Nasıl bir tesadüf,nasıl bir hâdise ve ya mecburiyet,hangi yollarda, nerde ve ne zaman bu iki insanı karşılaştıracak,tanıştıracak ve birbirine yaklaştıracak?
Gazali'nin meçhul sevgilisi için kendi kendine sorduğu gibi, "Nerde şimdi o ? Sarı saçlı mıdır,esmer midir ve gecenin büyülü şiiri içinde,acaba,şimdi ne düşünüyor?
"Okuduğum kitabın kahramanlarını sevmek isterim; onları dostum farz ediyorum,hep kendileriyle beraber yaşıyorum ve yanımdan ayrılmalarını istemiyorum."
Cahilsin;okur,öğrenirsin.
Gerisin;ilerlersin.
Adam yok;yetiştirirsin,günün birinde meydana çıkıverir.
Paran yok;kazanırsın.
Her şeyin bir çaresi vardır.Fakat insan bozuldu mu,
bunun çaresi yoktur...