9/10
·36 syf.··
2026 31. kitabı
ORMANIN KALBİ YAZAR: FİLİZ ÇANKAYA UZUN YAYINEVİ: MAHLAS ÇOCUK YAYINLARI PUANIM: 10/9 Merhabalar... Bugün @mahlascocuk çıkan @filiz_cankaya_uzun kaleme aldığı #ormanınkalbi kitabı ile geldim Miniklerin çok beğeneceği ve okurken eğleneceği keyifli bir kitap. Gelelim kitabın konusuna; Muhteşem bir ormanda yaşayan küçük Poli, denizde serinlemeyi ve en sevdiği arkadaşı olan Bay Kukla ile oynamayı çok sever. Poli, bir gün düşünür ve neden Bay Kuklada serinlemesin der ve Bay Kuklayı da yanına alarak denize dalar. Çok eğlenirler fakat birşeyler ters gitmeye başlar. Bir de bakar ki kuklanın kulağı yok ve gözleri kaymaya başlamıştır. Hemen etrafta kuklanın kulağını aramaya başlar. Tam o an da gelen dalga ile kuklanın tüm yüzü su ile birlikte kaybolur. Poli'nin elinde sadece kullanın gövdesi kalır. Poli, kaybolan parçaları bulmak için çabalarken gelen dalganın etkisi ile düşer ve Kuklayı tamamen kaybeder. Peki sizce Poli, arkadaşı Bay Kuklayı bulabilecek mi? #reklam değil #çocukkitabı #kitaptanıtımı #kitapyorumu
Ormanın KalbiFiliz Çankaya Uzun · Mahlas Çocuk Yayınları · 20261 okunma
Zalim rejimlerin anatomisi
8/10
·244 syf.··
2026 146. kitabı
Evariste Gamelin yetenekli ve geleceği parlak bir ressamdır. Annesiyle birlikte yaşamaktadır. Sıkı bir Fransız Devrimi destekçisidir. Çevresi tarafından sevilen saygı duyulan bir insandır. Ayrıca aşık olduğu ve kendisini seven bir genç kız vardır. Onunla nişanlanma evresindedir. Ama bir gün beklenmedik bir şey olur. Gamelin ihtilal mahkemesine jüri üyesi olarak seçilir. Bundan sonra hayatı tamamen değişir. . Fransız İhtilali'nin hemen sonrasında yaşanan ve Kızıl Ter.ör olarak bilinen dönemi anlatıyor. O dönem, ihtilalcilerin, kim olduğuna bakmaksızın kendilerine karşı olan herkesi giyatine gönderdikleri karanlık bir zulüm dönemidir. Kafanızın koparılması için ağır bir suç işleminize gerek yoktur, hırsızın da katilin de ahlaksızın da kavga çıkaranın da aleyhte konuşanın da hatta konuşmayıp susan ve sadece sadece kukla yapanın da başını kopartan katı bir rejim vardır. Mahkemeye çıkmanız için de bir suç işlemenize gerek yoktur. Hakkınızda yapılacak bir ihbar yeterlidir. Biri sizin için "bu adam kralcı, bu adam devrime karşı, bu adam devrimin reisine laf söyledi, bu adam hiçbir şey yapmadı ama çok şüpheli"demesi yeterli. Kendinizi önce zindanda, sonra tek celselik mahkemede, sonra da giyotinde bulmanız an meselesi... Suçsuzluğunuzu ispat etmenize bile müsaade edilmeden hem de... . Roman, bu kendi çocuklarını dahi yiyen devrimin kanlı günlerini anlatıyor. Ve o devrin insanını, Gamelin'in tavırlarında gerçekleşen değişimleri göstererek resmediyor. Gamelin'in vicdanının yavaş yavaş erimesine, tükenmesine, onun gaddar bir zalime dönüşmesine şahitlik ediyoruz. Tıpkı yeni bir sistem kurmak için kana ihtiyacı olan bütün zalim rejimler gibi bu rejim de her gün onlarca, yüzlerce masumun kanını akıtıyor. Ve yazar haklı olarak sistemin bu kan dökücülüğüne iki kelimelik muhteşem bir
Tanrılar SusamışlardıAnatole France · Ötüken Neşriyat · 2018778 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kukla Pinokyo...
7/10
·192 syf.··
2026 25. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2026 10:38
Sevgili okurlar, sevgili yazarlar, sevgili Romalılar... Dünya çocuk edebiyatının ilk örneklerinden olan ve tüm dünyada çocuk kitabı denince akla ilk gelen bu eserde, Pinokyo isimli bir kuklanın çocuk olma hayaliyle yaşadığı maceralar anlatılıyor. Dikkat spoiler içerir! Pinokyo karakteri üzerinden; yaramazlık yapan, tembellik eden, yalan söyleyen, okuldan kaçan çocukların şiddet veya ölüm tehdidiyle yola gelebileceği öngörüsü ile yazılmış. Bu kitabın çocuklara göre olup olmadığı konusunda tereddütlerim hasıl olmuştur. Bir yerde Pinokyo'yu asıyorlar, başka bir yerde Pinokyo'nun vücuduna ağır bir taş bağlayıp boğulması için denize atıyorlar. Pedagojik açıdan bu kitabın değerlendirmesini uzmanlarına bırakıyorum. İyi okumalar diliyorum.
