İnsanlar yazmayı öğrendiklerinden beri, yaklaşık yirmi üç yüzyıldır rakamları ustalıkla kullanmışlardı. Genelde birimler için işaret çizgileri yapma eğilimi hakimdi, böylece 4 rakamı //// oluyordu. Çok fazla işaret çizgisi yapmaktan kurtulmak için beşler, onlar ve elliler için farklı işaretler bulunmuştu. Ya da Yahudiler ile Yunanlılarda olduğu gibi, alfabenin harfleri kullanılıyordu (ki bu da sözcükler ile rakamlar arasında aslında önemsiz olan bağlantıların ve batıl itikat olarak numeroloji saçmalığının doğmasına neden oldu).