Kitap, istikbale yollanan mektup... smokin giyen heyecan, mumyalanan tefekkür. Kitap ve gazete... biri zamanın dışındadır, öteki "an"ın kendisi. Kitap, beraber yaşar sizinle, beraber büyür. Gazete, okununca biter.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Kavga, insanla kader arasında değil
artık, insanla kelime arasında. Rüyaları
o bayraklaştırıyor. Yığınlar onun için
yaşıyor, onun için dövüşüyor, onun için
ölüyorlar. Mukaddeslerin rengine bürünen
bir bukalemun kelime, semâvi kitapların
şeytanı. Ve en tehlikelileri, toprağımızda
doğmayanlar."
"Karanlıkları devirmek ve aydınlık bir çağın
kapılarını açmak için en mükemmel silâh:
Kalem. Sözle, yazıyla kazanılmayacak
savaş yok... Kalem sahiplerine düşen ilk
vazife: Telaş etmemek, öfkelenmemek,
kin kışkırtıcısı olmamak. Halkı okumaya,
düşünmeye, sevmeye alıştırmak. Bir kılıcın
kazandığı zaferi, başka bir kılıç yok
edebilir. Kalemle yapılan fetihler tarihe mal
olur, tarihe, yani ebediyete."
"Düşünmek, insan üzerinde düşünmek,
mutlaka yasak bölgelerden birkaçına
dalıp çıkmakla olur. Zaten demokrasi
ve liberalizm yasak bölgeleri kaldırmak
mânâsına gelir."