Sabahattin Ali'nin, çevresindeki edebiyatçıları da eleştirdiğini düşündüğüm, "içimizdeki şeytan" tabirinin tek psikolojik tahlille ele alındığı, sosyolojik tahlilde daha iyi anlatıldığı (sosyolojik diyerek küçük bir tembellik yapıyorum), hikâyenin sürükleyiciliğini, edebi yönünü, fikirlerinin bir kısmını beğendiğim; Kurgu olarak içimde eksik parçalar bıraktığını hissettiğim bir roman.