PinokyoCarlo Collodi · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202110,4bin okunma
Korkuyu Beklerken - Oğuz Atay
9/10
·202 syf.··
2026 39. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 20 Haziran 2026 17:30
Ülkemizde en çok yarım bırakılan kitabın yazarı Oğuz Atay'dan Korkuyu Beklerken'i okumuş muydunuz? Bir tanesi kitaba ismini veren Korkuyu Beklerken olmak üzere toplam 8 hikayeden oluşan bir kitap. Her hikayesinde kendinize bir şey çıkaracağınız okuması keyifli bir kitaptı. İçlerinden beni en çok etkileyen Beyaz Mantolu Adam ve Korkuyu Beklerken oldu. Beyaz Mantolu Adam'da kendisini kukla gibi hayatın rüzgarına bırakmış bir adamın hikayesini okurken Korkuyu Beklerken'de yazılan bir mektup üzerine hayatının yönetimini kendini ellerinden kayıp şahsi sorgulamalar yapan bir hale dönüşüyor. Beni en çok etkileyen hikayeler bunlardı. Sizinkiler hangisi idi? En severek okuduğunuz Oğuz Atay kitabı nedir?
Korkuyu BeklerkenOğuz Atay · İletişim Yayıncılık · 202233,4bin okunma
Fena Değil
7/10
·464 syf.··
2026 8. kitabı
·
76 günde okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2026 13:13
Gece sapığından sonra bu kitabı okurken son bölümlere kadar beklentimi karşılayamayacağını düşündüm. Gece sapığı bi hayli yükselmişti çünkü beklentimi. Okurken kitap genelinde insan cesetinden yapilan kukla heykellerle ilgili betimlemelere abartılı derecede fazla yer verdiklerini düşündüm ve okurken sıkıldım. Zaten betimlemelerdense hız ve aksiyondan hoslanirim:) her neyse. Son bölümlerde artık tüm taşlar yerine oturunca ve katil hic şüphe duymadığım biri çıkınca kitaptan aldığım keyif on misli artti ve chris carter yine yapmış yapacağını dedim.
Ölüm SanatçısıChris Carter · Pegasus Yayınları · 2025186 okunma
İlk Stephen King kitabım ve King'in de yazdığı ilk kitap.
8/10
·206 syf.··
2026 5. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 18 Haziran 2026 22:26
NE OKUDUM BEN? Spoiler!!! Kitabın başlangıç sayfaları özellikle ilk 50 sayfası aşırı sıkıcıydı.Bilirsiniz,Tess Geritsen direkt olayın içine bırakıyor sizi fakat Stephen King öyle yapmıyormuş.Bir korku kitabı değilde polis raporları okuyormuşum gibi hissettim.Polis demişken bu kitaptaki polislerin rolü hikayede sönüktü ve hiçbir olayı da çözemediler.Carrie'nin annesi ve okuldaki herkesin çok yanlış davrandığını düşünüyorum.Çığlığı basacaktım sinirden.Neyse ki Sue akıllı bir kızdı her ne kadar yanlış yapsa da... Neyse Billy ve Chris kadar budala insan görmedim.Bu arkadaşlar sayesinde kitap son 70 saydasında aşırı sardı.Öncelikle Billy tam bir psikopat neler neler dedi okurken "Psikoloğa git.Parası ne kadarsa öderim." dedim.Masumlar hariç herkes bu sonu hak etmişti.Tommy kim vurduya gitti fakat zaten yaşasaydı ya Sue'yi ya da Carrie'yi çok feci üzecekti.Evet Sue yine üzüldü ama ölüm insanı teselli eder.Bir noktada işleri kadere bırakırsın. O kadar insan tanıdım ki isimleri bulan Stephen King'i tebrik ediyorum.Hiçbiri kukla gibi değildi, yaşayan ve kendi kararlarını veren karakterler gibilerdi.Sonuç olarak kitabın ilk başlarındaki aşırı bilgilerden sıkıldığımdan ve korku kitabı yerine polisiye okuyormuşum gibi hissettiğimden 8 puan veriyorum.Yine de elinizde varsa şans vermenizi öneririm uzun süre unutamam. Son sahne yüzünden ikinci Carrie White vakası geliyormuş gibi hissettim. Göz Stephen King
Paranormal
GözStephen King · Altın Kitaplar · 20238,3bin okunma