Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
O da, vahiy hakikatinin kabul ve teslim edilmesidir. Müslüman, Peygamberler vasıtasıyla vahyedilen hükümler doğrultusunda hareket ettiği gibi (ki bu, onu, Müslüman olmayandan ayıran bir özelliktir), vahiyle bildirilen hususların mutlak hakikat olduğunu da kabul eder.
Reklam
KUR'AN İLE HADİSİN DERECESİ VE ARALARINDAKİ FARK: ı) Kur'an da, Hadis de her ikisi vahydir. Bu bakımdan ikisi de birdir. Fakat Kur'an vahyin en yüksek mertebesidir. Açık ve okunan vahiydir. (Vahy-i metlüv, vahy-i zâhir) dir. Lâfzı ve mânâsı birlikte vahy olunmuştur. Allah'tan gelen yalnız mânâ değil, lâfzı da beraberdir. Bundan ötürüdür ki: Kur'ân'ı mânâ ile rivâyet câiz olmamıştır. Ve yine bunun içindir ki, yalnız mânâ ve tercüme Kur'an değildir. Hadis ve sünnet de bir vahiydir. Cebrâil Peygamberimiz'e Kur'an ile geldiği gibi, hadis ve sünnet ile de gelirdi. Şu kadarki, bu, metlûv değildir. Lâfz olmayıp sadece mânâdan ibarettir. Allâh'ın muradını bildirmektir. Bunu Cebrâil istediği lâfz ile ifâde edebileceği gibi Peygamber de Cebrâil'den anladığını istediği lâfızlarla ifâde eder. Hadisi mânâ ile rivâyetin câiz olması da bundandır.
IX
''Ben sadece bana vahyedilene uyarım.'' En'am Sûresi, 50
Resûl-i Ekrem'e vahyedilen Kur'ân-ı Kerim'dir. Bu âyet, onun sünnetinin de tümüyle Kur'an'la uyum halinde olduğuna dair bir teminat içermektedir. Ayrıca Peygamberimizin, karşılaştığı bazı problemleri Cebrail'in yardımıyla çözmesi de sağlanmıştır. Kur'an âyetleri dışındaki bu ilâhî yardımdan söz eden Peygamber Efendimiz: "Bana Kur'an'la birlikte onun bir benzeri daha verildi" buyurmuştur. (Ebû Dâvûd, Sünne, 6; Ahmed b. Hanbel, Müs- ned, IV, 131).
Sayfa 440 - Peygamber Efendimiz: "Bana Kur'an'la birlikte onun bir benzeri daha verildi" buyurmuştur.Kitabı okuyor
Kur'an'i Kerim'de vahiydir. Hadisler de vahiydir. Peki farkı nedir?
Kur'anda vahiyle indi. Peygamberimizin hadisleri de vahiyle indi. Çünkü biliyoruz ki Peygamberimiz sav nefsinden konuşmazdı. Bu ayetle de sabittir. Kur'an'la hadislerin arasindaki fark nedir o halde? - Kurani kerimin lafzı Allah (cc)'a aittir, hadislerin lafzı Peygamberimiz sav'e aittir. - Peygamberimiz ayetlerin yazılmasını, hadislerin yazılmamasını söylemiştir ki karışmasın.
Gelen âyet-i kelimeleri, henüz okunmaları bitmeden, Cebrâil'le birlikte (unutma endişesiyle) tekrar eden Allah Rasulü'ne ﷺ hitaben (Allah Teâlâ) şöyle buyurmuştur: "Onu (vahyi) çarçabuk almak için dilini kımıldatma! Muhakkak onu toplamak (kalbine yerleştirmek), okutmak bize aittir. O halde biz onu okuduğumuz zaman, sen takip et." (Kıyâme, 75/16-17-18)
Sayfa 100 - İlim ve PeygamberlerKitabı okudu
Reklam
"Ne mutlu vahiy için can verenlere! Ne mutlu vahiy için değer verdiği her şeyden vazgeçenlere! Ne mutlu vahyin anlaşılması ve yaşanılmasını kendilerine aslî dert edinenlere!"
Sayfa 384 - Siyer yayınlarıKitabı okudu