Ülkemizde çoğunlukla ‘kör ölür, badem gözlü olur’ yasası geçerlidir. Bir çok şairimiz öldükten sonra müthiş değer kazanmış, halkın ilgisine mazhar olmuştur.
Kimse anasından kederli doğmuyor, böyle şeyler zamanla oluyor. Sadece genç kızların gözlerinde görebileceğimiz o gece yıldızı, güneş ışığı, kor alevi parlaklığını söndürecek bir şeyler zamanla çıkıyor. Ve bu memlekette genç kızların ekserisi, sönerek kadın oluyor.