insanlar üstüne basa basa müslüman olduklarını söylemekten de geri kalmazlar. Çünkü içinde yaşanılan ortam bunu gerektirmektedir.
Sayfa 65
Vahye dolayısıyla Peygambere asm tepkiler
Bu durum en başta, bazılarının gelenek adına yürüttükleri çıkarlannın önüne engel olarak çıkmıştır. Bu durum sözkonusu kişilerin foyalarının açığa çıkışının ilamdır. Bundan dolayıdır ki Peygambere en büyük tepkiler zenginlerden ve yöneticilerden gelir
Sayfa 59
Reklam
Vahiy ve insanların tepkileri
Rasülüllah (sav) , Vahyi insanlara getirmeye başladığı zaman büyük tepki görür. Çünkü bu bilginin (vahiy bilgisi) kaynağı Allah'tı ve bu bilgi ancak Rasul aracılığıyla insanlara ulaşıyordu
Sayfa 58
İslam inancının çoğu müslümanlar açısından tarihi
İslam inancının çoğu müslümanlar açısından tarihini yazmaya çalışan bir tarihçinin konuyu, tercümeler öncesi anlaşılan İslam inancı, tercümeler sonrası anlaşılan İslam inancı diye ikiye ayırması yanlış olmayacaktır. Yozlaşmanın ilk işaretleri ve sebebi olan kitleler halinde İslam'a katılımları takiben, Tercüme faaliyetleri ne gibi olumsuzluklara neden olmuştur?
Sayfa 53 - Kitabın mevzu'u, bahsi
Vahiyden felsefeye gidş
Mutlak kurtuluşun yolunu gösteren vahiyden uzaklaşıp onun yerine beşeri gayret ve çalışmaların ürünlerinin rehber kabul edildiği değişime birçok kişi ayak uydurur.
Sayfa 52
Baba İshak İsyanı ve ilk Türk-İslam hayatı, kültürü
Genel hatlarıyla değindiğimiz bu olayın düşündürdüğü birçok nokta vardır. En önemli nokta Peygamberlik iddiasında bulunacak kadar İslam dışı inançlara sahip bir kişinin müslüman halktan çok büyük destek görmesiyle ilgilidir. Bu durum ilgili kitlenin müslümanlığının ne olduğunu gösterir önemli bir husustur. Bunun yanısıra ikinci önemli nokta güçlü olmasına rağmen Selçuklu ordusunun isyancıların hakkından gelememesiyle ilgilidir. Çünkü Selçuklu ordusunun müslüman askerleri bile Baba İshak'ın iddialarıyla ilgili kuşkulara sahiptirler ve ona saldırmaktan kaçınırlar. Bu da aynı şekilde İslam ordusu(! )nun müslüman(!) askerleri hakkında önemli bilgiler vermektedir.
Sayfa 46
İlk Müslüman Türklerde Din-Devlet münasebetleri
Delhi Türk Devletini zikredebiliriz. Bu devletteki uygulama, İslam'ı yönetim alanından tamamen ve resmen uzaklaştırma biçiminde gerçekleşmiştir. Sultan Alaaddin Kalaç "Devlet hükümdarlara, şeriat kadılara aittir" hükmü ile yönetiminin özelliğini açıklar.
Sayfa 43
33 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.